شناسهٔ خبر: 47325091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه گذر از تابستان در اصفهان تدوین می‌شود/مشترکان کم مصرف معاف از پرداخت بهای برق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در جلسه مدیریت تنش آبی در اصفهان مقرر شد برنامه گذر از تابستان برای تهیه آب شرب تدوین شود.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به طرح معافیت از پرداخت بهای برق اظهار داشت: مصرف زیر ۱۰۰ کیلو وات در ماه‌های گرم و مصرف زیر ۸۰ کیلووات در سایر ماه‌ها مشمول طرح رایگان شدن برق مصرفی می‌شود، الگوی مصرف مشترکان در ۴ ماهه گرم سال نباید بیش از ۳۰۰ کیلو وات شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خشکی رودخانه  زاینده‌رود  در ۱۰ ماه گذشته افزود: چاه‌های اطراف نیز خشک شده است و چاه‌های فلمن آبی ندارند و  به همین دلیل چند هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت نشده و کانون‌های گرد و غبار هم فعال شده‌‌اند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت تنش آبی در اصفهان گفت: در این جلسه مقرر شد برنامه اضطراری گذر از تابستان برای تهیه آب شرب تدوین شود و همه ادارات مکلف شدند مصرف آب را ۵۰ درصد کاهش دهند، استانداردسازی کولرها، تنظیم فلاش تانک‌ها، نصب مخزن آب اضطراری در مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها از مصوبات این جلسه بود.

شیشه‌فروش با تأکید بر جداسازی آب فضای سبز از آب شرب عنوان کرد: ۶۰ درصد از فضاهای سبز شهرهای استان اصفهان به روش‌های آبیاری نوین مجهز شدند، در راستای فرهنگ‌سازی در مصرف آب با همکاری بسیج محلات و مساجد فرهنگ‌سازی مدیریت و صرفه‌جویی در انرژی و شرب انجام خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی نیز پیگیر تخصیص اعتبارات برای اجرای این طرح باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۴۰ هزار هکتار باغ، عشایر و ۲۸۰ روستا در استان اصفهان نیاز به آب‌رسانی سیار دارند، گفت: وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور باید اعتبار آب‌رسانی سیار و اصلاح شبکه‌های آب روستایی که منجر به پرت آب می‌شود را تأمین کنند.

وی با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه آب توسط شهرداری و آب و فاضلاب، خاطرنشان کرد: کمیته بررسی و کنترل کیفی آب در اصفهان تشکیل شده است و در استان ۶۲ ایستگاه پایش  داریم که وضعیت کیفی آب را کنترل می‌کنند و در تمامی روستاها و شهرهای استان اصفهان آب بهداشتی و سالم است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه برنامه ایمنی آب شرب در استان تهیه شده است، بیان کرد: رعایت حریم کیفی چاه‌های آب توسط ادارات، تهیه اطلس آلودگی منابع آب شرب توسط آب منطقه‌ای برای پیشگیری از آلودگی آب و اعلام به دستگاه‌ها برای ایجاد تصفیه‌خانه و جلوگیری از ورود پساب‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: انجام مطالعات برای رشد نکردن جلبک دیاتومه در رودخانه‌ها، بررسی کیفی آب سد زاینده‌رود و رودخانه‌ها و تانکرها و چاه‌ها، نصب سنسورهای تشخیص آلودگی نفتی در جلسه مدیریت تنش آبی تصویب و به ارگان‌های مربوطه ابلاغ شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/

نظر شما