شناسهٔ خبر: 4735900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر بنیاد مسکن اشنویه اعلام کرد

مقاوم‌سازی بیش از 1200 واحد مسکن روستایی در اشنویه

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه گفت: تا کنون یک‌هزار و 208 واحد مسکن روستایی در روستاهای اشنویه مقاوم‌سازی شده است.

صاحب‌خبر -

قربانعلی بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اشنویه اظهار داشت: تعداد مسکن روستایی در اشنویه بر اساس سرشماری سال 90 حدود 7 هزار و 717 واحد بوده که درصد روستاهای مقاوم‌سازی شده تا سال 84 قبل از اجرای طرح ویژه بهسازی یک درصد بوده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه خاطرنشان کرد: طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی از سال 84 در راستای ارتقای کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده و عملیات اجرایی آن در اشنویه هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی سهم شهرستان اشنویه در واحدهای طرح ویژه بهسازی تاکنون را یک هزار و 403 واحد عنوان کرد و گفت: در این راستا یک‌هزار و 309  مورد عقد قرارداد شده و درصد مسکن روستایی مقاوم با جذب اعتبارات تا کنون حدود 15 درصد بوده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه جمع کل مسکن روستایی مقاوم در شهرستان یک‌هزار و 442 واحد عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا یک‌هزار و 348 مورد عقد قرارداد شده و یک‌هزار و 208  واحد به بهره‌برداری رسیده است.

بیگدلی به عمده فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه اشاره کرد و یادآور شد: تهیه و اجرای طرح هادی، اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی با هدف افزایش کمیت و بهبود کیفیت و مقاوم‌سازی اماکن روستایی، ایمن‌سازی روستاها با عملیات احداث دیوار ساحلی، سنددار کردن املاک روستایی، تملک، تفکیک و واگذاری زمین در روستاها و... از جمله فعالیت‌های این نهاد به شمار می‌آید.

وی ایمن‌سازی روستاها با عملیات احداث دیوار ساحلی، اجرای کانال جهت هدایت آب‌های سطحی یا جابه‌جایی روستاها، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و... را از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه عنوان کرد.

انتهای پیام/61005/ح30/ث3001

برچسب‌ها:

نظر شما