شناسهٔ خبر: 47374203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات ۱۴۰۰|

سه‌شنبه؛ جلسه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بررسی صلاحیت‌ها همچنان ادامه دارد و لازم است که گزارش‌های کارشناسی بیشتری را ملاحظه کنیم. سه‌شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری جلسه نهایی نتایج را به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - «عباسعلی کدخدایی» با بیان اینکه همچنان کار بررسی صلاحیت‌ها ادامه دارد، گفت: در صبح و بعدازظهر روز گذشته جلساتی را داشتیم و بررسی‌های زیادی انجام دادیم که ادامه رسیدگی‌ها به جلسه امروز موکول شد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان داشت: در جلسه صبح امروز هم نظرات کارشناسی باقی‌مانده نسبت به پرونده‌ها با دقت بیشتری انجام شد.

وی گفت: احتمال می‌دهیم فردا یا روز سه‌شنبه جلسه دیگری داشته باشیم و به جمع‌بندی نهایی برسیم و نتایج را هم در موعد قانونی به وزارت کشور ارسال خواهیم کرد.

کدخدایی درباره گمانه‌زنی‌هایی که راجع به احراز صلاحیت‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: هیچ‌یک از این گمانه‌زنی‌ها معتبر نیست، چنانچه که قبلاً گفتم، الان که دو روز تا پایان موعد قانونی اعلام نتایج باقی مانده، خود ما هنوز از نتیجه نهایی که چه خواهد شد، اطلاع نداریم؛ بنابراین با توجه به اینکه هیچ‌کدام از این گمانه‌زنی‌ها صحت ندارند، خواهش ما از دوستان و دلسوزان این است که به این شایعات و گمانه‌زنی‌ها توجه نکنند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که آیا در مدت بررسی صلاحیت‌ها با داوطلبی که فرایند بررسی صلاحیت او در جریان است، گفت‌وگویی داشته‌اید، بیان داشت: بله، برخی از داوطلبان مراجعه و برخی نیز به صورت مکتوب مطالبی را ارسال کرده‌اند و طبیعتاً ما هم باید طبق قانون اگر نکته‌ای که دارای ابهام است و لازم دانسته می‌شود خود داوطلب برای ارائه توضیحات حضور پیدا کند، از او دعوت می‌کنیم تا مطالب و توضیحات خود را ارائه کند.

وی افزود: در طول هفته گذشته تعدادی از داوطلبان با آقایان اعضاء ملاقات‌هایی را داشتند و برخی نیز به صورت مکتوب مطالبی را ارسال کردند که در جلسات شورای نگهبان مطرح و بررسی شده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ارائه برنامه‌های داوطلبان در این دوره از انتخابات گفت: خوشبختانه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبان عموماَ برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند و به نظرم برنامه‌ها در احراز صلاحیت مؤثر بوده و اعضای شورای نگهبان بر اساس آن برنامه‌ها هم اعلام‌نظر کرده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_3101996" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/726712/3101996?width=400&height=300"></script></div>
سه‌شنبه؛ جلسه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان
 
 
انتهای پیام/

نظر شما