شناسهٔ خبر: 47344876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

توسعه اقتصادی نیازمند حمایت از سرمایه گذاری‌ها است

زنجان- ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به لزوم توسعه متوازن در نقاط مختلف استان، گفت: شهرستان خدابنده ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری دارد که نیازمند توجه مدیران و مسؤولان ذیربط و حمایت از سرمایه گذاری‌ها است.

صاحب‌خبر -

 سهند علی فلاحی درنشست تخصصی سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی شهرستان خدابنده با اشاره به لزوم توسعه متوازن در نقاط مختلف استان، گفت: شهرستان خدابنده ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری دارد که نیازمند توجه مدیران و مسؤولان ذیربط و حمایت از سرمایه گذاری‌ها است.

وی  با تاکید بر حمایت مسولان از سرمایه گذاری ها و توسعه اقتصادی در شهرستان خدابنده به عنوان نقطه مطلوب  افزود:  حل مشکلاتی از قبیل اختصاص زمین برای توسعه اقتصادی (که معارضانی دارد) در منطقه، نیازمند عزم جدی مسولان و کار دقیق است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: این اتاق همواره در کنار بخش  خصوصی و سرمایه گذاران بوده و از هیچ تلاشی برای توسعه اقتصادی استان در بخش‌های مختلف فروگذار نمی‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم با اشاره به برنامه های توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در شهرستان خدابنده، از ضرورت ایجاد شهرک های اختصاصی در این منطقه خبر داد و گفت: شهرستان خدابنده دارای پتانسیل های مطلوبی است که می توان آنها را پویا کرد.

ناصر فغفوری با تاکید بر پیگیری ایجاد شهرک های تخصصی مانند شهرک ویژه قطعات بتنی و مصالح ساختمانی در خدابنده با توجه به زیرساخت ها و منابع قابل دسترس در  شهرستان خدابنده، افزود: در حوزه تولید پوشاک به صورت صنف ظرفیت خوبی وجود دارد و در صورت حضور بخش خصوصی، این آمادگی وجود دارد تا با اختصاص ۴۰ هکتار زمین، ایجاد شهرک اختصاصی پوشاک خارج از محدوده شهر خدابنده پیگیری شود.

وی با بیان اینکه واحدهای موجود در شهرستان خدابنده همچون سرنگ سازی و آریا رنگ نیز طرح های توسعه ای خوبی در دست اقدام دارند، گفت: در کنار سرمایه گذاران جدید نیز حضور خواهیم داشت تا توسعه اقتصادی در این منطقه بیش از پیش تحقق پیدا کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیزبا اشاره به پیگیری برنامه های توسعه اقتصادی در این منطقه، اظهار داشت: بدون تعارف باید گفت که در حوزه صنعت و بویژه تولید موانع وجود دارد.

سید البرز حسینی با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که متاسفانه ۷۰ درصد از درآمد کشاورزان  خدابنده از استان خارج و صرف امور سرمایه گذاری چون ملک و ... در دیگر استان ها می شود، گفت: اقتصاد خدابنده چندان پویا نبوده و برنامه ریزی‌ها  باید با محوریت توسعه متوازن شهرستان در حوزه های دارای ظرفیت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خدابنده در تولید پوشاک ظرفیت قابل توجهی دارد، تصریح کرد: این شهرستان با توجه به وجود منابع و مواد اولیه و قرارگیری در مسیر حمل و نقل مطلوب در منطقه، ظرفیت بالقوه ای نیز در تولید مصالح همچون قطعات بتنی دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت شهرهای گرماب، بزینه رود و افشار در تولید ادوات کشاورزی  افزود: شهرستان خدابنده دارای ۱۵ هزار بافنده فرش است و این در حالی است که حتی یک واحد تجاری در این منطقه در زمینه فروش فرش فعال نیست.

وی خاطرنشان کرد: می توان یک زنجیره تولید، از رنگ تا بافندگی و فروش را در شهرستان ایجاد و ساماندهی کرد.

نماینده مردم خدابنده در پایان ایجاد اشتغال در شهرستان خدابنده را موضوع بسیار مهمی قلمداد کرد که نیازمند توجه، برنامه ریزی ها و اقدام و عمل برای تحقق آن است.

 گفتنی است در این نشست همچنین مباحث مختلفی از سوی حاضرین از جمله اختصاص پست برق، گازکشی و تامین آب، تخصیص زمین و پیگیری ایجاد زیرساخت های لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف شهرستان خدابنده از جمله منطقه خمارک، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نشست با حضور مدیران کل دستگاه ها، مسؤولان اتاق بازرگانی زنجان، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران به میزبانی اتاق بازرگانی زنجان و با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شد.

نظر شما