شناسهٔ خبر: 47312949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی

نیمی از افتخارات علمی جامعه دانشگاهی کشور متعلق به دانشگاه آزاد است

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۵۰ درصد افتخارات علمی جامعه دانشگاهی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که اهمیت و جایگاه والای این دانشگاه را در سطح کشور نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مهدی طهرانچی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از اساتید و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، اظهار داشت: پیشرفت دانشگاه بدون تحول امکانپذیر نیست و باید با طرح های نو و همفکری و هم اندیشی استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

وی افزود: تحول در آموزش از مباحث بسیار جدی بوده و در طول سالیان اخیر همواره مورد تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته است.

این مسوول با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی و تشریح نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور، گفت: وجود چند میلیون تحصیل کرده دانشگاهی یا در حال تحصیل، نشان از نقش بسیار چشمگیر و اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

طهرانچی با بیان اینکه ۵۰ درصد افتخارات علمی جامعه دانشگاهی کشور متعلق به این دانشگاه است، افزود: ایران، یک درصد جمعیت جهان را دارد و طبق بیانات مقام معظم رهبری، دانشگاه ها نقش بسزایی در تربیت نیروی متخصص و تحقق مبانی بیانیه گام دوم انقلاب در این جمعیت دارند.

وی قدرت دانشگاه را در ایجاد شبکه سازی واحدهای آموزشی دانست و افزود: راه اندازی سامانه های دانشیار، آموزشیار و پژوهشیار در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

این مسوول از افزایش ۴۰ هزار نفری دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و افزود: این در حالی است که در دانشگاه های دولتی شاهد کاهش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده ایم و این نشان از اعتبار و ارزش مدارک علمی دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

طهرانچی به لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور اشاره کرد و گفت: انعقاد قراردادهای دانش پژوهی و دانش بنیان ها می تواند به افزایش درآمدهای غیرشهریه ای منجر شود که کسب درآمد از طریق صندوق پژوهش و فناوری و صندوق پژوهش غیردولتی نیز در این مسیر قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در ایام کرونا در گسترش آموزش مجازی پیشرو بود، تصریح کرد: با بررسی و تعامل در کشورهای شبه قاره هند می توان دانشجویان این کشورها را به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین جذب کرد بنابراین واحدهای آموزشی استان قزوین از جمله تاکستان و بویین زهرا نیز باید مهارت آفرین شده و منطبق با نیازهای منطقه فعالیت کنند.

این مسوول اظهار داشت: با بررسی تقاضای اجتماعی، باید توسعه دانشگاه را از عرصه محوری به آمایش محور و آینده پژوهانه سوق دهیم و با مهارت آفرینی، حل مساله و کادرسازی به محل پاسخگویی نیازهای هر استان تبدیل شویم.

طهرانچی حضور بیش از ۲۵ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات جمهوری اسلامی دانست و گفت: با استفاده از این ظرفیت باید برای شغل هایی که در کشور وجود دارد رشته تحصیلی تعریف و راه اندازی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تربیت نخبگان در مسابقات رباتیک به دانشگاه فناور تبدیل شده و این امر باید در همه دانشگاه های کشور الگوبرداری و توسعه پیدا کند.

نظر شما