شناسهٔ خبر: 47304124 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علاقه مندان به رشته های فنی و مهندسی بخوانند

مرکز فنی و حرفه‌ای یاسوج به منظور حمایت از اشتغال و تولید از مهارت آموزان برای شرکت در دوره‌های آموزشی نام نویسی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رئیس مرکز فنی و حرفه ای یاسوج گفت: هم اکنون ۱۵ کارگاه آموزشی درحوز‌ه ها و بخش‌های مختلف برای آموزش کارآموزان در این مرکز فنی و حرفه ای فعال هستند.

علی موسوی افزود: این کارگاهها در زمینه‌ مکانیک، برق خودرو، جوشکاری، تاسیسات، تراش کاری، تاسیسات، برق ساختمان و انواع رشته‌های کشاورزی است.

آقای موسوی از ثبت نام دوره‌های آموزشی ویژه تابستان در این مرکز خبر داد و گفت: متقاضیان مهارت آموزی علاوه بر مراجعه به سامانه فنی و حرفه ای می‌توانند به صورت حضوری علاوه بر ثبت نام در دوره‌های آموزشی مشاوره‌های لازم در خصوص معرفی رشته‌ها و انتخاب رشته مورد علاقه خود نیز دریافت کنند.

او داشتن توان جسمی، سواد و داشتن ۱۵ سال سن را از شرایط پذیرش کارآموزان در این مرکز فنی و حرفه‌ ای بیان کرد و ادامه داد: دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای متناسب با رشته آموزشی از ۲ تا ۹ ماه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای یاسوج با بیان اینکه بعد از اتمام دوره مهارت آموزشی آزمون هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری برگزار می‌شود گفت: مهارت آموزانی که حد نصاب نمره را کسب کنند گواهی پایان دوره برای آنان صادر می‌شود.

موسوی با بیان اینکه دارندگان گواهینامه فنی و حرفه ای یا در ادارات و یا در بخش خصوصی جذب بازار کار می‌شوند افزود: گواهینامه مهارت آموزی فنی و حرفه ای در ۱۸۰ کشور جهان معتبر است.

او تعداد پذیرش مهارت آموزان سالیانه در این مرکز فنی و حرفه ای را بنا به تعداد درخواست دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: امسال براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۳۵۰ هزار نفر ساعت در این مرکز فنی و حرفه‌ای یاسوج پیش بینی شده است.

موسوی گفت: در سال گذشته ۳۲۰ هزار نفر ساعت در این مرکز آموزشی و دیگر واحد‌های آموشی در پادگان‌ها، زندان و زنان سرپرست خانوار، روستائیان و عشایر برگزار شد.

انتهای پیام/ص

نظر شما