شناسهٔ خبر: 47334358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گزارش عملکرد سالیانه همراه اول برای سال ۹۹ اعلام شد

mci

صاحب‌خبر -

گزارش عملکرد سالیانه همراه اول در یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه این اپراتور با تکیه بر مستندات آماری اعلام شد.

صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با حضور ۹۰.۹ درصدی سهامداران در سالن اجتماعات برج ستاره ونک تهران برگزار شد. در این مجمع پس از استماع گزارش‌های هیئت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی در مورد عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ در خصوص سود تقسیمی تصمیم‌گیری کردند.

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم گزارش عملکردی از فعالیت‌های سال اخیر این شرکت را ارائه کرد و علاوه بر ابراز خشنودی از کسب رتبه یک در بهره‌وری کل عوامل و بازده فروش در گروه ارتباطات مخابرات در بیست و سومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران گفت اپراتور همراه اول موفق شد تندیس‌های جایزه ملی تعالی سازمانی و جایزه ملی مدیریت مالی را در سال اخیر از آن خود کند.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران کرونا توسط این اپراتور گفت مدیریت بالانس ترافیک برای ارائه بهترین تجربه به مشتری در دوران شیوع کرونا و برقراری قرنطینه و ارائه خدمت به ستاد ملی کرونا با سرشماره ۴۰۳۰ بخشی از این اقدامات همراه اول بود که به انجام رسید. وی با اشاره به رشد چندین برابری و بعضا تا ۱۰ برابری استفاده از برنامه‌های کاربردی داخلی گفت از سایر اقدامات انجام شده در این دوران می‌توان به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه سرویس به تقاضای بیش از ۲ برابری از سوی مشتریان و ایجاد بستر امن برای سازمان‌ها، موسسه‌ها، دانشگاه‌ها برای برگزاری جلسه‌ها و کلاس‌های مجازی اشاره کرد.

بزرگترین اقدام سال ۹۹ همراه اول توسعه پلتفرم شاد بود

مدیرعامل همراه اول در ادامه بزرگترین اقدام سال ۹۹ این اپراتور را توسعه پلتفرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش دانست که توانست فعالیت‌های آموزشی را برای ۱۴۷ هزار مدرسه ارائه کند و یاری‌رسان آموزش در دوران کرونا باشد. اخوان بهابادی در ادامه بیان کرد:

توفیق داریم حضور بیش از ۷۵۰ هزار معلم، ۱۴۷ هزار مدرسه، بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز احراز هویت شده و بیش از ۱۲۴ هزار مدیر را در این پلتفرم داشته باشیم؛ همچنین امکان فعالیت همزمان ۲.۷ میلیون نفر روی این پلتفرم فراهم است و بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند. همچنین برای اولین بار توانستیم حضور ۱۰۰ میلیون مشترک را در شبکه همراه اول داشته باشیم که نسبت سیم کارت‌های اعتباری به سیم کارت‌های دائمی حدود ۸۰ به ۲۰ درصد است. این در حالی است که سال ۹۹ جذب بیش از ۱۰.۵ میلیون مشترک اعتباری هم داشتیم.

سهم بازار سیم کارت‌های فعال همراه اول در سال ۹۹ رشد پیدا کرد

اخوان بهابادی بیان کرد سهم بازار سیم کارت‌های فعال اپراتور همراه اول طبق گزارش فصل چهارم سال ۹۹ که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده حدود ۵۳.۶ درصد است که نسبت به دوره مشابه ۹۸ حدود ۰.۵ درصد رشد پیدا کرده است. همچنین طبق این گزارش، تعداد کل مصرف کنندگان دیتای سه ماهه ۴۲ میلیون اعلام شده که ۳۱.۳ میلیون مصرف‌کننده دیتای LTE بودند.

اپلیکیشن همراه من رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند

مدیرعامل همراه اول در ادامه با تشریح وضعیت اپلیکیشن همراه من گفت این اپلیکیشن از ۲۶.۷ میلیون مشترک منحصر‌به‌فرد بهره می‌برد که این تعداد از رشد ۳۶ درصدی این اپلیکیشن نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حکایت دارند. اپلیکیشن همراه من آمار ۱۲۳ میلیون تراکنش را ثبت کرده و متوسط زمان استفاده از این اپلیکیشن نیز ۱۲۰ ثانیه اعلام شده که نسبت به قبل ۱۵۱ درصد رشد یافته است. اخوان بهابادی افزود تعداد مشترکان روزانه این اپلیکیشن نیز ۱ میلیون و ۶۵۷ هزار و مشترکان ماهانه آن ۸ میلیون و ۷۷۰ هزار است که در هر دو بخش نسبت به قبل به ترتیب ۷۴ و ۵۱ درصد رشد پیدا کرده است.

