شناسهٔ خبر: 47323824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۶ پایگاه هوایی صهیونیست‌ها طعم موشک‌های حماس را چشیدند

روزنامه جوان

گردان‌های القسام در پاسخ به تجاوز‌های اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه، شش پایگاه نظامی صهیونیست‌ها را موشک‌باران کردند. گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، سه‌شنبه شب اعلام کرد که در نهمین روز پاسخ به تداوم تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی چندین پایگاه هوایی این رژیم را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

سرویس بین الملل جوان آنلاین: حماس با قدرت آتش بالای خود رژیم صهیونیستی را شگفت زده کرده و در آخرین قدرت‌نمایی، شش پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تازه‌ترین هدف موشکی مقاومت بوده است. افتضاح ناکارآمدی سیستم ضد موشکی اسرائیل به کنار، ادعا‌های اسرائیلی‌ها در مورد ترور رهبران مقاومت هم پوچ از آب درآمده است. چنانکه در هفته گذشته دو بار در ترور فرمانده گردان‌های القسام شکست خورده است تا کلکسیون شکست‌های اسرائیل در غزه در حال تکمیل شدن باشد.


به گزارش روز چهارشنبه «خبرگزاری فرانسه» تحلیلگران می‌گویند حماس در قیاس با درگیری‌های گذشته قادر به شلیک راکت و موشک بسیار بیشتر به سمت مواضع رژیم صهیونیستی به نسبت نبرد گذشته در غزه است. گروه مقاومت حماس با وجود نزدیک ۱۵ سال محاصره از سوی رژیم اسرائیل در غزه، با تعدد حملات خود به تل‌آویو و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها را غافلگیر کرده است. حماس برای اولین بار از «موشک عیاش» استفاده کرد که برد آن ۲۵۰ کیلومتر است. خبرگزاری غربی افزوده است، حماس می‌تواند در درگیری مداوم خود با رژیم اسرائیل بر برخورداری از شمار زیادی موشک و سلاح‌های دیگر حساب باز کند.
«فابیان هینز» تحلیلگر امور خاورمیانه با اشاره به اینکه از هفته گذشته تاکنون بیش از ۳‌هزار راکت در فلسطین اشغالی شلیک شده است، گفت: «چشمگیرترین واقعیت این جنگ این است که چه تعداد موشک موفق به شلیک در یک مدت کوتاه و به طور همزمان شده‌اند. قدرت شلیک حماس هم از نظر تعداد موشک و هم از نظر برد، بسیار بیشتر شده و انتقام از اسرائیل سریع و ویرانگر شده است.» خبرگزاری فرانسه به نقل از تحلیلگران نوشت که نیروی مقاومت حماس اینک می‌تواند بر دارابودن زرادخانه بین ۱۲ تا ۱۳ هزار راکت حساب باز کند. «کالیبر ابسکیورا» دیگر تحلیلگر امور خاورمیانه نیز گفت که نیرو‌های حماس نمی‌خواهند در موقعیتی قرار بگیرند که موشک‌هایشان در دو هفته به پایان برسد.


به گفته تحلیلگران، حماس سابقه طولانی در ساخت راکت دارد و مهندسانش این مورد را با ساخت راکت‌های بزرگ اثبات کرده‌اند.


«مراف میکائیل» رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی نیز در توئیتی اعتراف کرد: «ما اینک در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که حماس تاکنون این اندازه قدرتمند و خطرناک نبوده است. ارتش اسرائیل به نقطه بن‌بست رسیده است و هیچ تعریف جامع و راهبردی برای برون‌رفت از عملیات غزه وجود ندارد.»


برآورد سازمان مالیات رژیم صهیونیستی از هزینه چهار روز نخست جنگ کنونی با مقاومت فلسطین نیز این است که به اندازه هزینه نصف جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ رسیده؛ جنگ ۲۰۱۴ حدود ۴ میلیارد دلار برای تل‌آویو هزینه داشت.


به نوشته روزنامه‌های صهیونیستی، طی این چند روز، خسارات بالایی به اموال عمومی شامل ساختمان‌های دولتی، جاده‌ها، روشنایی‌ها، چراغ‌های راهنمایی و سایر زیرساخت‌های شهری وارد شده است که برآورد هزینه آن به ده‌ها میلیون شِِکِل و چه بسا بیشتر می‌رسد.


تهدید مجدد به حمله زمینی


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای با سفیران ۷۰ کشور، با اشاره به شلیک‌شدن حدود ۴‌هزار موشک و راکت از نوار غزه، گفت هیچ گزینه‌ای را در خصوص این درگیری‌ها منتفی نمی‌دانند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز بدون اشاره کردن به ممانعت غیرقانونی نظامیان اسرائیلی از حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی برای ماه رمضان، مدعی شد: «ما به دنبال این درگیری نبودیم و حماس برای رسیدن به اهداف خود از پرونده شیخ جراح بهره‌برداری کرد.»


