شناسهٔ خبر: 47274921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از جنگ غزه: بمباران شدید نوار غزه برای هشتمین روز/ ۲۰۰ شهید و بیش از ۱۳۰۰ مجروح/مخالفت آمریکا با بیانیه شورای امنیت/شکست میانجی گری ها برای آتش بس+ عکس و فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- تشدید اوضاع نظامی بین رژیم اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطین برای هشتمین روز پیاپی ادامه دارد. این در حالی است که آمریکا همچنان مانع دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به تنش ها می شود.

به گزارش شفقنا، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان با شدت ادامه دارد و در نتیجه آن شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی و زن و کودک به شهادت می رسند.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه به بیش از دویست نفر رسیده است که بیشترشان را زن و کودک تشکیل می دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: آمار شهدا به ۲۰۰ نفر رسیده که از این تعداد ۵۹ نفر کودک و ۳۵ نفر دیگر نیز زن هستند و شمار مجروحان نیز به ۱۳۰۵ نفر رسیده است.

در ادامه آخرین خبرها درباره جنگ غزه را می خوانید:

اردوغان به پاپ: اسرائیل نه فقط فلسطینی ها بلکه مسلمانان، مسیحیان و همه بشریت را هدف قرار می دهد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه خطاب به پاپ فرانسیس گفت: کسانی که از تجاوز اسرائیل هدف قرار می گیرند، فقط فلسطینی ها نیستند بلکه همه مسلمانان، مسیحیان و کل بشریت هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، اردوغان در تماس تلفنی با پاپ فرانسیس بر لزوم اتحاد همه بشریت علیه اسرائیل تاکید کرد که تعدی به مقدسات را عیب نمی داند.

وی افزود: پیام ها و واکنش های پاپ  از حیث ترغیب جهان مسیحیت و جامعه بین المللی برای تحرک دارای اهمیت بسیار زیادی است.

گزارشگران بدون مرز از رژیم اسرائیل به دادگاه بین المللی کیفری شکایت کرد

سارمان گزارشگران بدون مرز، پس از مورد هدف قرار گرفتن دفاتر رسانه ای در غزه، با جنایت جنگی خواندن این حملات، از رژیم اشغالگر اسرائیل به دیوان کیفری بین المللی شکایت کرد.

گزارشگران بدون مرز از رژیم اسرائیل به دادگاه بین المللی کیفری شکایت کرد

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی ۲۱، در این شکایت نامه با اشاره به بمباران دفاتر رسانه ای فلسطینی و خارجی، آمده است:« در جریان حملات اسرائیل، مقر ۲۳ رسانه داخلی و بین المللی تخریب شده است».

گزارشگران بدون مرز در ادامه شکایت خود در تاریخ ۱۶ مه به فاتو بنسودا، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی آورده است: «بر اساس ماده ۸ پیمان رم، حمله عامدانه به رسانه ها و تخریب کامل و عمدی تجهیزات آنها جنایت جنگی محسوب می شود».

آمار شهدای فلسطین به ۲۱۸ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین امروز(دوشنبه) از افزایش آمار شهدای حملات متجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ودیگر مناطق فلسطین به ۲۱۸ نفر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، این وزارتخانه اعلام کرد: شمار شهدای غزه به ۱۹۷ نفر رسیده که ۵۸ نفر از آنها کودک و ۳۴ تن نیز زن هستند.

آمار شهدای فلسطین به ۲۱۸ نفر افزایش یافت

براساس اعلام این وزارتخانه، شمار زخمی شدگان حملات رژیم صهیونیستی نیز به ۱۲۳۵ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به اینکه در کرانه باختری نیز ۲۱ نفر به شهادت رسیده اند، افزود: از این تعداد، یک نفر کودک بوده و شمار زخمی شدگان نیز به ۴۳۶۹ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: به طور کلی روز یکشنبه ۲۴ مجروح به مراکز درمان منتقل شدند.

تلاش برای جلوگیری از کشیده شدن جنگ غزه به جنوب لبنان

رهبران فلسطین، رسما، ساکنان اردوگاه های لبنان، بخصوص بخش جنوب را نسبت به عدم انجام هرگونه اقدام علیه اسرائیل هشیار ساختند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از معا نیوز، براساس اطلاعاتی که یک وب سایت لبنانی آن را منتشر کرده است، این رهبران، موضع مشخص حزب الله در این زمینه را به ساکنان اردوگاه های جنوب لبنان ابلاغ کردند.

مضمون پیام حزب الله چنین است:« هرگونه اقدام که می تواند منجر به رویارویی با اسرائیل شود، آن هم در زمانی که حزب نمی خواهد، جایز نیست».