استقبال مشترکان همراه اول از همراه یار

مدیرعامل همراه اول اظهار کرد متوسط خدمت در ماه سرویس همراه یار که در حال حاضر برای ۱۶ مرکز استان فعال است، ۱۶ هزار و متوسط زمان خدمت‌رسانی ۸۹ دقیقه است؛ این سرویس موفق شد رضایت ۹۶ درصدی مشترکان همراه اول را به همراه داشته باشد. اخوان بهابادی در ادامه از وضعیت مراکز تماس این اپراتور نیز گزارشی را ارائه داد و گفت متوسط تماس ماهانه بیش از ۱۶ میلیون و متوسط ماهانه پاسخ کارشناسان حدود ۳.۷ میلیون بوده است.

پاسخگویی به بیش از ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ 

اخوان بهابادی با اعلام اینکه به بیش از ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ در کمتر از ۳ روز کاری پاسخ داده شد، گفت کاهش ۲۱ درصدی محدودیت قطع یکطرفه نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ را تجربه کردیم و تعداد مشترکان بدون بدهی پیشین در سال ۹۹ نیز به نسبت سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

شرح دستاوردهای توسعه شبکه ۵G

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود دستاوردهای توسعه شبکه را تشریح کرد و گفت توانستیم بالاترین رکورد سرعت روی شبکه ۵G را در حضور اصحاب رسانه با سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه ثبت کنیم. وی افزود موفق شدیم ۱۰۶۰۱ تکنولوژی نسل‌های ۳، ۴ و ۴.۵ را راه‌اندازی کنیم و پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای کشور در نسل‌های ۳ و ۴ را برقرار کنیم. در حال حاضر همراه اول از ۲۸ هزار سایت لوکیشن، بیش از ۲۴ هزار سایت تکنولوژی ۳G و حدود ۲۸ هزار سایت تکنولوژی ۴G در کشور برخوردار است.

همراه اول رکورد ترافیک دیتای روزانه را به ثبت رساند

اخوان بهابادی در ادامه عنوان کرد مصرف کل دیتا در سال ۹۹ حدود ۳۸۴۱ پتابایت بود که نسبت به دوره مشابه سال ۹۸ حدود ۸۰ درصد رشد پیدا کرده است. وی اضافه کرد رکورد ترافیک دیتای روزانه با احتساب ترافیک TDD، ۱۵ پتابایت و رکورد ترافیک دیتای روزانه فقط مرتبط با شبکه همراه اول ۱۳.۸ پتابایت بوده است.

نگاهی به فعالیت‌های دیتاسنتری همراه اول در کشور

مدیرعامل همراه اول با اشاره به افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت:

اهداف ما از این راه‌اندازی فراهم کردن زیرساخت برای میزبانی از محتوای داخلی در راستای برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس‌های دیجیتال، کاهش زمان تأخیر دسترسی به شبکه و توسعه ظرفیت Core شبکه موبایل در شمال غرب و غرب کشور بر بستر Cloud بود. این دیتاسنتر با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی و اتکا به دانش فنی بومی و استعدادهای داخلی و پیمانکاران بومی استان آذربایجان شرقی توسعه یافت که شامل ۳۵۰ رک، ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی است.

اخوان بهابادی در خصوص سایر دستاوردهای حوزه فنی و توسعه شبکه همراه اول نیز بیان کرد از سایر خدمات ارائه شده این حوزه می‌توان به آزمایش سرویس‌های AR/VR و گیمینگ روی شبکه ۵G در اسفند ۹۹، افزایش ۱۰ درصدی تعداد مشترک فعال همزمان همراه اول و همچنین راه‌اندازی ۴ دیتاسنتر ملی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و مشهد با ظرفیت ۵۵۰ رک اشاره کرد.

