شناسهٔ خبر: 47347880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

رژیم صهیونیستی با اذعان به ناتوانی در برابر مقاومت به آتش بس یک جانبه تن داد

فلسطین در جشن پیروزی

ثبت ۲۴۳ شهید از جمله ۶۶ کودک در پرونده جنگ‌افروزی یازده روزه اشغالگران قدس

صاحب‌خبر -

ملت فلسطین از کرانه باخری و قدس گرفته تا اراضی اشغالی ۴۸ و غزه سرانچام پس از یازده روز مقاومت توانستند ارتش صهیونیستی را وادار به آتش بس یک جانبه نمایند و پیروزی سر دهند.
ملت فلسطین حماسه‌ای دیگر را رقم زد و نشان داد که ارتش صهیونیستی با آن همه امکانات خانه عنکبوتی بیش نمی‌باشد. خیابان‌های سراسر فلسطین اشغالی از جمله غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی صبح امروز در پی برقراری آتش بس و پیروزی مقاومت سراسر جشن و پایکوبی بود.مردم سراسر فلسطین اشغالی بعد از اعلام آتش بس و پایان درگیری به خیابان‌ها ریختند و پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم اشغالگر را جشن گرفتند. مردم فلسطین با در دست داشتن پرچم ملی در حمایت از مقاومت و محمد الضیف"أبو خالد" فرمانده کل گردان‌های القسام شعار سر دادند.
فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس اشغالی پیروزی ملت و مقاومت فلسطین بر دشمن صهیونیستی را جشن گرفتند. محوطه مسجدالاقصی و باب العامود غرق در شادی و سرور بود و مردم برای ابراز شادی اقدام به نور افشانی آسمان می‌کردند. این شادی حتی به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی کشیده شده و در دیگر کشورها از جمله لبنان و مصر هم مردم پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند و به شادی پرداختند.وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه، به ۲۴۳ تن رسیده است که از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر دیگر افراد سالخورده هستند. طبق این بیانیه، شمار مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه نیز به ۱۹۱۰ نفر رسیده است.ابوعبیده سخنگوی کتائب القسام گفت: «ما در مقاومت به نیابت از همه امت اسلام در کمال افتخار به نبرد شمشیر قدس ورود کردیم و به حول و قوه الهی دشمن و ارتش آن را تحقیر کردیم.»
انور ابوطه عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی گفت: «به دشمن بزدل درباره هر گونه تلاش برای تعرض مجدد به مسجد الاقصی و هموطنانمان در قدس هشدار می دهیم و می گوییم اگر بازگردید باز میگردیم.»
رئیس‌جمهور آمریکا که از عملیات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کامل کرده بود گفت متعهد به همکاری با سازمان ملل برای کمک به غزه است.او همچنین به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد سامانه گنبد آهنین را تقویت خواهد کرد.این قانونگذاران آمریکایی که همگی جمهوری‌خواه هستند خواستار تضعیف جنبش مقاومت فلسطین، حماس شده‌اند.در این میان مصر در بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی از ساعت ۲ بامداد به وقت محلی آغاز می‌شود. پس از پیروزی مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، سخنگوی انصارالله یمن در پیامی ضمن تبریک به ملت فلسطین، پاسخ مقاومت به تل‌آویو را انتفاضه موشکی خواند و تأکید کرد که این اقدام عرصه را بر دشمن تنگ کرد.
از سوی دیگر برخلاف ادعای نتانیاهو در خصوص تحقق عمده اهداف در جنگ ۱۱ روزه غزه، اما وزرا و نمایندگان کنست و سران احزاب انتقادات شدیدی به ارتش صهیونیستی وارد کرده‌اند.روزنامه هاآرتص نوشته است که در نشست کابینه امنیتی اسرائیل که برای بررسی آتش‌بس برگزار شد، وزرای حاضر انتقاد شدیدی متوجه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی این رژیم کردند و از پایان عملیات در حالی که شرایط از پیروزی حماس حکایت دارد، نگران بودند.به عقیده وزرای کابینه امنیتی، نهادهای اطلاعاتی اسرائیل در جنگ یازده‌روزه غزه «بی فایده» ظاهر شدند و از تعیین اهدافی که بتواند شرایط جنگ را به نفع اسرائیل تغییر دهد، عاجز بودند. در همین جلسه گفته شد جنگ غزه، «هیچ نتیجه موفقیت‌آمیزی در پی نداشت.»
در این میان بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با استقبال از توقف درگیری‌ها در نوار غزه، مدعی شد فقط یک راهکار سیاسی می‌تواند صلح پایدار و پایانی دائمی برای مناقشات فلسطینی-اسرائیلی به‌همراه داشته باشد.
سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که عراق به‌صورت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بمباران وحشیانه اشغالگران صهیونیست حمایت می‌کند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا قصد دارد برای تقویت آتش‌بس رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت به فلسطین اشغالی، مصر و اردن سفر کند.
در همین حال جنبش حزب‌الله لبنان با تبریک به ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این پیروزی با نمایان کردن شکاف‌ها و ضعف‌های رژیم صهیونیستی نشان داد که دست‌یابی به طرح آزادسازی کامل از بحر تا نهر نزدیک است. از سوی دیگر سخنگوی گردان‌های «القسام» در واکنش به اعلام آتش‌بس یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی، گفت که عملیاتی را تدارک دیده بود که سراسر فلسطین اشغالی از حیفا تا رامون را در بر می‌گرفت. همچنین یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین می‌گوید ضمانت داده شده است که رژیم صهیونیستی از محله «شیخ جراح» و مسجدالاقصی دست بردارد.
خبر دیگر آنکه صدها نفر به نشانه همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در شهرهای برلین آلمان و بروکسل بلژیک و پایتخت ایالات متحده تظاهرات برپا کردند و خواستار توقف جنایات صهیونیست‌ها شدند. در این میان در رفتاری سوال برانگیز ماس وزیر خارجه آلمان با استقبال از توقف درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، خواستار رفع علت‌های این مناقشات شد.سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین سخنان وزیر خارجه آلمان را توجیه کشتار و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در قدس و غزه دانست.
در این میان اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷، گفت جهانیان باید تروریستی بودن این رژیم را به رسمیت بشناسند. سخنگوی جنبش نُجَباء نیز در همایش خیابانی باشکوهی که برای اعلام حمایت از مقاومت فلسطین در پایتخت عراق برگزار شد، ضمن اشاره به رشد مردم کشورش با شعار «نه به آمریکا و اسرائیل»، از بازطراحی توازن قوای جهانی در نبرد اخیر مجاهدان فلسطینی با ارتش اسرائیل سخن گفت.

نظر شما