شناسهٔ خبر: 47345765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هنیه: شمشیر قدس، یک پیروزی ترکیبی در سطح ملی فلسطین، ملت عرب و اسلامی و جامعه جهانی است

رئیس جنبش حماس با اشاره به خط قرمز بودن قدس و مسجدالاقصی، از باز شدن مرحله‌ای جدید در مبارزه با رژیم اشغالگر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی مقاومت اسلامی علیه جنایتکاران صهیونیست از باز شدن مرحله ای جدید در مبارزه با رژیم اشغالگر خبر داد.

او در این سخنرانی گفت: ده‌ها هزار نفر از مردم ما برای محافظت از آن و تأیید خط قرمز بودن الاقصی به سمت مسجدالاقصی حرکت کردند. فرزندان ملت پیرامون پیروزی و مقاومت مردم ما جمع شدند. آنچه اتفاق افتاد یک پیروزی الهی است و در این مرحله عالی است.

وی افزود: غزه برای دفاع از اسلام در مسجدالاقصی و برداشتن دست گناهکار از محله شیخ جراح قیام کرد و غزه برای قدس، مسجد الاقصی، محله شیخ جراح و کرانه باختری پیروز شده است. پیروزی با عملکرد مقاومت به ریاست گردان‌های القسام حاصل شد. ما ضربه‌ای دردناک و بیرحمانه وارد کردیم که تأثیرات دردناک آن را بر موجودیت اسرائیل، مردم آن و آینده آن برجای خواهد گذاشت.

رئیس جنبش حماس در ادامه گفت: من به رهبران حماس و جناح‌ها به رهبری یحیی سنوار و محمد الضیف سلام می‌کنم. ما با افتخار در مقابل این مقاومت و رهبری قهرمانانه آن ایستاده‌ایم. این نبردی است که پیامد‌های خود را دارد. بیت المقدس کانون درگیری است. آغاز نبرد در مجاورت مسجدالاقصی بود. تمام این خون‌هایی که در این نبرد و در نبرد‌های قبل از آن ریخته شد مقاومت در راه قدس است.

هنیه افزود: وقتی به دشمن گفتیم "با آتش بازی نکن و از مسجد الاقصی دستت را کوتاه کن،" ما می‌دانستیم چه گفتیم و دشمن آن را درک کرد. بیت المقدس روح ما، ایمان ما، آینده ما و پایتخت کشور ما است و غزه نیز به شایستگی شمشیر قدس را حمل کرده است. غزه شمشیر قدس را به خوبی گرفته و درسی را به دشمن داده است که فراموش نخواهد شد.

ایشان ادامه داد: این خیزش در کرانه باختری و انقلابی سرزمین‌های سال چهل و هشت (۱۹۴۸) است. مقاومت امروز قویتر شده است و او راه خود را می‌داند و دارای اراده‌ای آهنین و اعتقاد عمیق به پیروزی اجتناب ناپذیر دارد. مقاومت ذهن خلاقانه‌ای دارد و همه این جهان در همه سطوح شاهد این نوآوری‌ها هستند. مقاومت یک هدف ملی دارد که آن آزادی فلسطین، زندانیان و بازگشت آن‌هاست. نبرد شمشیر قدس مراحل زیادی را پشت سر گذاشت و در‌ها را به روی مراحل جدیدی گشود. امروز ما این نبرد را جهشی کوانتومی در مسیر درگیری می‌دانیم. همه تصمیم گیرندگان در داخل کابینه دشمن و ناظران در منطقه و فراتر از آن، آنچه مقاومت به دست آورده است را اینگونه می‌خوانند: این یک پیروزی ترکیبی در سطح ملی فلسطین، ملت عرب و اسلامی و جامعه جهانی است.

هنیه در ادامه گفت: با توجه به خواندن مقدماتی واقعیت‌ها، در مرحله آینده ما ملزم به ادامه راه‌های استراتژیک متعددی هستیم: اولاً، انتخاب مقاومت کوتاهترین مسیر آزادسازی و بازگشت است. مقاومت معامله قرن، فرهنگ شکست، پروژه‌های شکست و همزیستی با اشغال و عادی سازی با آن را کنار گذاشت. رابطه ما با عرب و اسلامی باید تقویت شود و ما دیدیم که چگونه ملت‌ها با  فرقه‌های خود پشت قدس ایستادند.ما خواهان انسجام و وابستگی بیشتر و ایجاد یک استراتژی یکپارچه برای بازگرداندن تعادل خود به عنوان یک کشور هستیم. روابط با جامعه بین المللی باید تقویت شود و ما شاهد تحول بزرگی در جوامع اروپایی و درون آمریکایی هستیم. ما بازسازی در غزه را بازیابی خواهیم کرد و آنچه دشمن ویران کرده است، خواهیم ساخت و وظایف و تعهدات خود را در قبال خانواده‌های شهدا و اسرا کنار نخواهیم گذاشت.

هنیه در انتهای اظهاراتش از ایران و قطر بابت حمایت از مقاومت اسلامی در عملیات شمشیر قدس تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما