شناسهٔ خبر: 47349442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحریم سه نهاد و ۱۳ کشتی روسی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲»

وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم سه نهاد و ۱۳ کشتی روسی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای از تحریم سه نهاد و ۱۳ کشتی روسی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد.

براین اساس، با وجود تحریم خدمات امداد و نجات دریایی علیه این کشور، اجازه انجام تراکنش‌های بخصوصی با این شرکت داده خواهد شد.

این سه نهاد روسی تحریم شده عبارتند از: خدمات امداد و نجات دریایی روسیه، «مورترن سرویس» و صندوق منابع انرژی و گرمایی سامارا.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که، چند روز پیش برخی منابع خبری اعلام کردند دولت جو بایدن، تحریم‌ها علیه پروژه گازی نورداستریم ۲ را مشمول معافیت کرده است.

از سوی دیگر، اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه نهاد‌ها و کشتی‌های روسی فعال در پروژه نورد استریم ۲ درست پس از آن است که این نهاد، گزارشی را تحت عنوان «قانون حفاظت از امنیت انرژی اروپا» منتشر کرده است و در آن لیست شرکت‌های فعال در این پروژه خط لوله را نیز آورده است.

کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک در سال گذشته به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد.

در حال حاضر نیز، ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما