شناسهٔ خبر: 47294740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به ریاست قزاقستان

سخنگوی رئیس جمهور قزاقستان از برگزاری نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به ریاست رئیس جمهور این کشور در تاریخ 21 می سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بریک اوالی» سخنگوی رئیس جمهور قزاقستان از برگزاری نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا تحت ریاست «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور، به صورت مجازی خبر داد.

بنابر سخنان وی، در این نشست که 21 می و تحت ریاست تاکایف برگزار می‌شود، «نورسلطان نظربایف» رئیس افتخاری شورای عالی اقتصادی اوراسیا و پیشوای ملت قزاقستان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «میخائیل میاسنیکویچ» رئیس هیات کمیسیون اقتصادی اوراسیا، شرکت می‌کنند.

علاوه بر این، در این جلسه همچنین حضور «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا و «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به عنوان روسای جمهور کشورهای ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برنامه ریزی شده است.

در جریان این جلسه که در قالب ویدیو کنفرانس  برگزار می‌شود، موضوعات اولویت دار همکاری در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا و وظایف میان مدت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

بنابر سخنان اوالی، تعامل همگرایی در دوره بعد از بحران و از بین بردن مواضع موجود در بازار داخلی اتحادیه از موضوعاتی است که طی این نشست مورد توجه جداگانه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ح

نظر شما