به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ابوالفضل واحدی معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد کلاسهای آموزشی دانشگاهها به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شود و همین مسأله منجر به افت یادگیری در آموزش مجازی شده است.
وی افزود: در این شرایط یا باید کلاسهای آموزشی دانشگاهها تعطیل میشد و یا اینکه به برگزاری مجازی آنها اکتفا کرد و در ایران هم دانشگاهها سعی داشتند با استفاده از امکانات و فناوریهای موجود، تا حداکثر ممکن آموزش مجازی را با کیفیت برگزار کنند.
* مزایای آموزش مجازی
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: برگزاری مجازی کلاسهای آموزشی مزایایی به همراه داشته که از جمله آن میتوان به بهروزرسانی محتواهای آموزشی اشاره کرد؛ بنابراین نباید فقط به معایب آن توجه داشت.
وی بیان کرد: طبق بررسیهایی که انجام دادیم در دانشگاه علم و صنعت ایران، آموزش الکترونیک به نسبت اوایل شیوع ویروس کرونا، روندی رو به رشد داشته اما این واقعیت را نمیتوانیم انکار کنیم که در زمینه برگزاری دروس عملی و مهارتی مشکلاتی وجود داشته که سعی کردیم با فراهمسازی زیرساختهای لازم تا حد مطلوبی آنها را مهار کنیم.
* راههای کنترل تقلب در برگزاری آزمونهای مجازی
واحدی درباره کنترل تقلب در برگزاری آزمونهای مجازی، گفت: به منظور حفظ اصالت امتحانات، شیوههایی در پیش گرفتهایم که از جمله آن میتوان به روشهای ترکیبی برگزاری مجازی و حضوری آزمونها اشاره کرد و جدا از آن با مقایسه سوابق تحصیلی دانشجویان در دوران برگزاری حضوری کلاسهای آموزشی به نسبت کلاسهای مجازی، توانستهایم به این مسأله پی ببریم که در دانشگاه علم و صنعت ایران تا حد زیادی اصالت امتحانات حفظ شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص نحوه برگزاری آزمون های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399، یادآور شد: امتحانات پایانی این دانشگاه قرار است به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شوند.
∎
نظر شما