شناسهٔ خبر: 47357364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتکا به بصیرت لازمه مقابله با دشمن است

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اتکا به بصیرت، ایمان و تقوای دینی و صیانت از جوهره ایمانی و بنیان‌های فکری و روحی، از الزامات مقابله با دشمن است و کارکنان انتظامی در تمامی سطوح و رده‌ها با درک عمیق از این تهدیدات، باید آمادگی پیشگیری و مقابله با آن را تحصیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست شورای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر ضرورت تحول و نوآوری در کارکردها و حفظ و تقویت اصول اساسی انقلاب بیان داشت: سرعت، شدت و گسترده تغییرات و تحولات در عرصه‌های مختلف یک جامعه به اندازه‌ای است که نتیجه‌ای نافرجام را برای سازمان در سکون و ایستایی به همراه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به راهبرد و دکترین نیروی انتظامی در افزایش توان عملیاتی متناسب با تحولات اجتماعی اضافه کرد: تحقق کیفی این نگرش، نیازمند پیش‌بینی آینده و آمادگی برای رؤیایی با آن است و در این مسیر باید گذشته و تجربیات پیشین را نیز مورد تأکید قرار داد چراکه حال لبه پیشین گذشته و خط رهسپاری به سوی آینده است.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی با ضرورت آماده بودن توان عملیاتی پلیس در رؤیایی با دگرگونی‌ها بیان داشت: به دلیل گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف عملیاتی و رزمی، فرماندهی و کنترل، فناوری و لجستیک و خدمات اداری و مالی؛ تغییر و توسعه موضوعی کلیدی در توسعه، تحول و تغییر مستمر با نیازها و تهدیدات مأموریتی است که باید تمامی فرماندهان و مدیران بدان توجه و تأکید داشته باشند.
 
مفخمی شهرستانی در ادامه انتظارات، تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) یکی از کلیدی‌ترین خاستگاه‌های فرهنگ حاکم بر نیروی انتظامی برشمرد و گفت: فرهنگ‌سازمانی به عنوان شخصیت سازمان، از نقشی کلیدی در پیشبرد و پیاده‌سازی راهبرد تحول برخوردار بوده و می‌تواند به عنوان عاملی تسهیل گر برای تحول سازمانی عمل کند.
 
وی بر سبک رهبری تحول‌آفرین بر نوآوری سازمانی و توسعه بینش و بصیرت سازمانی تأکید کرد و اظهار داشت: برخورداری از مدیران و کارکنان بصیر و خودساخته و بهره‌مندی از شایسته‌ترین الگوی مدیریت و برخورداری از شاخصه‌های مدیریت نوین و تلفیق آن‌ها با الگوی مدیریت اسلامی در نقش رهبران تحول‌گرا، می‌تواند توانمندی و تحول در نیروی پلیس را بیش از پیش فراهم سازد که بی‌شک این مهم در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری و توسعه خواهد شد.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه اضافه کرد:‌ تعمقی در برنامه‌ریزی‌های دشمنان نشان می‌دهد که آنان از تمام ابزارهای تهدید نرم به‌ویژه ابزارهای رسانه‌ای، تبلیغاتی و شایعه‌سازی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، سود می‌جویند و درک صحیح آینده جنگ نرم مستلزم چارچوب تحلیلی مناسب برای شناسایی نیروهای پیشران کلیدی و چگونگی ساماندهی و چینش آن است.
 
مفخمی شهرستانی مرکز کانونی امنیت نرم را بیدارباش فرهنگی ملت، جوانان، نخبگان و همه اقشار جامعه برای دفاع از باورها، اعتقادات، بنیان فکری و تاریخی خواند و گفت:‌ اتکا به بصیرت، ایمان و تقوای دینی و صیانت از جوهره ایمانی و بنیان‌های فکری و روحی، از الزامات مقابله با دشمن است و کارکنان انتظامی در تمامی سطوح و رده‌ها با درک عمیق از این تهدیدات، باید آمادگی پیشگیری و مقابله با آن را تحصیل کنند.
 
وی اشرافیت اطلاعاتی از وضعیت موجود، انجام برآورد و برنامه‌ریزی در جهت کاهش آسیب‌ها و موضوعاتی امنیتی را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد:‌ برای رویارویی منطقی با دگرگونی‌هایی که در عرصۀ زندگی اجتماعی رخ داده است، ضرورت ایجاد تحول و فراتر از آن، اشراف بر تحولات مؤثر در مأموریت‌های پلیس، یک اصل انکارناپذیر است.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال جاری پیش رو است، افزود: تأمین امنیت انتخابات محوری‌ترین مأموریت نیروی انتظامی در این مهم است و باید با تفکر جهادی، تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات پرشور و بدون مشکل در سطح استان مرکزی فراهم کرده و بار دیگر با خلق یک حماسه سیاسی بی‌مانند، دشمنان این مرز و بوم را در رسیدن به مقاصد پلیدشان ناکام گذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما