شناسهٔ خبر: 47293559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین ومهمترین خبرهای جنگ غزه: بمباران غزه برای نهمین روز پیاپی/انفجار اوضاع، درگیری مسلحانه و اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی /افزایش شهدای کرانه باختری/ راهپیمایی عظیم مردمی در رام الله/ ادامه تلاش های بین المللی برای کاهش تنش

صاحب‌خبر -

شفقنا- اعتصاب سراسری در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۴۸ از صبح امروز(سه شنبه) در حمایت از قدس و پایداری مردم نوار غزه و همچنین محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از سرگرفته شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فلسطین الیوم، این اعتصاب سراسری شامل همه شریان های زندگی اعم از امور تجاری، آموزشی، تعطیلی مدارس و دانشگاهها، بانک ها و وسایل نقلیه عمومی می شودو شهرهای این منطقه در اعتصاب سراسری فرو رفته است.

راهپیمایی فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی

در برخی ایست بازرسی ها نیز بین شهروندان فلسطینی و نیروهای رژیم اشغالگر قدس درگیری های شدیدی رخ داده است.

مورخ یهودی: اسرائیل نقش قربانی را بازی می کند در حالی که جنایتکار است

«یاکوف رابکین» مورخ یهودی گفت: حملات اسرائیل که فلسطینی ها را هدف قرار می دهد، در عرصه بین المللی نادیده گرفته می شود و روی حق اسرائیل در دفاع از خود تمرکز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، رابکین خطاب به اسرائیل گفت: «دست از فکر کردن در اینکه قربانی هستی بردار…در این روند تو قربانی نیستی بلکه جنایتکار هستی. فشار بر فلسطینی های آواره دهه هاست ادامه دارد».

وی با بیان اینکه مطمئناً باید فلسطینی ها هم حق دفاع از خودشان داشته باشند اما آنها ابزار کافی را ندارند، ادامه داد: «اکنون طرف قدرتمند در اینجا باید کاری انجام دهد. به فلسطینی ها نیز خواهیم گفت که حق دفاع از خود را دارند اما من فکر نمی کنم که این به نفع کسی باشد. خیلی ساده است، اسرایئل باید در اماکن تحت کنترل خود، تابع قوانین و معیارهای بین المللی باشد».

استاد تاریخ دانشگاه مونترال کانادا با ارزیابی دلایل تنش روزافزون و حملات اسرائیل بویژه در قدس و غزه گفت: «تنش اخیر در واقع تکرار بسیاری از حوادث اندوه بار در تاریخ اسرائیل و فلسطین است زیرا فشار بر فلسطینی های آواره از اراضی اشغالی و یا کسانی که دراراضی اشغالی سال ۱۹۴۷- ۱۹۴۹ میلادی ساکن هستند، دهه هاست ادامه دارد».

وی خاطرنشان کرد: «حوادثی که بیست سال پیش آغاز شد یعنی جایی که آریل شارون به صورت تحریک آمیز به مسجد الاقصی رفت، در چنین مواردی اوضاع را متشنج کرد».

وی درباره اینکه آیا حملات اخیر اسراییل به غیرنظامیان جنایت جنگی است، گفت: «من کارشناس حقوقی بین المللی نیستیم. اما می توانم بگویم که آنجا یک ماشین نظامی بسیار پیچیده به غیرنظامیان حمله می کند. به اعتقاد من برخی از کارهای اسرایئل را می توان جنایت جنگی توصیف کرد اما من در این مرحله وکیل نیستم که اسرائیل را به نژادپرستی یا ارتکاب جرایم جنگی توصیف کنم. مهم در اینجا چیزی است که پشت این وقایع وجود دارد. هنگامی که توزیع نابرابر قدرت بین دو طرف وجود داشته باشد، نمی توانیم از درگیری حرف بزنیم».

حزب حرکت ملی ترکیه نسبت به وقوع جنگ جهانی یا منطقه ای هشدار داد

حزب حرکت ملی ترکیه با تاکید بر اینکه تروریسم اسرائیل به حد غیرقابل تحمل رسیده است، هشدار داد که اگر این روند ادامه داشته باشد، ما خود را در برابر گزینه آخر یعنی  یک جنگ جهانی یا منطقه ای خواهیم دید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، «دولت باغچه لی» با بیان این مطلب گفت:اگر برنامه ای برای تشکیل نیروهای حافظ صلح توسط سازمان ملل یا با مشارکت کشورهای اسلامی برای حفاظت از بیت المقدس وجود نداشته باشد، ما باید به تاریخ گوش دهیم و مردم ترکیه باید به خاطر قدس از پیوند جدیدی وارد شوند.

انفجار اوضاع در رام الله/ درگیری های شدید بین فلسطینی ها و سربازان اسرائیلی

منابع خبری از انفجار اوضاع در رام الله و وقوع درگیریهای مسلحانه بین فلسطینی ها و ارتش اسرائیل در این شهر خبر میدهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، درگیری ها پس از آن شروع شد که فلسطینی ها در رام الله در همبستگی با مردم غزه که زیر بمباران ارتش اسرائیل است، تظاهرات کردند.

شهرهای کرانه باختری و داخل منطقه سبز در حال حاضرصحنه درگیری شدید بین شهروندان فلسطینی و سربازان اسراییلی است.

براساس این گزارش، گفته می شود یازده فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها در کرانه باختری زخمی شده اند و حال دو نفر از آنها وخیم است.

از سوی دیگر خبرگزاری فلسطینی معا گزارش داد: سربازان اسرائیلی تیراندازی شدید به سمت تظاهرات کنندگان و کادرهای رسانه ای در ورودی شمالی شهر البیره را آغاز کرده اند.

براساس گزارش این خبرگزاری، بیش از ۱۴ فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژِیم صهیونیستی در جریان درگیریی که بین جوانان و نیروهای اشغالگر در ورودی شهر البیره زخمی شده اند.

از سوی دیگر یک سخنگوی نظامی اسرائیلی اعلام کرد که یک سرباز و یک افسر اسرائیلی در جریان تبادل تیراندازی بانیروهای مقاومت در نزدیکی ورودی شمالی شهر البیره زخمی شدند.

زخمی شدن ۶ سرباز اسرائیلی بر اثر اصابت موشک به منطقه اشکول در حوالی نوار غزه

منابع خبری امروز(سه شنبه) از زخمی شدن شش سرباز اسراییلی در پی اصابت موشک به منطقه اشکول در حوالی نوار غزه خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز، از سوی دیگر رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که براثر اصابت موشک به ساختمان شورای منطقه ای در منطقه اشکول، یک نفر زخمی شد.

خبرنگار همین شبکه در کرانه باختری گزارش داد: دهها فلسطینی در درگیری با ارتش اسرائیل در الخلیل و اردوگاه العروب زخمی شدند.

مالزی: اقدامات اطلاعاتی اسرائیل برای ترور رهبران فلسطین در خاک کشورمان را رصد کرده ایم

پلیس مالزی، امروز(سه شنبه)، ۱۸ مه گزارش داد که تهدیدات و اقدامات دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل برای ترور رهبران و شخصیتهای فلسطینی در خاک مالزی را رصد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک عربی، پلیس مالزی تصریح کرد که هم اکنون تمام اقدامات لازم برای حفاظت از رهبران و شخصیتهای فلسطینی در مالزی صورت گرفته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از آکریل سانی عبدالله سانی، یک مقام پلیس مالزی گزارش داد:« ما تهدیدات اینترنتی علیه رهبران فلسطینی را جدی گرفته و تمام اقدامات امنیتی لازم در این خصوص را در نظر می گیریم».

حکیم در دیدار سفیر آلمان مطرح کرد؛ کشورهای اروپایی در برابر حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین موضع‌گیری کنند

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار «اوله دییل»، سفیر آلمان در بغداد درباره مناسبات دوجانبه، تحولات سیاسی عراق و منطقه، پرونده انتخابات زودهنگام آتی و اهمیت آلمان برای عراق گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که به میزبانی دفتر جریان حکمت ملی برگزار شد، حکیم به بیان اهمیت توسعه مناسبات میان بغداد و برلین در راستای منافع مشترک دو کشور و حضور شرکت‌های آلمانی در بازار این کشور و بهره‌برداری از فرصت‌های ارزنده در زمینه عمران و بازسازی عراق پرداخت.

وزیر خارجه یونان برای اظهار همبستگی با اسرائیل وارد سرزمین های اشغالی شد

نیکوس دندیاس، وزیر امورخارجه یونان، امروز(سه شنبه)، برای دیدار با گبی اشکنازی، همتای اسرائیلی خود وارد تل آویو شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از القدس العربی، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این سفر به منظور ابراز همبستگی با اسرائیل است، به طوری که یونان امیدوار است از خشونت بیشتر جلوگیری به عمل اید.

وزارت امور خارجه یونان، دیروز اعلام کرد که دندیاس در طی یک سفر، با محمد آشتیه، تخست وزیر فلسطین نیز دیدار خواهد کرد.

این وزارتخانه اشاره کرد که وزیر امور خارجه، امروز، در یک نشست مجازی با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در مورد تحولات منطقه شرکت خواهد کرد.
وی پس از آن درصدد سفر به اردن و مصر است تا با ایمن الصفدی و سامح شکری، همتایان اردنی و مصری خود دیدار کند.

شمار شهدای کرانه باختری به ۲۳ نفر رسید

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار کلی شهدای فلسسطینی در کرانه باختری که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیده اند، به ۲۳ نفر از آغاز تشدید تنش ها رسیده است.

این در حالی است که در کرانه باختری همچنان تنش ها بالاست و از امروز(سه شنبه) اعصاب سراسری همه مناطق اشغالی کرانه باختری را در برگرفته است.

رهپیمایی در رام الله

راهپیمایی عظیم مردمی در رام الله

از سوی دیگر شهر رام الله از صبح امروز صحنه راهپیمایی عظیم مردمی است وشمار زیادی از فلسطینی ها به ورودی رام الله در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین بیت ایل رسیده اند.

هم اکنون درگیری های شدیدی بین فلسطینی ها و نیرورهای اسرائیلی در بیت لحم و بیت ایل در جریان است.

اعتصاب و راهپیمایی در سرزمین های اشغالی

ادامه بمباران غزه برای نهمین روز پیاپی

به نقل از فلسطین الیوم، این رژیم از صبح امروز بار دیگر هدف قرار دادن زیرساخت های نوار غزه، اماکن مسکونی، نهادهای دولتی و خصوصی از سر گرفت.

شمار شهدای نوار غزه تاکنون به ۲۱۲ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۱۳۰۰ نفر اعلام شده است.

نیروهای مقاومت نیز در پاسخ به تجاوگری های رژیم صهیونیستی، شماری از مناطق اشغالی را بمباران کررده است.

ادامه بمباران غزه

اعتراف اسرائیل به زخمی شدن سربازانش در حملات مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی امروز(سه شنبه) به زخمی شدن شماری از سربازانش در یکی از مزاره براثر موشک های مقاومت اعتراف کرد.

از سوی دیگر یک سرباز اسرائیلی براثر بمباران شهرعسقلان زخمی شد.

در همین راستا گردانهای قسام از بمباران تجمع سربازان صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین زیکیم با یک فروند راکت خبر داد.

سازمان ملل: ۵۲ هزار نفر در غزه آواره شده‌اند

هزاران کودک، زن و سالمند در اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آواره شده‌اند.

به نقل از رویترز، نهاد هماهنگ کننده کمک‌های سازمان ملل متحد در غزه موسوم به OCHA در گزارشی اعلام کرد بیش از ۵۲ هزار فلسطینی در اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای اسراییل به غزه آواره شده‌اند. ۴۵۰ خانه و مجتمع مسکونی در اثر این حملات نابود شده و خانواده‌ها مجبور به ترک ویرانه‌ها شده‌اند.

