شناسهٔ خبر: 47298799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

زنجیره حمایت از توسعه صنایع جانبی فرش تقویت شود

موج نیوز

رئیس مرکز ملی فرش ایران بر تقویت زنجیره تأمین و ارزش و حمایت از توسعه صنایع جانبی فرش در کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، فرحناز رافع در نشست مشترک با مدیران اتحادیه ها ، انجمن ها و تشکل های فرش آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه کارگاه های صنایع جانبی صنعت فرش اعم از رنگرزی ، ریسندگی ، قالیشویی و سایر صنایع نیازمند حمایت های برنامه محور است اظهار داشت: در برنامه هفتم تشکیل ستاد راهبری فرش با جدیت دنبال می شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تأکید بر تعامل و همراهی فعالین حوزه فرش استان از طریق انتقال پیشنهادات و مطالبات و همچنین درخواست های قابل حصول ، ادامه داد : اهالی فرش در کنار مسئولین باید برای توسعه و رونق هنر – صنعت فرش با نگاهی آینده محور حرکت کنند تا زمینه ارتقای سطح تولیدات و دستیابی به بازارهای جهانی فراهم شود.
 
 رافع گفت: در حوزه تولید ، بازاریابی و اصالت و هویت فرش دستباف اقدامات خوبی انجام شده است و با حضور فعالانه در نمایشگاه های خارجی و رویدادهای مهم فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ، زمینه صادرات و تولید کالاهای باکیفیت جهانی فراهم خواهد شد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم بر ضرورت و اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازارهای جهانی تآکید کرد و ادامه داد : تایید اصالت و صدور شناسنامه فرش در آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.
 
حبیب امین زاده از اعطای تسهیلات ارزان قیمت 6 و 8 درصدی برای فعالین و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت : در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت 2 ساله تخصیص داده شده است ، همچنین برای تأمین مواد اولیه و توسعه واحدها ،کارخانجات ، کارگاهها و مجتمع های فرشبافی نیز مشمول دریافت تسهیلات هستند.
 
وی با بیان اینکه اطلاعات حوزه فرش باید به صورت علمی و دانش محور به روزرسانی شود، تعریف چرخه فرش از تأمین مواد اولیه تا حضور در بازارهای جهانی و تهیه برنامه زمان بندی شده برای کلیه شاخص ها را ضروری دانست .
 
در این نشست مشترک مدیران اتحادیه ها ، تشکل ها و انجمن های فرش استان به بیان نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل خود در زمینه مالیات ، بیمه ، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات ، صادرات پرداخته و بر حمایت از هنر – صنعت اصیل فرش دستباف و حمایت از کارگاههای خانگی متمرکزتأکید کردند.

نظر شما