شناسهٔ خبر: 47375163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود/ ۵۰۰ برنامه ویژه سوم خرداد در سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و بعد از آن، معادله جنگ تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی در مراسم خاطره‌گویی و دیدار جمعی از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خرداد، ماه مناسبت‌های اسلامی، انقلاب و دفاع مقدس است که مهم‌ترین آن‌ها سوم خرداد، روز دزفول و روز مقاومت، رحلت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری که حضور حداکثری مردم در این رویداد حائز اهمیت و تعیین‌کننده برای کشور است، باید همه در آن حماسه عظیم نقش داشته باشیم.

وی با بیان این‌که دزفول به شهر یک هزار موشک و بمباران معروف شده بود، گفت: چهارم خردادماه روز دزفول، روز مقاومت و پایداری است که در طول سال‌های جنگ تحمیلی زیر آتش سنگین توپخانه، موشک و بمب باران دشمن قرار گرفت و دلیرمردان آن شهر همواره ایستادگی و مقاومت کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: خرمشهر نماد شجاعت، ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان اسلام است و الهام‌بخش برای جوانان و نسل‌های آینده خواهد بود.

سلامی ادامه داد: خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد که چند نفر از مدافعان خرمشهر هنگام اشغال آن، ۳۵ روز چندین سپاه و لشکر دشمن را پشت سر دروازه‌های خرمشهر نگه داشتند.

وی افزود: صدام پس از اشغال خرمشهر آن شهر را به دژ مستحکم و نفوذناپذیر تبدیل کرد و تمام دنیا به صدام اطمینان داده بودند، این شهر قابل بازپس‌گیری نیست؛ ولی رزمندگان اسلام با قدرت ایمان، توکل به خدا، شجاعت، وحدت، پیروی عاشقانه از امام و ولایت، با تفکر انقلابی و روحیه حماسی توانستند در سوم خرداد استحکامات دشمن را از بین ببرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و بعد از آن، معادله جنگ تغییر کرد.

سلامی خاطرنشان کرد: به مناسبت این ایام‌الله بیش از ۵۰۰ فعالیت و برنامه در سطح استان توسط نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای فرهنگی، تشکل‌های مردمی و مساجد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال با استفاده تجارب چهلمین سال دفاع مقدس که هفت هزار فعالیت و برنامه در سطح استان سمنان برای بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت انجام شد هشت ستاد شهرستانی و ۱۸ کارگروه استانی تشکیل شده است و تا کنون ۷۰ دستگاه، یک هزار و ۶۰۰ برنامه را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کرده‌اند.

وی گفت: اعتقاد داریم این مناسبت‌ها و برنامه‌ها فضای جامعه را نورانی، معنوی و با اخلاق کند و انتظار داریم همه مسؤولان برای نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس دغدغه داشته باشند؛ چون این مناسبت‌ها ارتباط و پیوند نسلی ایجاد می‌کند.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان هم در این دیدار بیان کرد: اسلام دین وحدت است و تفرقه باعث عذاب در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با بیان این‌که حفظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب از واجبات است، ادامه داد: جلسات خاطره گویی یکی از راه‌های حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است که نباید از دلاور مردی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس غافل شویم.

شاهچراغی گفت: ما وظیفه داریم آثار شهدا را حفظ کنیم و انقلاب با حفظ آثار شهدا، حفظ می‌شود زیرا آثار شهدا و دفاع مقدس راهنمای ما در جامعه خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم شهدا را بشناسیم باید آثار شهدا را بشناسیم که بزرگ‌ترین آثار، آنان فتح خرمشهر بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، اخلاص رزمندگان برای خدا بود و این اخلاص باعث پیروزی‌های بزرگ در آن دوران شد.

وی باتوجه به قرار گرفتن در آستانه حماسه ۲۸ خرداد افزود: دقت کنیم اصلح‌ترین را انتخاب کنیم و مشارکت حداکثری در حماسه ۲۸ خردادماه داشته باشیم.

به گزارش فارس، پنج تن از رزمندگان و پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس به بیان خاطراتی پرداختند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

 

نظر شما