شناسهٔ خبر: 47322599 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

امام جمعه مسجد شیخ محله عنبران:

تکفیری‌ها جزو اهل سنت نیستند

امام جمعه مسجد شیخ محله عنبران گفت: افراد تکفیری یا سلفیت، وهابیت و سایر گروه‌های تندرو را جزو اهل سنت ندانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیخ عبدالحمید مومنی  امام جمعه مسجد شیخ محله عنبران در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب در واحد آستارا که با حضور  دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ما زمان بسیاری است که منتظر تشکیل مجمع تقریب مذاهب هستیم.

وی ادامه داد: بنده تاکنون 2 به بار به مجمع تقریب مذاهب در تهران دعوت شدم؛ اما انتظار داریم که از این به بعد این مجمع در آستارا نیز تشکیل شود.

مومنی با تاکید بر حفظ نزدیکی و تقریب مذاهب عنوان کرد: خداوند در سوره انبیا و آیه 92 و 93 می‌فرمایند: امت حضرت رسول(ع) و سایر مردمان جهان یک امت واحد هستند و همه باید من را عبادت کنید.

  امام جمعه مسجد شیخ محله عنبران یادآور شد: در آیه 31 و 32 سوره رم قرآن کریم آمده است که افرادی که باعث ایجاد تفرقه بین دین مبین اسلام با سایر ادیان الهی می‌شوند، جزو مشرکان هستند.

وی با اشاره به حدیث حضرت محمد(ص) درباره اهل سنت مطرح کرد: رسول خدا می‌فرمایند: مومنان و مسلمانان باید در مهربانی، دوستی و شفقت ورزی به یکدیگر مانند یک جسد باشند. اگر عضوی از بدن انسان به درد آید، کل اعضا یا سایر اعضای بدن(اهل سنت و شیعه) نیز به درد بیاید.

مومنی افزود: مومن برای مومن دیگر مانند یک ساختمان است که باعث تقویت و استحکام آن بنا می‌شود.

 امام جمعه مسجد شیخ محله عنبران اظهار کرد: افراد تکفیری یا افرادی که با اسما گوناگون مانند سلفی‌ها، وهابیت و سایر گروه‌های تندرو نام دارند را جزو اهل سنت ندانید.

وی احترام هر مذهبی را برای اهل سنت واجب دانست و گفت: حضرت امام  محمد بن ادریس شافعی در دیوانش ارادت و محبت خود را نسبت به اسلام و پیامبر اسلام اینگونه بیان می‌کند که «ای اهل بیت رسول خدای ای خاندان محبت، شما بزرگوار هستید چرا که در قرآن بر این موضوع تاکید شده است.»

به گفته مومنی، بنده کتابی در نقد وهابیت به خاطر عقایدشان تالیف کرده‌ام. بنده در کتاب خود تشریح کردم که چرا وهابیت، اهل شافعی را به خاطر توسل به ائمه معصومین مشرک نام می‌برند.

 امام جمعه مسجد شیخ محله عنبرانا ادامه داد: تقریب و وحدت بین مسلمانان زمانی رخ می‌دهد که هیچکدام از افراد یا گروه‌ها به یکدیگر توهین نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما