شناسهٔ خبر: 47366929 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

غذاهایی که در مشهدگردی نباید از آن‌ها غافل شوید

چشیدن طعم و عطر غذاهای سنتی و محلی، یکی از بهترین لذت‌هایی است که در سفر به شهرهای مختلف می‌توان تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

در سراسر کشورمان، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، میان قوم‌های مختلف تنوع بی‌شماری از طعم‌های مختلف و لذیذ را داریم که تجربه این طعم‌ها در هر سفر، خودش می‌تواند یک جاذبه گردشگری و تجربه نو محسوب شود. شهر مشهد، یکی از شهرهایی است که مردمش خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی را دارند. اگر قصد سفر به مشهد و مشهدگردی را دارید خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید، در ادامه، شما را با برخی از لذیذترین غذاهای مشهدی آشنا خواهیم کرد. همچنین در پایان، یکی از معتبرترین وب سایت‌هایی را که می‌توانید از طریق آن بهترین هتل‌های مشهد مثل هتل های نزدیک حرم امام رضا را از طریق آن رزرو کنید را به شما معرفی می‌کنیم.


شله مشهدی، پای ثابت نذری‌های مشهدی‌ها

یکی از غذاهای خیلی خوشمزه و پر گوشت مشهدی‌ها، شله مشهدی است. در پخت این غذای محبوب از ترکیباتی مانند لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا رشتی، برنج نیم دونه، بلغور گندم، ماش، عدس، گوشت گوساله و ادویه هایی همچون نمک و فلفل استفاده می‌شود.شاید بعد از دیدن ظاهر این غذا کمی تعجب کنید چرا که در روی شعله مشهدی، خورش قیمه ریخته می‌شود! اما زود قضاوت نکنید و در سفر به مشهد حتما این ترکیب خوشمزه را امتحان کنید.


کوکوشیرین، دسر خوشمزه مشهدی

این غذای خوشمزه که ظاهری شبیه کوکو سیب‌زمینی دارد، بر خلاف تصور شما بعد از شنیدن اسمش، یکی از دسرهای خوشمزه مشهدی محسوب می‌شود و نه غذای اصلی. ترکیبات اصلی تشکیل دهنده این دسر شیرین و خوشمزه مشهدی، ٰتخم مرغ، زعفران، آرد و ذرت است که در انتها بعد از آماده سازی، رویش شیره یا شهد شیرین خرما یا انگور ریخته می‌شود.


ماقوت، نوعی حلوای مشهدی

مشهدی‌ها نوعی حلوا دارند که تقریبا از نظر ظاهری شبیه مسقطی‌ست و برای طعم دار کردنش از خلال بادام و زعفران استفاده می‌کنند. این حلوای خوشمزه را به صورت مکعب‌های کوچک، برش می‌زنند و برای پذیرایی در میهمانی‌ها آن را سرو می‌کنند.


دیگچه مشهدی، دسری شیرین و خوشمزه بر پایه برنج

دیگچه مشهدی یکی دیگر از دسرهای خوشمزه مشهدی است که از ترکیب موادی مانند گلاب، هل، برنج، گلاب، شیر، زعفران، شکر و کره تهیه شده و در قالب‌های کوچک مربعی سرو می‌شود. این دسر معمولا در در مراسم های خاص مذهبی همچون نذری ماه محرم و یا افطاری ماه رمضان، پای ثابت سفره‌های مشهد‌ی‌ها است.


پلو مخلوط مشهدی، هم لوبیاپلو هم استانبولی‌پلو!

پلو مخلوط مشهدی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مشهدی‌ست که ترکیبی‌ست از از گوشت، برنج، پیاز، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه های مختلف. در کل این غذا ترکیبی از استانبولی و لوبیا پلوی خودمان است. اگر گذرتان به رستوران‌های سنتی مشهد افتاد، حتما این غذا را با ادویه‌های مختلفی که دارد،‌ امتحان کنید.


هتل‌های مشهد را از چه سایتی رزرو کنیم؟

یکی از بهترین وب سایت‌ها برای رزرو هتل ، وب سایت اسنپ تریپ است. اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید، متناسب با هر بودجه‌ای که داشته باشید، از هتل آپارتمان گرفته تا هتل‌های لوکس پنج ستاره را می‌توانید در این وب سایت با قیمت مناسب، اقامتگاه موردنظرتان را پیدا کنید. مثلا رزرو هتل درویشی مشهد، که یکی از پرطرفدارترین هتل‌های لوکس و پنج ستاره در مشهد است را می‌توانید با چند کلیک ساده در اسنپ تریپ انجام دهید. پشتبیان‌های اسنپ‌تریپ در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده‌ی پاسخ‌گویی به شما و رفع مشکلات شما هستند.

 

نظر شما