سازمان ملل اعلام کرده از این تعداد آواره، ۴۷ هزار نفر در ۵۸ مدرسه این نهاد بین‌المللی در غزه اسکان داده شده‌اند. OCHA اعلام کرده در اثر حملات اسراییل ۱۳۲ خانه به کلی با خاک یکسان شده و ۳۱۶ خانه نیز آسیب جدید دیده است. ۶ بیمارستان و ۹ مرکز نگهداری نیز در این حملات صدمه دیده‌اند. این نهاد امدادرسان از اسراییل خواسته یک گذرگاه دیگر را برای رساندن کمک به مردم غزه بازگشایی کند.

آوارگی فلسطینی ها پوتین اسرائیل و فلسطین را به توقف درگیری فراخواند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهو روسیه، امروز(سه شنبه)، اسرائیل و فلسطین را به توقف خشونت ها فراخواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، پوتین در سخنرانی دربرابر سفیران جدیدی که استوارنامه خود را تقدیم پوتین کردند، گفت:« روسیه، پایان اقدامات خشونت آمیز اسرائیل و فلسطین را ضروری می ¬داند».

وی اشاره کرد که رویارویی فلسطینی- اسرائیلی منجر به تعداد زیادی قربانی شده است.

 

یک فلسطینی به ضرب گلوله ارتش اسرائیل در الخلیل به شهادت رسید

یک جوان ۲۴ ساله فلسطینی امروز(سه شنبه) به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی در بخش قدیمی شهر الخلیل به شهادت رسید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری معا، ارتش رژیم اشغالگر قدس مدعی شده است که این فلسطینی با سللح و چاقو قصد حمله به سربازان اسرائیلی را داشته است.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: این جوان درحالی که سلاح و چاقو به همراه داشت، به ایست بازرسی نظامی رسید به همین دلیل نیروهای ارتش به او تیارندزی کردند و او را کشتند.

یک جوان ۲۴ ساله فلسطینی امروز(سه شنبه) به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی در بخش قدیمی شهر الخلیل به شهادت رسید.

سخنگوی نتانیاهو: حماس و جهاد اسلامی می خواهند غزه را به سوریه و یمن تبدیل کنند

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که دو جنبش حماس و جهاد اسلامی می خواهند غزه را به سوریه و یمن تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک، «اوفیر گندلمن» در حساب نوییتری خود مدعی شد: حماس و جهاد در خدمت  ایران هستند و روی این موضوع پافشاری می کنند که نوار غزه به جای آرامش و ثبات، شبیه سوریه و یمن باشد.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که دو جنبش حماس و جهاد اسلامی می خواهند غزه را به سوریه و یمن تبدیل کنند.

این مقام صهیونیستی در ادامه آورد: هرگاه غزه به ثبات رسید و اوضاعش بهبود یافت، حماس و جهاد اوضاع را دوباره منفجر کردند. حماس و جهاد اوضاع را منفجر می کنند سپس از اعراب درخواست کمک مالی می کنند.

ارتش اسرائیل:در یک دقیقه ۶۵ هدف را در غزه را با ۱۱۰ موشک بمباران کردیم

ارتش اسرائیل، در بیانیه ای، امروز(سه شنبه) خبر داد که ۶۲ جنگنده ارتش، در طی شب گذشته، در یک دقیقه ۶۵ هدف در نوار غزه را با ۱۱۰ موشک بمباران کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از آرتی، ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه ای همراه با ویدیو، در توییتر مدعی شد: «این حملات، مقرهای جنبش حماس، زیرساخت های نظامی و سکوهای پرتاب موشک را هدف قرار داده است».

همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که گروه های مقاومت فلسطینی، شب گذشته، ۹۰ موشک را به سمت شهرهای اسرائیلی پرتاب کرد که گنبد آهنی ده ها موشک را رهگیری کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی: موشک پرانی از جنوب لبنان به اسرائیل کار حزب الله نبود

ارتش رژیم صهیونیستی تکذیب کرد که حزب الله مسئول شلیک شش موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی در شامگاه دوشنبه باشد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از القدس العربی، «هیدی زیلبرمن» سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت: از شش موشکی که شامگاه دوشنبه از جنوب لبنان شلیک شد، شاید یکی به داخل اصابت کرده باشد.

