شناسهٔ خبر: 47386774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس:

وزارتخانه‌های اطلاعات وکشور پس از انتخابات شوراها، ماهانه شرایط منتخبین را کنترل کنند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ردصلاحیت‌ها و سختگیری‌ها در انتخابات شورای شهر و روستا در میزان مشارکت مردم پای صندوق‌های رای اثر خواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت،سیدکاظم دلخوش اباتری در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قانونگذار هستند ولی در اجرای قانون انتخابات شوراهای  شهر و روستا به رغم نواقصی که دارد، سلیقه‌ای برخورد شده و امکان ضایع شدن حق مردم وجود دارد.

نماینده مردم صومعه سرا با درخواست از هیات نظارات مرکزی انتخابات برای احقاق حق داوطلبان انتخابات افزود: چگونگی بررسی صلاحیت داوطلب‌ها به صورت شفاف در قانون دیده شده است ولی برخی مستندسازی‌ها سبب شده حق الناس زیر پا گذاشته شود و گاهی رد صلاحیت‌ها مستند نیست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: اگر برای رد صلاحیت‌ها در روستاها مستندی داده نشود و رد صلاحیت‌ها شفاهی بیان شود، توجه کنید در پیشگاه خداوند مسئول هستید و داوطلب رد صلاحیت شده حق شکایت دارد.

دلخوش با طرح این سئوال که اگر سختگیری‌ها زیاد شود، چگونه می‌خواهید مردم را به پای صندوق رای بیاورید؟ اظهار داشت: وزارت اطلاعات و وزارت کشور پس از انتخابات شوراها کلاس آموزشی برگزار کنند و ماهانه شرایط را کنترل کنند. زیرا نحوه برخورد با داوطلبان در حقیقت به ضرر نظام است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در بخش دیگری از نطق خود گفت: هنوز وضعیت تخصیص قیر به راه‌های فرعی، اصلی و روستایی کشور مشخص نشده و با این شرایط در چند سال دیگر دچار مشکل شدید می‌شود، چرا هیأت رئیسه توجه نمی‌کند؟

«سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» که ریاست مجلس را برعهده داشت، از کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون عمران مجلس خواست موضوع را پیگیری کرده و همراه با دولت این موضوع را به سرانجام برسانند.

 

نظر شما