شناسهٔ خبر: 47377904 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تحلیل بازار طراحی سایت در اصفهان

تقریبا بیش از یک دهه از ورود اولین وب سایت های فروشگاهی در ایران می گذرد. وب سایت های پیشرو همچون دیجی کالا از بنیانگذاران این صنعت در ایران هستند.

صاحب‌خبر -

در این گزارش می خواهیم وضعیت طراحی سایت در اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شغل شما طراحی سایت در اصفهان است حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا شما را از وضعیت فعلی این صنعت در اصفهان مطلع کنیم.

می توان گفت استان اصفهان از بعد صنعت، توسعه و جمعیت دومین استان پس از تهران محسوب می شود. قاعده بر این است که همواره پایتخت و شهرهای مهمِ یک کشور، مبدا یک فرهنگ یا صنعت هستند و سپس این فرهنگ

 یا صنعت به سایر شهرهای مهم کشیده می شود.

صنعت بازاریابی دیجیتال نیز از این امر مستثنی نیست و تقریبا در یکی دو سال اخیر تب فروش دیجیتالی و آنلاین در اصفهان قوت گرفته است. شرکت های مطرحی چون بهین مبتکران ایده، رویانو و ... از فعالان این بازار در شهر اصفهان محسوب می شوند.

طی مطالعات انجام شده می توان گفت از بین طراحی انواع سایت های مختلف طراحی سایت های زیر به ترتیب اولویت، بازار داغ تری دارند:

  1. طراحی سایت فروشگاهی
  2. طراحی سایت شرکتی
  3. طراحی سایت پزشکی
  4. طراحی سایت آموزشی
  5. طراحی انواع سایت های شخصی و سفارشی

این امر نشان می دهد هم اکنون کسب و کارهای اصفهانی به دنبال توسعه کسب و کار خود در فضای آنلاین بوده و در پی سایت های فروشگاهی هستند. این واکنش به دلیل تغییر سبک خرید مردم بوده و رشد کسب و کارهای هایپرمارکتی و فروشگاه های آنلاین جامعی چون عمو سبزی فروش، جی شاپ، هایپر باز و ... نشان دهنده این امر هستند.

دسته دیگر سایت های پر تقاضا در اصفهان سایت های شرکتی و سازمانی است. اصفهان به دلیل داشتن ماهیت صنعتی شرکت های زیادی را در خود جای داده است که این شرکت ها به منظور توسعه کسب و کار خود همواره به وب سایت نیاز دارند.

پزشکان محترم اصفهانی نیز از در چند سال پیش تقاضای زیادی برای ایجاد وب سایت داشته اند که این امر خود بازار خوبی برای طراحان سایت ایجاد کرده است.

سایت های آموزشی نیز در یکسال گذشته با شدت گرفتن ویروس کرونا بسیار مورد تقاضا قرار گرفته اند. اگر برنامه نویس هستید فرصتی که اکنون فراهم شده است را از دست ندهید.

در نهایت سایت های شخصی، رزومه ای و سفارشی در اصفهان مورد تقاضا هستند. افراد و سازمان ها ممکن است وب سایت هایی بخواهند که روتین نبوده و نیاز به امکانات و قابلیت های ویژه دارد. در این صورت با پرداخت هزینه هایی به مراتب بیشتر وب سایت خود را تحویل میگیرند.

همچنین طی مطالعات میدانی انجام شده در شهر اصفهان مشخص شد کسب و کارهای اصفهانی علاقه و تمایل زیادی به راه اندازی کسب و کارشان روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارند. علت این امر شاید کم بودن هزینه این نوع سایت ها نسبت به سایت های کدنویسی شده و سرعت بالای طراحی آن است.

در کنار همه موارد عنوان شده نباید فراموش کنیم که هنوز هم در شهر اصفهان اینستاگرام و فروشگاه های روی بستر اینستاگرام رونق بیشتری دارند چون حس بیشتری در انتقال محلی بودن کسب و کار به مشتری می دهند و طراحان سایت باید این مورد مهم را مد نظر بگیرند که وب سایت های طراحی شده که مخاطب های آن بیشتر از شهر اصفهان هستند از المان ها و جاذبه های شهری و گردشگری اصفهان در آن ها استفاده کنند.

نظر شما