شناسهٔ خبر: 47293996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تسلط بر مسلمانان جهان از اهداف صهیونیسم است

سپیده محمدی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هدف نهایی استکبار و صهیونیسم تسلط بر مسلمانان جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری،  ۲۸ اردیبهشت ماه،  در تجمع طلاب و حوزویان خراسان شمالی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افغانستان که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع فلسطین بحث ما فقط حزبی به نام صهیونیسم نیست؛ بلکه بحث مربوط به نظام استکباری است؛ زیرا همه استکبار پشت سر صهیونیسم قرار دارند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی نظام استکباری از تشکیل اسرائیل تسلط بر همه دنیا بود، افزود: نخستین هدف آن‌ها تشکیل حکومت یهودی یا صهیونیستی بود تا با ایجاد چنین رژیمی در چنین منطقه‌ای آن هم با فرض وجود این همه مسلمان، یا همه مسلمانان آنها را آواره کرده و یا جیره‌خوار یهودی کنند.

نوری گفت: هدف دوم متلاشی کردن دولت عثمانی و تقسیم این دولت و مرزبندی‌های جدید در منطقه بود که آن را اجرایی کرده و مرزهای منطقه را تعیین کردند.

وی ادامه داد: هدف سوم اسرائیل نابودی جهان اسلام و به‌ویژه ایران اسلامی است و این موضوع نیز در اسناد محرمانه آن‌ها که به بیرون درز کرده، کاملاً عیان است.
نوری تصریح کرد: هدف آمریکا این است که اسرائیل در منطقه قدرت برتر باشد نه ایران و عربستان یا ترکیه تا همه از این کشور حساب ببرند؛ به‌گونه‌ای که هیچ کشور اسلامی جرات نکند در برابر آن‌ها بایستد.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با استفاده از اسرائیل یک پلیس بد در منطقه داشته باشد تا بتواند به دو شیوه دیپلماسی و میدان اهداف خود را پیاده کند، اظهار کرد: آمریکا قصد دارد از راه دیپلماسی و اقداماتی مانند مذاکرات هسته‌ای جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای را گرفته و درعین‌حال از اسرائیل در عرصه و میدان بهره ببرد.
نوری افزود: آمریکا می‌داند اگر از راه دیپلماسی جلوی دولت‌های مسلمان را گرفته و اراده‌ها را ضعیف کند در میدان هم بر آن‌ها فائق می‌آید و به همین دلیل مقام معظم رهبری می‌فرمایند میدان و دیپلماسی دو مسیر برای پیشرفت نظام هستند و باید هر دو در عرصه باشند.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه گفت: آمریکا و استکبار با همین اهداف طالبان را در افغانستان ایجاد کردند و دیدیم چه بلایی سر افغانستان آوردند و چه حرکت‌هایی کردند تا در کل دنیا مردم از اسلام متنفر شده و از آن برگردند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مردم افغانستان توسط همین نظام استکباری در چند جنگ مختلف کشته شده‌اند و جنایت‌های آن‌ها همچنان در این سرزمین تداوم دارد.
نوری با بیان اینکه جبهه استکبار پس از آن داعش را در منطقه ایجاد کرده و این موضوع را هم آشکار اعلام می‌کند، گفت: آمریکا خود اذعان به ایجاد داعش داشته و رژیم صهیونیستی هم با صدای بلند از داعش حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: آن‌ها بردگی و نابودی ما را می‌خواهند و دوست دارند ما ریشه‌کن شویم و در چنین شرایطی آیا جز مقاومت راه دیگری باقی‌مانده است؟
نوری با بیان اینکه اگر در میدان نایستیم باید حذف شویم و گردن خود را به تیغ داعشی ها و صهیونیستی‌ها بسپاریم، افزود: حتی اگر ورای دین به قضیه نگاه کنیم، امروز شرایط برای مردم مسلمان منطقه به‌گونه‌ای است که اگر کسی دین هم نداشته باشد اما انسانیت و آزادگی داشته باشد اذعان می‌کند که هیچ راهی جز مقاومت نیست و باید در برابر رژیم صهیونیستی بایستیم.

وی بیان کرد: در این راستا شهید سلیمانی در میدان مقدمات وحدت جهان اسلام را فراهم و ارتشی از بسیجیان ایران، عراق، سوریه، یمن و ... ایجاد کرد و توانست داعش را در میدان شکست دهد.

نوری با بیان اینکه قدرت امروز مقاومت مرهون تلاش‌ها و خون پاک شهید سلیمانی است، اظهار کرد: امروز مردم مظلوم غزه و فلسطین کشته و شهید می‌شوند و خانه‌هایشان ویران می‌شود؛ اما آن‌ها هم فهمیده‌اند باید مقاومت کنند و به همین دلیل با موشک‌های خود شهرک‌های رژیم صهیونیستی را می‌زنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: زمانی که با موشک‌های فلسطینی تمام امنیت اسرائیل به هم می‌ریزد اگر ایران به صحنه بیاید به طور قطع از پنج میلیون نفر یهودی صهیونیسم چیزی باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام

نظر شما