زیلبرمن به خبرنگاران گفت که بین حزب الله و موشک پرانی ها  از جنوب لبنان هیچ ارتباطی وجود ندارد.

بمباران دانشگاه الازهر، کارخانه ها و زمین های کشاورزی در غزه توسط جنگنده های اسرائیلی

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز(سه شنبه) شعبه دانشگاه الازهر در غزه، کارخانه ها و اراضی کشاورزی در این شهر را بمباران کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از المیادین، در این حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی با بیش از بیست حمله مناطق شمالی و شرقی شهر غزه را هدف قرار دادند.

در یکی از حملات رژیم صهیونیستی، میدان الکتیبه و دانشگاه الازهر در غزه هدف قرار گرفت و ساختمان ها و یک ورزشگاه نیز در همین میدان بمباران شد.

از سوی دیگر و در پی حملات توپخانه های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، زمین های کشاوررزی در برخی مناطق در آتش سوخت.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین یک آپارتمان مسکونی را در خیابان البلتاجی واقع در محله الشجاعیه در شرق غزه هدف قرار دادند که تاکنون شماری مجروح بر جای گذاشته است.

هواپیماهای اسرائیلی همچنین صبح امروز(سه شنبه) ساختمان های اقتصادی و کارخانه هایی  در نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

هشدار فرمانده ارتش آمریکا: تاثیر جنگ غزه فراتر از منطقه خواهد بود

بالاترین مقام نظامی آمریکا در مورد تاثیرات جنگ غزه بر منطقه و فراتر از آن هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد ادامه جنگ غزه هشدار داد و گفت تاثیرات جنگ غزه فراتر از منطقه خواهد بود.

میلی هشدار داد هیچکس از این جنگ نفع نخواهد برد و تبعات آن فراتر از خاورمیانه خواهد رفت.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به سمت بروکسل می‌رفت تا در نشست ناتو شرکت کند از حماس و اسراییل خواست آتش بس کنند. وی در پاسخ به سوالی در مورد اتهام حمایت ایران از حماس گفت: این جنگ تلفات زیادی داشته و منطقه و فراتر از آن را ناامن و بی‌ثبات کرده است.

یک سرباز اسرائیلی در بیت حانون براثر موشک های مقاومت زخمی شد و حالش وخیم است

درخواست مقامات آمریکایی برای آتش بس در حالی است که این کشور آشکارا از حملات اسراییل به مناطق مسکونی غزه حمایت کرده و به تازگی یک کمک نظامی کلان نیز به اسراییل داده است.

ژنرال میلی افزود: کودکان و غیرنظامیان در این جنگ درحال کشته شدن هستند و من فکر نمی‌کنم ادامه این جنگ به نفع کسی باشد. من فکر می‌کنم رسیدن به اهداف نظامی هرچقدر مهم باشند، تبعات این جنگ مهمتر است و بهتر است هر دو طرف هرچه زودتر آتش‌بس کنند.

بایدن در گفتگو با نتانیاهو از آتش‌بس حمایت کرد

رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آتش بس حمایت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ بایدن در گفتگو با نتانیاهو از برقراری آتش بس میان اسراییل و فلسطینی‌ها حمایت کرده اما به طور صریح از یک توافق میان آنها صحبت نکرده است. کاخ سفید اعلام کرد: رییس جمهور بایدن در این گفتگو به نتانیاهو گفت که آمریکا از یک آتش بس در منطقه حمایت کرده و با مصر و دیگر شرکا در مورد پایان درگیری‌ها در حال رایزنی است. این درحالی است که بایدن برعکس رهبران دیگر کشورها و حتی هم‌حزبی‌هایش به طور صریح از پایان یافتن جنگ در سرزمین‌های اشغالی حمایت نکرده است.

کاخ سفید همچنین از تاکید بایدن بر حق اسراییل برای دفاع از خود در برابر راکت‌های حماس خبر داده است. وی همچنین از اسراییل خواسته همه تلاشش برای ایمن بودن غیرنظامیان به کار بندد.

نظر شما