شناسهٔ خبر: 47299531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وحدت ملی موجب عقب‌نشینی دشمن است

روحانیون و ائمه جمعه اهل تسنن خراسان شمالی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را پیام اقتدار ایران اسلامی در مقابل مستکبرین دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس ازبجنورد، جامعه علمای اهل تسنن خراسان شمالی، مشارکت حداکثری و حضور فعال در انتخابات را موجب عقب‌نشینی دشمن دانسته و تاکید کردند، مردم همیشه در صحنه ایران به ویژه جامعه اهل سنت، این بار نیز همچون دوره‌های گذشته بدون توجه به قومیت‌ها و اختلافات جزئی، در انتخابات و پای صندوق‌های رأی حضوری فعال داشته و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و جیره خوارانش را نقش بر آب خواهند کرد.

محمد آخوند پروانه، امام جمعه دهستان حصارچه راز و جرگلان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: مردم در انتخابات نباید به دنبال قومیت و قوم‌گرایی بروند زیرا وحدت ملی مردم باعث عقب‌نشینی دشمن خواهد شد و دشمنان از این ترس دارند که مردم ایران در انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند که در این بین مردم باید از ظرفیت های موجود در جهت پاسخ به آنان و تجلی وحدت استفاده کنند. 

وی گفت: درست است مشکلات اقتصادی زیادی را به خاطر تحریم های ظالمانه استکبارجهانی و دیگر مزدورانش در این سال شاهد بودیم و سختی های معیشیتی در زندگی خود داشتیم، ولی نباید فراموش کنیم که مشکلات اقتصادی نباید ما را از دین و ایمانمان دلسرد کند و سعادت اخروی بهتر از سعادت دنیوی است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: ما برای این انقلاب خون بهای زیادی پرداخت نموده ایم، با این وجود حرمت خون پاک شهدا، امام شهدا و دستورات اسلامی و پیامبرمان چه می شود؟ اگر این کشور به دست شیاطین و نا اهلش بیفتد، دیگر چیزی از اسلام و مسلمانی در جهان باقی نمی ماند، پس بیاییم به ندای کبیر رهبر عزیزمان لبیک بگوییم و با شرکت در انتخابات از آرمان های امام و اسلام دفاع و صیانت کنیم. 

امام جمعه حصارچه افزود: نباید فراموش کنیم که مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیام اقتدار ایران اسلامی در برابر مستکبران فتنه جویی است که سرتاسر منطقه را به جنگ و آشوب کشیده و سالها است آرزوی نا امن کردن سرزمین ما را در دل دارند.

وی خاطرنشان کرد: فلذا همه ما در این برهه از زمان باید با مشارکت بالا در انتخابات به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب لبیک گفته و با تمام قوا زمینه مشارکت سایرین را نیز فراهم کنیم.

رحیم آخوند صمدی، امام جمعه یکه سعود راز و جرگلان  نیز در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: ملت ولایتمدار ایران با پیروی از فرامین رهبری، بیانات ایشان را لازم‌الاجرا می دانند و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با اتحاد شرکت خواهند نمود. دشمنان اسلام و انقلاب این بار هم همچون گذشته روسیاه می‌شوند.

وی گفت: مردم همیشه در صحنه ایران به ویژه جامعه اهل سنت، این بار هم همچون دوره‌های گذشته بدون توجه به قومیت‌ها و اختلافات جزئی در انتخابات و پای صندوق‌های رأی حضوری فعال خواند داشت و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و جیره خوارانش را نقش بر آب خواهند کرد.

صمدی ادامه داد: اهل سنت خراسان شمالی نیز همواره در خدمت نظام و آرمان های والای دینی و اسلامی انقلاب است و این مسأله در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار می شود.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی اصلح‌ترین کاندیدا کسی است که به حفظ اقتدار و عظمت همیشگی ایران توجه ویژه داشته باشد. شاخص مهم و اول فرد اصلح این است که طریقه راه خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت را اولویت اولش قرار دهد و خدمت به مردم را رویه اصلی و کاری خود قرار داده و حمایت از ضعفا و مستضعفین را محور امور دولتش قرار دهد.

محمدآخوند خادمی، امام جمعه روستای کهنه جلگه مانه و سملقان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اهل سنت ایران بویژه اهل سنت استان خراسان شمالی شرکت در انتخابات را بر خود فرض دانسته و با حضور گسترده وحدت شیعه و سنی را بار دیگر عینیت خواهند بخشید.

وی تاکید کرد: انتخابات یک فرصت و شرکت در آن یک وظیفه دینی و شرعی است و اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم حق اعتراض نسبت به کمبودها و مشکلات و دغدغه‌ها را از دست می‌دهیم، بنابراین برای پویایی جامعه می‌بایست در انتخابات شرکت کرده و کاندید اصلح و با بصیرت را با درک بالا و اخلاق‌مدار را برای قوه مجریه برگزینیم.

این عالم اهل تسنن عنوان کرد: ما باید قدر امنیتی که داریم را بدانیم و این امنیت جز در سایه همدلی و پشتیبانی از نظام و دولت تحقق پیدا نمی کند و پشتیبانی ما هم شرکت در انتخابات است.

خادمی، توجه به اینکه همه دشمنان اسلام اعم از آمریکا، انگلیس، اسرائیل و به همراه آنان حکام خودفروخته منطقه نیز بر علیه ایران بوده و در حال تبلیغ ضدنظام اسلامی با هدف دلسرد نمودن مردم از حضور در انتخابات هستند، حضور در انتخابات کنونی الزامی و واجب شرعی و دینی است.

این عالم تسنن، خاطرنشان کرد: هر چه مردم در این انتخابات حضور پررنگ‌تری داشته باشند، عزت و اقتدار کشور بالا‌تر می‌رود و در حال حاضر دشمن تبلیغات زیادی بر علیه نظام دارد و اینگونه تبلیغ می‌کنند که مردم از نظام و انقلاب اسلامی برگشته‌اند.

وی در پایان گفت: حضور تاریخی و پرشکوه مردم به ویژه برادران و خواهران اهل سنت باعث تقویت دین و گسترش وحدت اسلامی به خصوص اتحاد ملت ایران در مقابله با زیاده خواهی های آمریکای خبیث و اسرائیل خونخوار خواهد گردید.

انتهای پیام/ب

نظر شما