شناسهٔ خبر: 47318965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور خارجه | لینک خبر

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران- دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند

وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه دیدار از چند کشور اروپایی به ایرلند سفر کرده است امروز با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند دیدار و در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه دیدار از چند کشور اروپایی به ایرلند سفر کرده است امروز با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند دیدار و در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار روابط دو کشور را با اهمیت خواند و از تمهیدات ایرلند در زمینه بازگشایی سفارت این کشور در تهران و اعزام سفیر استقبال کرد.

دکتر ظریف همچنین علاقمندی کشورمان در خصوص تداوم رایزنی‌های سیاسی واقتصادی خصوصا در زمینه‌های کشاورزی، فن آوری اطلاعات و علوم و فن آوری بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد .

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این دیدار علاقمندی کشورش برای ارتقا همکاری‌های فیمابین همچنین بهره گیری از ظرفیت عضویت غیر دائم شورای امنیت و تسهیل گر قطعنامه 2231 برای همکاری‌ها را اعلام کرد.

آخرین تحولات مربوط به گفتگو های وین، تحولات اخیر در فلسطین و تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری رفراندوم در فلسطین اشغالی و با حضور همه فلسطینی‌ها از هر دین و آیین ، تحولات در یمن، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه و قره باغ و هچنین موضوعات مربوط به روند مقابله و درمان کرونا و نیز واکسن از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

نظر شما