شناسهٔ خبر: 47334751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بسیج سازندگی در حل مشکل کمبودهای زیرساختی آموزشی در استان مرکزی فعالیت می‌کند+فیلم

گروه استان‌ها- مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی در حل مشکل کمبودهای زیرساختی آموزشی در استان مرکزی فعاتلیت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، امید محترمی ظهر امروز در جلسه امضا تفاهم‌نامه قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز استان مرکزی با اشاره به اقدامات قرارگاه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ بین انجمن خیران مدرسه‌ساز استان، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس  و سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان به امضا می‌رسد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه به دنبال این هستیم که بتوانیم هم‌افزایی بین بخشی با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در زمینه کمک به رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی آموزش و پرورش در سطح مناطق شهری، حاشیه و مناطق روستایی و محروم گام برداریم و بتوانیم در راستای ایجاد بستر مناسب جهت ارتقا سطح همکاری‌ها گام برداریم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: بسیج سازندگی سپاه استان با ظرفیت هزار و 200 گروه جهادی در سطح استان قدم برمی‌دارد که گروه‌های جهادی در اقشار مختلف از جمله  پزشکی، کشاورزی، کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان، مهندسان و سایر اقشار سازماندهی شدند.

 محترمی تصریح کرد: بسیج سازندگی به دنبال این است که  بین اقشار مختلف هم‌افزایی ایجاد کند و در راستای تحقق شعار عدالت، پیشرفت و اصول قانون اساسی در زمینه محرومیت‌زدایی گام بردارد و از این فرصت به خوبی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه در این قرارگاه اعضا با اهداف اردوهای جهادی خدمت می‌کنند، گفت: با هماهنگی سطح استان و پیگیری‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نوید همکاری خوبی در راستای رفع مشکلات مدارس استان در زمینه احداث و تعمیر مدارس می‌دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: همه فعالیت‌های قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز به صورت غیرسیاسی و عام المنفعه است که توسط گروه‌های جهادی به شکل داوطلبانه و با رویکرد تقویت زیرساخت‌های آموزشی کشور در سطح استان انجام می‌شود.

محترمی افزود: مدت تفاهم‌نامه 5 ساله است و امیدواریم بتواند ادامه‌دار باشد و اقدامات بسیار ارزشمندی توسط انجمن خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی مدارس انجام شده که شرایط تقریبا خوبی را نسبت به میانگین کشوری داریم.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ایجاد امیدآفرینی و نشاط انقلابی در سطح جامعه است تا بستری برای تحقق عدالت و برخورداری همه از امکانات آموزشی مناسب با همسوکردن ظرفیت خیران و جذب و ساماندهی مشارکت‌های مردمی با شکل‌گیری پویش‌های مختلف ایجاد شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی با حضور خود در هر برهه زمانی از جمله سیل، زلزله و غیره نشان دادند که کارهای سخت را می‌توانند انجام دهند و زمانی که وارد میدان شدند اثرگذاری خوبی داشتند.

محترمی ادامه داد: امروز گروه‌های جهادی تصمیم گرفتند که به ایجاد زیرساخت‌های آموزشی کمک کنند و امیدواریم با همکاری یکدیگر برای آبادانی استان مرکزی و کمک به دانش آموزان در هر نقطه استان گام برداریم.

وی عنوان کرد: اکنون شرایط کشور در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و تقابل بین جریان حق و باطل به نقطه اوج رسیده و از طرفی جریان مستضعفان عالم متاثر از انقلاب اسلامی ایران در حال ظهور و بروز در سطح دنیا است.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی افزود: در مقابل این جریان هم اردوگاه مستکبران به سرکردگی آمریکا جنایتکار همه تلاش خود را می‌کند تا در این حرکت تمدنی و رو به رشد انقلاب اسلامی جلوگیری کند و در عرصه‌ها و تهدیدات مختلف این موضوع پررنگ است به همین سبب در این راستا باید هم افزایی بیشتری داشته باشیم.

محترمی بیان کرد: امروز در پنجمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی شجره طوبی انقلاب اسلامی به مثابه خورشیدی قبل از طلوع آفتاب عدالت بر آسمان بشریت می‌نشیند و در این مسیر تمدنی حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: اکنون همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیا با تفکر‌ها و گویش‌های مختلف در سطح دنیا حرکت رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند و آرزوهایی که رژیم صهیونیستی در ذهن می‌پروراند از جمله اینکه روزی خود را قدرت و نظام جهان معرفی می‌کردند به جایی رسیده که در باتلاق اقدامات خود به نابودی می‌روند و تفکرات مختلف در پشت مرزهای این رژیم غصبی فریاد آزادی‌خواهی سر می‌دهند.

 

70 درصد مدارس احداثی استان مرکزی تمام خیری یا با مشارکت دولت و خیران بودند

«حسین محمدی»  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت: امروز شجره یک کار نیک بنیان‌گذاری شد و در آینده افتخار می‌کنیم که پایه‌گذار یک حرکت جهادی در امر فرهنگی و مدرسه‌ساز شدیم.

وی افزود: در گذشته مجمع خیران مدرسه ساز کاربزرگی را همپای دولت انجام داد و بش از 30 درصد مدارس تاکنون توسط خیران احداث شده که این رقم در استان مرکزی بیش از رقم متوسط کشوری است و در 2 سال گذشته حدود 70 درصد مدارسی که در استان احداث شد تمام خیری یا با مشارکت دولت و خیران بودند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: امروز بسیج وارد میدان شده و علاوه‌بر کار فرهنگی از ظرفیت بسیج در راستای محرومیت‌زدایی و انجام کارهای باقیمانده در توسعه فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی استفاده می‌کنیم.

محمدی بیان کرد: امیدواریم این تفاهم نامه با همکاری بسیج سازندگی و مجمع خیران مدرسه ساز کشور آغاز حرکت جدید برای محرومیت‌های استان باشد که تلاش‌های بزرگی توسط دولت و مجمع خیران شده است.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب که سرانه فضاهای آموزشی مدارس حدود یک و نیم مترمربع بود اکنون استان مرکزی حدود 5 و نیم ترمربع به ازای هر دانش آموز سرانه فضای فیزیکی دارد که نسبت به استاندارد جهانی پایین است اما از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی عنوان کرد: در حدود 3 سال گذشته گام‌های اساسی در راستای کاهش مدارس کانکسی و افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی داشتیم که امروز با انعقاد این تفاهم‌نامه گام بلندی در راستای رسیدن به ایده آل‌های سرانه استاندارد جهانی برمی‌داریم.

انتهای پیام/713/ ت

نظر شما