وی در تلاش برای مظلوم‌نمایی و قربانی نشان دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه، گفت: «حماس و جهاد اسلامی حدود ۴‌هزار فروند موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند... ما با یک سازمان تروریستی روبه‌رو هستیم.»


نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی که از حملات گسترده موشکی و راکتی گروه‌های مقاومت غافلگیر شده، اینگونه سعی کرد آبروی ریخته‌شده خود را بازیابد: «ما در حال تلاش برای تضعیف توانایی‌ها و اراده حماس و جهاد [اسلامی]هستیم. ما هیچ چیزی را منتفی نمی‌دانیم و امیدواریم آرامش به سرعت برقرار شود.»


نتانیاهو در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود افزود: «حماس یک تأسیسات کامل زیرزمینی در نوار غزه ساخته است. یک شهر کامل در زیر نوار غزه وجود دارد... ما سعی می‌کنیم به کسانی که ما را هدف قرار می‌دهند، ضربه بزنیم و در این‌باره بسیار دقیق تصمیم می‌گیریم.»


وی ضمن ابراز نگرانی شدید از احتمال پیروزی گروه‌های مقاومت در درگیری‌های اخیر با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «اگر حماس فکر می‌کند در حال پیروزی است، پس این یک شکست برای همه ما و تمام غرب است.»


نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس همچنین ادعا کرد: «مواجهه با سازمان‌های تروریستی، مشکلات و دشواری‌های خودش را دارد. ما در حال تلاش برای افزایش دوره‌های آرامش بین یک جنگ و جنگ دیگر هستیم و احتمال اشغال یا فتح آن‌ها (نوار غزه) وجود دارد.»


شکست در ترور رهبر گروهی که پایگاه‌های هوایی را می‌زند


«یواف گالانت» وزیر آموزش و عضو ارشد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دیروز به شکست خوردن تلاش‌های این رژیم برای ترور «محمد الضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس (گردان‌های القسام) اذعان کرد.


گالانت در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالگالاتز» موسوم به رادیو ارتش، در پاسخ به سؤالی درباره اجازه انتشار خبر ترور ناموفق الضیف، گفت: «ما فرصت‌های زیادی را طی سال‌های گذشته [برای ترور او]از دست دادیم ولی او یک مردِ مُرده است و بالاخره به جایی که باید فرستاده می‌شود.»


وی پیش از حضور در جلسه کابینه سیاسی- امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی اوضاع نوار غزه مدعی شد: «هر روز که ارتش اسرائیل به غزه حمله می‌کند، نبرد [بزرگ]بعدی را به تعویق می‌اندازد. اسرائیل می‌داند چگونه با این وضعیت زندگی کند، ما باید صبور باشیم.»


این وزیر صهیونیست درباره عملیات نظامی در علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز اظهار داشت: «من طرفدار تداوم حمله به حماس از همه طرف و تا جایی که ممکن باشد، هستم. چیزی که در این جلسه پیشنهاد خواهم کرد، به ارزیابی وضعیت بستگی دارد، اما رویکرد اصلی من همان حملات است.»


همزمان با این اذعان به شکست، گردان‌های القسام در پاسخ به تجاوز‌های اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه، شش پایگاه نظامی صهیونیست‌ها را موشک‌باران کردند. گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، سه‌شنبه شب اعلام کرد که در نهمین روز پاسخ به تداوم تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی چندین پایگاه هوایی این رژیم را هدف قرار داده است.


در بیانیه کتائب القسام تأکید شده که این عملیات به طور مشخص در پاسخ به تداوم بمباران مناطق مختلف در جنوب نوار غزه صورت گرفته است.


بر اساس این گزارش، نیرو‌های مقاومت فلسطین به طور مشخص، شش پایگاه هوایی «حتسور»، «حتسریم»، «نواتیم»، «تل نوف»، «پالماخیم» و «رامون» را هدف قرار دادند.


تکذیب آتش‌بس از امروز


درپی ادعای کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت حماس با طرح مصر برای آتش‌بس از امروز «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش با آتش‌بس طی امروز موافقت نکرده است. بر اساس این گزارش، رشق در توئیتر خود نوشت: اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر موافقت حماس با آتش‌بس طی امروز صحت ندارد. هنوز توافقی در این زمینه رخ نداده و زمان مشخصی برای آتش‌بس مشخص نشده است.
وی در ادامه تأکید کرد: تأکید می‌کنیم که تلاش‌ها و تماس‌ها با میانجی‌ها جدی و پیوسته است و مطالبات ملت ما واضح است.

نظر شما