شناسهٔ خبر: 47186945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۲۲ پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در استان خراسان جنوبی اجرا شده است

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته با تفاهم نامه‌هایی که داشتیم مقرر شد ۹۴۷ پروژه عمرانی کوچک زود بازده در استان اجرایی شود که تاکنون ۵۲۲ پروژه به اتمام رسیده است و مابقی هم امسال تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، سرهنگ مهدی هنری ظهر امروز در جلسه ستاد پشتبیانی اردوهای جهادی که با حضور استاندار برگزار شد اظها ر داشت: در  سال گذشته با تفاهم با مجموعه‌های مختلف نهادهای خدمت رسانی در کشور  و استان 947 پروژه عمرانی کوچک زود بازده با اعتبار 52 میلیارد تومان داشتیم که تاکنون براساس اعتبار تخصیصی 522 پروژه عمرانی با اعتبار 25 میلیارد تومان به اتمام رسیده و مابقی در سال جاری با تحقق اعتبار تخصیصی که خواهد بود محقق می‌شود.

وی افزود: امسال هم با هماهنگی که با مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج داریم  اولویت با پروژه‌های آب شرب و بهره وری منابع آب کشاورزی و طرح مسکن  محرومان است که پیگیری انجام می‌دهیم تا ظرفیت‌های استان به همراه مشکلات  شناسایی شود و بتوانیم اعتبارات ملی در این حوزه پیگیری و اخذ کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:  در حوزه اشتغالزایی با محوریت 450 صندوق قرض الحسنه مردمی که در استان داریم به هزار و 358 نفر برای ایجاد اشتغال خرد خانگی کمک شد که با اعتبار 11 میلیارد تومان دارای شغل شدند و در گروه‌های جهادی هم حدود 20 هزار نفر در استان خدمت رسانی کردند. 

هنری افزود: امسال راه اندازی گروه‌های جهادی فنی تخصصی و مهارت محور را داریم  قرارگاه جهادی هم امسال راه اندازی خواهد شد و با توجه به ظرفیت اعتباری در بودجه امسال حجم پروژه‌های  عمرانی به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد و با انعطافی که در مجموعه بسیج است این قابلیت وجود دارد که در هر زمان براساس پروژه‌هایی که ابلاغ می‌شود سازوکار را فراهم کند.

وی اظهار داشت: فرمانداری‌ها در یکسال گذشته همکاری خوبی در اجرای برنامه‌های ما از جمله محرومیت زدایی داشتند  که جا دارد از آنها قدردانی کنیم.

وی افزود: برخی پروژه‌ها مشارکتی است که از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و خیران استفاده می‌شود و در مجموع در سال گذشته در اجرای پروژه‌های کوچک زودبازده 947 پروژه داشتیم که شامل  پروژه‌های کوچک تا بزرگ و بخش اعظم آن در حوزه بهره برداری آب کشاورزی بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:  بخش‌های مختلف آموزش و اشتغال از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است که شامل آموزش‌های تخصصی، ترویج اشتغال و طرح‌های عام المنفعه است.

انتهای پیام /254/ی

نظر شما