شناسهٔ خبر: 47295526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حجت الاسلام میرتاج الدینی:

تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در کشور به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رسید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون خود با انصاری رئیس سازمان امور استخدامی اظهار کرد: در این نشست کمیسیون برنامه و بودجه تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی را تصویب کرد.

وی بیان کرد: معاون منابع انسانی ریاست جمهوری در جلسه توضیحاتی درباره آن ارائه کرد.

این نماینده اظهار کرد: از سال ۹۵ موضوع حقوق‌های نجومی مطرح شد و افکار عمومی را جریحه دار کرد و مقام معظم رهبری هم نسبت به آن مسائلی را بیان کردند.

این نماینده ادامه داد: از مسئولان آن زمان مخصوصاً دیوان محاسبات مجلس و دولتمردان این بود که قدم‌های روشنی را در این باره بردارند. البته نمی‌گویم هیچ کاری انجام نشد، ولی این مسئله را به طور کامل حل نکردند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: جسته و گریخته گزارش‌هایی از پرداخت حقوق‌های نجومی در شرکت‌های دولتی به مجلس می‌رسد. امروز معاون منابع انسانی ریاست جمهوری هم می‌گفت بیشترین حقوق‌ها در همین شرکت هاست و به برخی تبصره‌ها و مصوبات استناد می‌کرد که برایمان کاملاً شفاف نیست.

نماینده تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید همه دریافت‌های مسئولان و کارمندان در همه قوای سه گانه در سامانه دریافت‌ها ثبت شود و در معرض عموم قرار گیرد. اینجا هنوز کامل انجام نشده و اگرچه معاون منابع انسانی گزارش می‌داد ۸۰ درصد از دولتی‌ها این کار را انجام می‌دهند، ولی در معرض عموم و شفاف نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد: با تصویب این تحقیق و تفحص مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند و گزارش کاملی به مردم می‌دهد که اگر در شرکت‌های دولتی مبنا و مستندات قانونی نسبت به حقوق‌ها وجود ندارد، برخورد شود. همچنین دیوان محاسبات هم نسبت به این مسئله باید ورود کند.

وی یادآور شد: عدد و آمار درباره تعداد نجومی بگیران ندارم و این تحقیق و تفحص در همین باره است. با تصویب طرح تحقیق و تفحص در صحن علنی گروهی از مجلس مامور می‌شوند آماری رسمی و شفاف از موضوع حقوق‌های نجومی ارائه دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان طرح تحقیق و تفحص به تقاضای حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه به کمیسیون برنامه و بودجه آمد و با رای نمایندگان این کمیسیون به تصویب رسید. این تحقیق و تفحص ۹ محور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما