شناسهٔ خبر: 47298776 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارسا در چنگال کرونا؛ لاپورتا برای تسویه حساب با مسی و دوستان وام گرفت

تهران- ایرنا- رییس باشگاه بارسلونا به منظور تسویه حساب با بازیکنان طلبکار این باشگاه، مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از یک بانک آمریکایی وام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، براساس گزارش شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان، «خوان لاپورتا» قادر خواهد بود تا از خط اعتباری به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو استفاده کند اما فعلا تنها از ۱۰۰ میلیون یورو برای پرداخت بدهی بازیکنان معوقه از ماه ژانویه بهره خواهد برد.

بازیکنان باشگاه بارسلونا دستمزد ماهیانه نسبتا کمی دریافت می‌کنند به طوری که قرار است بخش عمده مطالبات آنان در دو قسط یکی در دسامبر (۲۰۲۰) یا ژانویه (۲۰۲۱) و دیگری در پایان فصل، پرداخت شود.

پاندمی ویروس کرونا مشکلات مالی بارسا را تسریع کرد و بدهی خالص این باشگاه را به حدود ۱.۲ میلیارد یورو افزایش داد.

از ابتدای پاندمی، بازیکنان بارسا با اقدامات مختلفی برای کمک به باشگاه موافقت کردند که از جمله آنها می‌توان به سه ماه کاهش دستمزد در ماه مارس سال گذشته و طرح تعویق دریافتی‌هایشان در ابتدای فصل اشاره کرد؛ با این حال آبی اناری‌ها همچنان با مشکلات مالی دست به گریبانند.

براساس اعلام منابع نزدیک به ای‌اس‌پی‌ان، این هراس کلی وجود دارد که اگر باشگاه نتواند حدود ۴۰ درصد از صورت حساب‌های معوق را پرداخت کند، موضوع به اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا ارجاع داده شود. این اتفاق می‌تواند به محرومیت احتمالی بارسا منجر شود.

گزارش سالانه بارسا، از بودجه ۲۳۰ میلیون یورویی به منظور پرداخت دستمزدهای بازیکنان تیم اصلی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ حکایت دارد.

نخستین کاری که لاپورتا پس از انتخاب به عنوان رییس باشگاه انجام داد، صدور دستور حسابرسی دقیق منابع داخلی باشگاه بود.

براساس گزارشات مالی باشگاه که در ژانویه منتشر شد، از ۱.۱۷۳ میلیارد یورو بدهی خالص، ۲۶۵ میلیونی یورو باید پیش از ۳۰ ژوئن به بانک‌ها پرداخت شود؛ بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بدهی نیز از خریدهای قبلی مستهلک شده است و به تمام این‌ها بدهکاری به بازیکنان تیم را هم اضافه کنید.

بارسا امیدوار بود تزریق ۳۵۰ میلیون یورو به واسطه حضور در پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپایی، بخشی از مشکلات مالی آنان را تعدیل کند اما فروپاشی این پروژه آنان را مجبور به یافتن راه حل جایگزین کرده است.

آبی اناری‌ها در این فصل کوپادل‌ری را فتح کرده‌اند اما برای نخستین بار از فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ لالیگا را در جایی خارج از دو رده نخست تمام خواهند کرد. آنها همچنین در یک هشتم لیگ قهرمانان نیز توسط پاری‌سن‌ژرمن از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

لاپورتا در کنار تمام دغدغه‌های خود، مشغول کار روی امضای قراردادی دو ساله با بند تمدید یک‌ساله با «لیونل مسی» است؛ فوق ستاره‌ای که در ژوئن بازیکن آزاد خواهد بود و این در حالی است که ادامه حضور «رونالد کومان» روی نیمکت این تیم نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و «ژاوی هرناندز» اسطوره سال‌های نه چندان دور بارسا گزینه مورد نظر لاپورتا است؛ هرچند ژاوی نیز به تازگی قرارداد خود را با باشگاه السد برای دو سال دیگر تمدید کرده است.

نظر شما