شناسهٔ خبر: 47389350 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معایب و محاسن آموزش مجازی/ روش‌های برگزاری آزمون پایان سال دانشجویان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: عدم حضور دانشجو و دانش‌آموز در فضای دانشگاه و مدرسه، افت یادگیری و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان، رواج تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی از جمله معایب آموزش مجازی است.

صاحب‌خبر -

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: آموزش مجازی از مزایا و معایبی برخوردار است؛ با این حال در شرایط شیوع کرونا، این بستر از توقف ادامه تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان جلوگیری کرد.

وی افزود: عدم حضور دانشجو و دانش‌آموز در فضای دانشگاه و مدرسه، افت یادگیری و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان، رواج تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی از جمله معایب آموزش الکترونیکی در این ایام هستند.

خنیفر ادامه داد: با افزایش مشارکت دانشجویان در تالارهای گفت‌وگوی مجازی و ملزم کردن دانشجویان به انجام کارهای تحقیقاتی و پروژه‌ای می‌توان تا حدی از افت یادگیری در این بستر جلوگیری کرد؛ اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها این سیاست را در پیش گرفته‌اند.

*نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی، گفت: برای جلوگیری تقلب می‌توان ارزیابی نهایی دانشجویان را به شیوه‌های مختلف و متنوع انجام داد و آن را محدود به نمره پایانی آزمون مجازی ندانست؛ علاوه بر آن، سؤالات آزمون پایانی را متقاوت از هم طرح کرد تا امکان تقلب از دانشجو سلب شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون های پایان ترم دانشگاه فرهنگیان، یادآور شد: امتحانات پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 این دانشگاه به صورت مجازی و جامع برگزار می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما