شناسهٔ خبر: 47326827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

احتمال برقراری آتش‌بس در غزه در روز جمعه/ عدم حمایت آمریکا از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای برقراری آتش‌بس/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه درباره ایران

احتمال برقراری آتش‌بس در غزه در روز جمعه، عدم حمایت آمریکا پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای برقراری آتش‌بس و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و روسیه درباره ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نماینده دائمی فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد که دور پنجم مذاکرات برجامی آخرین دور از این مذاکرات باشد.

- ارتش رژیم صهیونیستی همچنان نوار غزه را آماج حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای قرار می دهد و بیشتر حملات این رژیم متمرکز بر مناطق مسکونی و بمباران مراکز و تاسیسات غیرنظامی است.

- رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه دوست ما نبوده و نخواهد بود و همچنان به مبارزه با وی ادامه خواهیم داد.

- منابع خبری از احتمال برقراری آتش‌بس در غزه در روز جمعه خبر دادند.

- وزیر خارجه آلمان با اشاره به پایان دور چهارم مذاکرات وین، گفت که در جریان این گفت‌وگوها «نتایج ملموسی» حاصل شده است.

- وزرای خارجه آمریکا و روسیه در نخستین دیدار پس از روی کار آمدن دولت فعلی ایالات متحده، درباره ایران گفت‌وگو کردند.

- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود شمار شهدای حمله به غزه تا این لحظه را ۲۳۱ نفر اعلام کرد.

- هم‌زمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه، آمریکا اعلام کرد که از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای برقراری آتش‌بس حمایت نمی‌کند.

- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که این مذاکرات برای روشن شدن گام‌هایی که تهران و واشنگتن باید برای بازگشت متقابل به برجام بردارند، سازنده و مفید بوده است.


 

 

نظر شما