شناسهٔ خبر: 47385522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون استاندار خراسان رضوی خواستار مدیریت مصرف برق شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید برنامه‌ای با حضور ذینفعان صنایع، بخش کشاورزی و صنوف برای جلوگیری از آسیب دیدن و ضرر اقتصادی، تنظیم شود تا سهم مصرفی هر بخش با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مدیریت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدکمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در کارگروه گذر از پیک بار برق در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: باید برنامه‌ای با حضور ذینفعان صنایع، بخش کشاورزی و صنوف برای جلوگیری از آسیب دیدن و ضرر اقتصادی، تنظیم شود تا سهم مصرفی هر بخش با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین با هماهنگی اصناف مختلف باید شرایطی فراهم شود تا صنوف مختلف به جای روشن کردن تعداد لامپ‌های برق زیاد برای فروش کالا، مدیریت مصرف را در اولویت اصناف نیز قرار دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های سرمایشی ادارات باید از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شود تا به خاطر مصرف زیاد، دچار قطعی برق نشوند.

میرجعفریان با اشاره به تجربه زمستان سال گذشته و مدیریت مصرف گاز برای پایداری مصرف گاز مشترکان بیان کرد: باید دستگاه‌های متولی و اجرایی استان در این زمینه نیز اقدامات مناسب را در پیش گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: دستگاه‌های متولی در موضوع مصرف برق باید اطلاعات و محتوای لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا با تولید مطالب مختلف برای ایجاد فرهنگ لازم در موضوع مصرف بهینه انرژی اقدام لازم صورت گیرد زیرا برخی از اقدامات ناشی از عدم آگاهی در مورد بهترین روش استفاده از وسایل خانگی است.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس ضخیم و استفاده از وسایل سرمایشی با هم منافات دارند و به همین دلیل این موضوع نیز باید توسط مردم رعایت شود.

میرجعفریان گفت: لازم است سوخت مورد نیاز دستگاه‌های ژنراتور دیزلی از سوی شرکت فرآورده‌های نفتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا از برق تولیدی آن‌ها برای تأمین کسری برق استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از دادگستری استان خواست با انشعاب‌های غیرمجاز برق و آب و همچنین افرادی که به صورت غیرمجاز برای استخراج رمزارزها ورود کرده‌اند، برخورد کند.

وی افزود: تأمین حداقلی معابر شهری و پارک‌ها باید انجام شود تا مشکلات امنیتی و تصادف ایجاد نشود، همچنین در قسمت‌هایی از جاده‌ها و نواحی برون شهری که حادثه خیز نیست امکان قطع چراغ‌های برق وجود دارد.

میرجعفریان اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی در موضوع زائرپذیر بودن و همچنین نیاز به خدمات لازم برای زئران باید با مسوولان کشوری گفت‌وگو شود تا حداقل‌های لازم برای این استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

نظر شما