شناسهٔ خبر: 47295205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی سه سال گذشته،

یگان حفاظت میراث فرهنگی قزوین پارسال جلوی تخریب ۵۵بنای‌ تاریخی را گرفت

قزوین-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: پارسال همکاران ما در یگان حفاظت میراث فرهنگی استان از تخریب و آسیب رسانی به ۵۵ بنای تاریخی جلوگیری کردند که این رقم طی سه سال گذشته به ۱۷۸ می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی قزوین، علیرضا خزایلی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی قزوین افزود: در این مدت همچنین ۶۵ مورد حفاری غیرمجاز شناسایی و با مرتکبان برخورد قانونی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در این مدت همچنین با ۴۴ فقره تجاوز به حریم بناهای تاریخی در استان قزوین برخورد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در این مدت از ۴۶۵ فقره مرمت و ساخت و ساز غیر اصولی جلوگیری و ۸۶ فقره پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: ٢٨ دستگاه فلزیاب در این مدت کشف و ٢٧٢ نفر نیز دستگیر شده اند.

این مسوول اظهار داشت: هزار و ۴۴ محوطه تاریخی به همراه ۲۳۵ بنا و چهار بافت تاریخی در استان قزوین وجود دارد که حفاظت از آنها کار دشواری است و در این راه نیازمند مشارکت مردم هستیم.

در پایان این مراسم، از زحمات سرهنگ بهنامی پور، فرمانده پیشین یگان حفاظت میراث فرهنگی قدردانی و سرهنگ نصرتی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین منصوب شد.

نظر شما