شناسهٔ خبر: 47353716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۴ ساعت از آتش بس

کشورهای عربی و اسلامی پس از گذشت یک روزاز آتش بس در نوار غزه جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل الجزیره، پس از گذشت 24ساعت از آتش بس در نوار غزه، کشورهای عربی و اسلامی جنایت های رژیم صهیونیستی را در حق مردم نوار غزه را محکوم کردند.

 

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس جمهوری فلسطین گفت: دولت آمریکا متعهد است که با تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان ملل متحد برای ارایه سریع کمک های انسانی به نوار غزه همکاری کند.

 

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: بلینکن و عباس در این تماس تلفنی متعهد شدند که خطوط ارتباطی را برای حفظ آتش بس در همه سطوح باز نگه دارند.

 

از سوی دیگر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بلینکن به رژیم صهیونیستی و کرانه باختری سفر می کند. این سفر تنها برای گفتگو درباره رخدادهای 11 روز گذشته نیست، بلکه بر چگونگی ساخت زندگی بهتر در این سرزمین تمرکز دارد.

 

از ساعت 14 به وقت محلی روز گذشته( 31 اردیبهشت 1400) آتش بس بین دوطرف در نوار غزه پس از گذشت 11 روز از حملات رژیم صهیونیستی آغاز شد. در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه 274 نفر از جمله 66 کودک و 39 زن و 17 سالمند شهید شدند و یکهزار و 910 نفر زخمی شدند. در کرانه باختری از جمله قدس نیز 28 نفر شهید و هفت هزار نفر زخمی شدند.

 

در همین حال، یک مسئول ارشد اتحادیه اروپا به الجزیره گفت: اروپایی ها می توانند پس از صلح فلسطینی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق طرف سوم (قطرو مصر) ارتباط برقرار کنند.

 

وی افزود: اتحادیه اروپا نیاز به تعامل با حماس دارد، زیرا این جنبش بخشی از راه حل فلسطین است.

 

«رحب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد: باید همه جهان از ماهیت رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم تروریستی آگاه شوند.

 

کشورهای عربستان، قطر، کویت و سودان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و قدس را محکوم کردند.

پایان پیام/44

نظر شما