شناسهٔ خبر: 47295544 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آقایان دلسوز؛سنگ اندازی نکنید

حمله مربی مطرح ژیمناستیک به منتقدان/باژرنگ: دست از تخریب بردارید

ماهان باژرنگ مربی مطرح ژیمناستیک ایران می گوید: مخالفان فدراسیون دست از تخریب بردارند. باید قدردان اینچه درگاهی باشیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ماهان باژرنگ در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص برخی هجمه‌ها که علیه رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایجاد شده، اظهار داشت: واقعا برخی مسائل که می‌شنوم ناراحت می‌شوم. من 35 سال است که در ژیمناستیک فعالیت می‌کنم و همه مسائل و مشکلات را با پوست و گوشت لمس کرده‌ایم. این مسائل چندین سال است که روح ژیمناستیک را می‌خورد و در هر دوره‌ای هم شاهد این حواشی بودیم.

وی افزود: خیلی از کسانی که الان منتقد هستند از دوستان و خانواده من هستند و من دوست دارم این خانواده  همیشه متحد باشند و برای اعتلای ژیمناستیک فعالیت کنند، نه تخریب آن. صحبت‌های من به کسی برنخورد و ناراحت نشوند. به هر حال واقعیت‌ها را باید دید. 

مربی ترامپولین ایران تصریح کرد: در 4 سال اخیر یکسری مشکلات بود؛ اما این مشکلات در همه فدراسیون‌ها وجود دارد. درِ فدراسیون همیشه باز است و هر کسی که ادعای کمک دارد بیاید کمک کند و دست یاری به فدراسیون بدهد؛ مگر اینکه این دست یاری به شکل دیگری باشد. 

باژرنگ تصریح کرد: من به عملکرد فدراسیون در 4 سال گذشته نمره قبولی می‌دهم؛ چون تلاش‌های زیادی صورت گرفت و رئیس فدراسیون در شرایط بد اقتصادی و تحریم و حتی دوران کرونا مسابقات مختلف را اعم از لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی کشور که تعطیل بودند را راه‌اندازی کرد. اعزام‌هایی که در چنین شرایطی انجام شد خیلی سخت است اما خداراشکر فدراسیون از عهده این کارها به خوبی برآمد. من از روز اول شاهد این تلاش ها بودم و امیدوارم این اتفاقات ادامه دار باشد. کسانی که خودشان را دلسوز ژیمناستیک می‌دانند  سنگ‌اندازی نکنند. این افراد 4 سال است که در حال جنگیدن هستند و این مسائل باعث پسرفت می‌شود. من به شخصه اگه جای خانم اینچه درگاهی بودم عطای کار را به لقایش می‌بخشیدم. واقعا مقاوت او در این شرایط ستودنی است.

وی گفت: در دوران کرونا برخی چیزها را می‌خواندم که گفته بودند چرا در کرونا مسابقات برگزار نمی‌شود و انتقادهایی از این دست؛ اما صحبت من با کسانی که این حرف‌ها را می‌زدند این است که سروکار ژیمناستیک با کودکان است. فدراسیون نمی‌توانست ریسک کند؛ چون سلامتی بچه‌ها به خطر می‌افتاد. نمی‌دانم این حرف‌ها را از کجا در می‌آورند. یا آمدند گفتند فدراسیون به فکر ورزشکارانش نیست. چرا واقعا این حرف‌ها را می‌زنند؟ این همه مسابقات مجازی در شاخه‌های مجازی برگزار شد و اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری به صورت مجازی برگزار شد. شاخه‌ها تعامل خوبی با فدراسیون داشتند و همه این اتفاقات نتیجه یک مدیریت خوب است. 

مربی تیم ملی ترامپولین اظهار داشت: درباره اینکه گفتند از ورزشکاران حمایت نمی‌شود می‌خواهم به چند سال قبل فلش‌بک بزنم. زمانی که کاپیتان تیم ملی بودم در سن 24 سالگی ژیمناستیک را برای همیشه رها کردم و رفتم. نه تنها من خیلی‌های دیگر از ژیمناستیک رفتند. در آن زمان هیچکس نیامد بگوید باژرنگ کجا رفت. هیچکس پیگیر کارهایم نبود. تنها اکبر فیض بود که پیگیر درمانم بود.

باژرنگ گفت: برخی عنوان می‌کنند که کیخا و جامعی حاصل چندین سال زحمت است. کسی منکر این موضوع نیست؛ اما یک فدراسیون باهوش و دلسوز ورزشکارانش را حفظ و نگهداری می‌کند. یک فدراسیون هم است که می‌تواند ورزشکارانش را نابود کند. اصلا نمی‌خواهم فدراسیون‌ها را قیاس کنم. صحبت من با جامعه ژیمناستیک این است که برای پیشرفت به همدلی نیاز داریم . ژیمناستیک ایران به جایی رسیده که صاحب افتخار می‌شود. افتخاراتی که کسب می‌شود افتخار همه ما است و باید قدردان رئیس فدراسیون باشیم که باعث شد این موفقیت‌ها و افتخارات کسب شود. من شاگردم مشکل مصدومیت داشت اما خانم دکتر اینچه درگاهی به قدری پیگیر آسیب‌دیدگی شاگردم بود که خودم نبودم. این مسئله نشانگر این است که ورزشکار و زحمات مربی برای فدراسیون مهم است. شاید برخی بگویند باژرنگ دینفع است؛ اما من برای ماندن احتیاجی برای لابی ندارم. در دوره‌های قبل مربی تیم ملی بودم؛ الان هم مربی تیم ملی هستم. پس فرقی برای من ندارد.

وی عنوان کرد: دوستانی که می‌توانند کمک کنند بدون هیچ چشمداشتی دست یاری بدهند. فدراسیون از حضور هر کسی که خواتسه کمک کند استقبال کرده است. در ترامپولین در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. برگزاری مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و راه اندازی مسابقات بانوان و مسابقات نخبگان کشور جای خوشحالی دارد. در رده ملی ترامپولین  ما یک جهش چشمگیر داشتیم. در گذشته امتیاز بچه ها خیلی پایین بود. ما سعی کردیم سبک کاری بچه‌ها را تغییر دهیم و بارم بچه ها را بالا ببریم. البته این اتفاقات با حمایت فدراسیون و تلاش مربیان تیم ملی و مربیان بچه ها بوده است. بچه ها در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش جوانان فینالیست داشتیم. در بزرگسالان آسیا چهارم و پنجم شدیم. برای اولین بار به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شدیم و من خودم شاهد بودیم که زنگ تفریح نبودیم و مورد تحسین کشورهای صاحب نام قرار گرفتیم. در همین مسابقات کاپ مکزیک بچه‌های ما 4 مدال برنز گرفتند و این مسئله جای افتخار دارد. به خودم می‌بالم که ژیمناستیک ایران دیگر با شرایط بد وارد مسابقات نمی‌شویم و کشورهای دیگر به چشم رقیب به ما نگاه می‌کنند.

مربی ترامپولین ایران گفت: ژیمناستیک ایران با حمایت پیشرفت می‌کند نه با تخریب و آن انرژی که صرف تخریب می‌شود باید برای بهبود وضعیت ژیمناستیک ایران به کار گرفته شود. من هم اگر در کادر فنی تیم ملی حضور دارم مثل سرباز خدمت خواهم کرد و اگر نباشم هم کمک حال ژیمناستیک خواهم بود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همانطور که این 4 سال با درایت و پشتکار رو به رشد بوده ادامه دار باشد و خانواده ژیمناستیک محکم تر پای کار باشند.

256 251

نظر شما