شناسهٔ خبر: 47343742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فتح خرمشهر. فتح خون/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

آزادسازی خرمشهر جلوه‌ای از پیروزی مقاومت در مقابل تمام دنیا بوده است

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر یکی از زیباترین روز‌های انقلاب و جلوه‌ای از پیروزی مقاومت در مقابل تمام دنیا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «احسان‌الله محمدی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یکی از زیباترین روز‌های انقلاب و جلوه‌ای از پیروزی مقاومت در مقابل تمام دنیا بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به ایستادگی مردم بی‌پناه خرمشهر که با دستان خالی ایستادگی کرده بودند، اما با اقدامات ناجوانمردانه دولت وقت، خرمشهر سقوط کرد، تصریح کرد: سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شد و بیش از ۱۶ هزار سرباز ارتش بعثی کشته و یا زخمی شده و ۱۹ هزار اسیر از آنان باقی ماند.

وی با بیان اینکه با فتح خرمشهر پرچم بزرگ اسلام بر مناره مسجد به اهتزاز درآمد، افزود: ما در ادبیات آزادی خرمشهر نیز ۶ هزار شهید دادیم شهدایی که با جان‌فشانی خود حماسه بی‌نظیری از خود به‌جای گذاشتند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به عبرت و پیام عملیات آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: توکل و اعتماد به نصرت الهی، استکبارستیزی، مقاومت و مبارزه در مقابل دشمن از پیام‌های مهم این عملیات تاریخی دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه برخی از گروه‌ها بعد از فتح خرمشهر به تأثیر نقش خود در آزادسازی خرمشهر اشاره داشتند، اما امام خمینی (ره) در برابر آن‌ها با بیان عبارت «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بر مبنای نصرت الهی تأکید داشتند، متذکر شد: تجهیز در برابر دشمن و سستی راه ندادن به خود در قرآن بسیار تأکید شده است؛ چراکه دشمن از موضع‌گیری و سستی به راه دادن پیام ضعف دریافت می‌کند، لذا مخابره کردن پیام‌هایی ازجمله «خزانه خالی» به دشمن مخالف تأکید خداوند در آیات و روایات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه میدان انتخابات پیش روی ملت ایران است، تاکید کرد: امروز مردم با حضور در این میدان در میدان جنگ با دشمن حاضر خواهند بود تا با هر رأی تیری روانه قلب دشمن کرده و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم در میدان انتخابات حضور پیداکرده و با ناامید کردن دشمن به پیروزی می‌رسند تصریح کرد: وقتی شورای نگهبان کاندیدا‌ها را معرفی کرد باید دین، تقوا و اسلام را در نظر بگیریم؛ چراکه کسانی که تقوا داشته باشند از دشمن نمی‌ترسد لذا باید در انتخاب درست، تقوای کاندیدا‌ها را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما