شناسهٔ خبر: 47315855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقتصاد کشور با استقلال بانک مرکزی از دولت بهبود می‌یابد

تهران - ایرنا -عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راه نجات اقتصاد ایران استقلال بانک مرکزی از دولت است و مخالفت برخی با طرح اصلاح قوانین بانک مرکزی به دلیل خدشه‌دار شدن منافع آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد حسین حسین زاده بحرینی» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: گره کور اقتصاد ایران این است که با نقدینگی فزاینده غیرهدایت شده مواجه هستیم که سونامی آن هر روز به سمتی حرکت می‌کند و علت آن وابستگی بانک مرکزی به دولت است.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند کسری بودجه ام‌الخبائث است، افزود: این فرمایش نتیجه ۴۰ سال تجربه در جایگاه ریاست جمهوری و رهبری ایشان است که باید پرسید چرا دولت‌ها به خود اجازه ایجاد کسری بودجه می‌دهند و چرا دولت در سال ۱۳۹۹ لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد که  ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه نجات اقتصاد ایران استقلال بانک مرکزی از دولت است، افزود: برخی که منافع آنها با استقلال بانک مرکزی تهدید می‌شود، ‌ مخالف طرح مجلس بودند. البته برخی نیز از سر دلسوزی انتقاد کردند که سرمایه مجلس هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیأت رئیسه با اعلام دوشوری کردن طرح اصلاح قوانین بانک مرکزی درایت نشان داد، ‌ خاطرنشان کرد: از اساتید حوزه و دانشگاه، مدیران بانکی و تمام کسانی که برای مملکت دلسوزی می‌کنند، می‌خواهیم که نظرات کارشناسی خود برای رفع برخی از نقاط ضعف طرح ارائه دهند.

نظر شما