ایجاد مرکز تحقیق و توسعه برای حمایت از تولیدات داخلی

مدیرعامل همراه اول در ادامه بیان کرد مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در راستای بومی‌سازی کارکردهای اصلی فناوری راه‌اندازی شده است. وی از اهداف ایجاد مرکز به شناسایی نیازمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری گروه همراه اول، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های نوپا، طراحی توسعه و بومی‌سازی سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با نیاز در سطح ملی و اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد فرآیندهای اکتساب فناوری با پیاده سازی فرآیند از ایده تا پیاده سازی، پژوهش اکتساب و انتقال فناوری‌های اولویت دار از طریق پایلوت‌های فناوری و همچنین ارائه سرویس‌های نوآورانه و ایجاد کسب و کار دیجیتال مبتنی بر پلتفرم‌های نوین اشاره کرد.

اخوان بهابادی در ادامه عنوان کرد پروژه‌های مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور مواردی چون حوزه‌های راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی، شبکه‌های نوین، آزمایشگاهی تحقیق و توسعه همراه اول و اعطای گرنت پژوهشی در حوزه‌های تخصصی را شامل می‌شود. مدیرعامل همراه اول انعقاد قرارداد بومی‌سازی و تولید داخلی با شرکت‌های مختلف داخلی در حوزه‌های آنتن، لینک و روتر بومی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان را یکی از اتفاقات بزرگی که توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول انجام شد دانست و گفت که این اقدام سرانجام باعث شد تا سندیکای صنعت مخابرات از همراه اول به صورت ویژه تقدیر کند.

سودآوری و درآمدزایی همراه اول در سال ۹۹ 

مدیرعامل همراه اول اظهار کرد درآمد عملیاتی همراه اول در سال ۹۹ به  ۲۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان رسید که از رشد ۳۵ درصدی آن حکایت داشت. وی افزود روند رشد سود خالص شرکت اصلی نیز به این شکل بوده که با رشد ۲۰ درصدی به ۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش پیدا کرده و همچنین سود هر سهم به ۲۲۵۸ ریال رسیده است.

سهم ۵۶ درصدی دیتا از مجموع درآمدهای همراه اول

اخوان بهابادی گفت روند رشد درآمد خدمات داده به میزان ۱۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده که مجموع سهم آن از درآمد عملیاتی شرکت ۵۶ درصد است. وی با اشاره به بهبود روند وصول قبوض و مطالبات از مشترکان دائمی افزود سهم مبالغ وصولی از قابل پرداخت صورتحساب مشترکان دائمی همراه اول به ۹۷.۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

اقدامات همراه اول در حوزه سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های بیان کرد:

در بخش کسب و کار اصلی شرکت به دنبال فراهم ساختن بهترین تجربه تلکام برای همه مشترکان، در بخش نزدیک به کسب و کار اصلی دنبال ارائه خدمات مدیریت شده ICT به شرکت‌ها در ایران و در لایه آخر نیز سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خدمات دیجیتال و تبدیل شدن به یک بازیگر مهم VC و سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها را پیگیری می‌کنیم.

اخوان بهابادی در ادامه با اشاره به اقدامات شرکت حرکت اول در لایه سوم این راهبرد افزود این شرکت تا به امروز ۲۰۵ کسب و کار را برای سرمایه‌گذاری بررسی و ۷۷ درصد مشارکت در حوزه سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های مراحل میانی و رشد داشته که در مجموع مشارکت حدود ۴۰ درصدی در حوزه سرمایه‌گذاری کل اکوسیستم استارتاپی کشور را شامل می‌شود

در یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با نظرخواهی از سهامداران و استماع سخنان هیئت‌رئیسه با توزیع سود ۲۰۸۰ ریالی برای هر سهم موافقت شد و مقرر گردید سود سهامداران از طریق سامانه سجام ظرف حداکثر یک ماه پرداخت شود. در این جلسه میزان پاداش و حق جلسه هیئت‌مدیره نیز تعیین شد که طبق آن پاداش اعضای حقوقی هیئت‌مدیره بدون تغییر و همانند سال قبل خواهد بود که به گفته رئیس مجمع و بر اساس هماهنگی با اعضای حقوقی هیئت‌مدیره قرار است این پاداش برای کمک به بیماران کرونایی در مناطق محروم اختصاص پیدا کند.

نظر شما