شناسهٔ خبر: 47311773 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

۴ هزار مدرسه سنگی در مناطق عشایری داریم

رخشانی مهر گفت:باید مسأله مدارس سنگی را حل کنیم،۴ هزار مدرسه سنگی در مناطق عشایری داریم که عمدتا در خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی پراکنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در جلسه امضای این‌ تفاهم‌نامه که رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گفت: سال 1400 را به نام مدارس عشایری نام‌گذاری کردیم و هدف‌گذاری ما، حل و فصل وضعیت این مدارس است که امیدواریم به واسطه این تفاهم‌نامه همکاری بتوانیم زودتر اهداف این بخش را محقق کنیم.

وی به وضعیت مدارس ابتدایی عشایری اشاره کرد و ادامه داد: در بحث مدارس عشایری باید درباره دوره‌های آموزشی به تفکیک صحبت کنیم. در مورد مقطع ابتدایی باید دسترسی دانش‌آموزان را به مدرسه فراهم کنیم و در این راستا همیشه استفاده از کانکس در دستور کار آموزش و پرورش بوده است.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه مشکل ما در مناطق عشایری وجود مدارس سنگی است، افزود: در برخی مناطق عشایری، در ساخت مدرسه از سنگ به عنوان مصالح غالب منطقه استفاده شده است.

وی توضیح داد: در این مناطق، امکان جابجایی مصالح فراهم نیست و برای حمل کانکس نیز مجبوریم برای فراهم کردن امکانات از هلی‌کوپتر استفاده کنیم اما در هر حال سعی شده است برای دوره ابتدایی از هر روشی استفاده شود تا امکانات را فراهم کنیم و این سختی کار را نشان می‌دهد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید مسأله مدارس سنگی را حل کنیم، افزود: 4 هزار مدرسه سنگی در مناطق عشایری داریم که عمدتا در خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی پراکنده است.

وی ادامه داد: برآورد اعتباری برای این موضوع حدود 4 هزار میلیارد تومان است تا برای ساخت مدارس یک تا سه کلاسه به جای انها اقدام شود.

رخشانی‌مهر همچنین درباره مدارس دوره اول و دوم متوسطه عشایری گفت: پیشنهاد ما در این دوره‌های تحصیلی، خوابگاه شبانه‌روزی است؛ عمدتا در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان ناچاریم که از مدارس شبانه‌روزی استفاده کنیم.

پایان پیام/260

نظر شما