در ضمن این اطلاعات آمده است که حزب الله، به طور غیر علنی، در کنترل جنبش های مردمی در مرزهای لبنان مشارکت دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی: در ۲۰ دقیقه ۱۱۰ موشک به ۳۵ هدف در غزه شلیک کردیم

ارتش رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) اعلام کرد که ظرف بیست دقیقه، با استفاده از ۵۴ جنگنده، ۱۱۰ موشک به ۳۵ هدف در نوار غزه شلیک کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، ارتش این رژیم همچنین مدعی شد که تونل هایی به طول ۱۵ کیلومتر در شمال غزه را نیز در جریان حملات موشکی خود تخریب کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی: در ۲۰ دقیقه ۱۱۰ موشک به ۳۵ هدف در غزه شلیک کردیم

ارتش اسراییل با ادعای اینکه این تونل ها وابسته به حماس بوده در ادامه آورده است که خانه های فرماندهان حماس و مخازن سلاح این جنبش را نیز در غزه بمباران کرده است.

اعتصاب سراسری در سرزمین های اشغالی برای نخستین بار پس از چندین دهه

برای نخستین بار پس از چندین دهه،  فعالان مردمی و دانشجویی در کرانه باختری اشغالی و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، از اعتصاب سراسری در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت خبر دادند.

اعتصاب سراسری در سرزمین های اشغالی برای نخستین بار پس از چندین دهه

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی۲۱، شوراهای اتحادیه دانشجویان در دانشگاههای فلسطینی در کرانه باختری اعلام کردند که فردا(سه شنبه) اعتصاب سراسری آغاز می شود.

این شوراها در بیانیه ای اعلام کردند: همه بخش های فلسطینی را به اعتصاب سراسری در همه زمینه های زندگی جهت پشتیبانی از قدس و نوار غزه دعوت می کنیم.

جوانان فتح در کرانه باختری نیز اعلام کردند که فردا (سه شنبه) در دانشگاههای کشور اعتصاب سراسری اعلام می شود.

این جنبش خواستار مشارکت مردمی در فعالیت های ملی و مقابله با رژیم صهیونیستی در این خصوص شدند.

اعتصاب مغازه داران در شهر رام الله نیز از روز شنبه هفته جاری آغاز شده است. این اعتصاب در همبستگی با شهدای فلسطینی در سراسر فلسطین صورت می گیرد.

کمیته عالی پیگیری اعراب سرزمین های اشغالی سال ۴۸ نیز شامگاه یکشنبه از آغاز اعتصاب سراسری در همه شهرهای اشغالی در داخل خط سبز از روز سه شنبه خبر دادند و اعلام کردند که این اعتصاب ها در محکومیت تجاوزگری های رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

وزیر خارجه آمریکا در مورد غزه با همتایان مصری، سعودی و قطری صحبت کرد

وزیر خارجه آمریکا در مورد وقایع غزه با وزرای خارجه سعودی، قطر و مصر گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا در مورد غزه با همتایان مصری، سعودی و قطری صحبت کرد

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، درحالیکه بیش از یک هفته از تجاوز نظامی اسراییل به غزه و کشتار ده‌ها فلسطینی می‌گذرید، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با همتایان سعودی، قطری و مصری خود در مورد غزه گفتگو کرد. این درحالی است که هنوز هیچ اقدام عملی در مورد بازداشتن اسراییل از تشدید حملات به غزه از سوی قدرت‌های جهانی و کشورهای عربی صورت نگرفته است.

حماس: میانجی گری ها برای آتش بس تاکنون موفق نبوده است

«موسی ابومرزوق» نایب رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین گفت: میانجی گری ها در مذاکرات برای آتش بس در غزه تاکنون موفق نبوده است.

حماس: میانجی گری ها برای آتش بس تاکنون موفق نبوده است

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، ابومرزوق به الجزیره گفت: آتش بس براساس شرایطی که مقاومت فلسطین تعیین می کند، انجام خواهد شد نه براساس شرایط رژیم صهیونیستی.

وی درباره موضع آمریکا گفت: ایالات متحده مسئول اصلی خون فلسطینی ها پس از اسرائیل است .

تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز پیاپی

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز(دوشنبه) سلسله حملات شدیدی را به مناطقی در نوار غزه انجام دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری معا، در جریان این حملات، پایگاههای مقاومت اسلامی و خیابان ها و اراضی عمومی هدف قرار گرفت.

تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز پیاپی

هواپیماهای رژیم صهیونیستی تا این لحظه  بیش از پنجاه حمله به نوار غزه انجام داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: اقدامات اسراییل باید به عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت مورد شناسایی قرار گیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اقدمات مجرمانه رژیم اشغالگر قدس، جنایت علیه بشریت است و باید به عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت مورد شناسایی قرار گیرد.

سعید خطیب زاده  در نشست خبری امروز (۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) با بیان اینکه با عنایت به اتفاق‌های مهمی که در سرزمین‌های اشغالی در حال روی دادن است و جنایت‌های شرم آوری که رژیم اشغالگرقدس این روزها و شبها مرتکب می شود، گفت: چند کلمه‌ای را به عربی و برای جهان عرب می‌گویم.

آمریکا برای سومین بار مانع صدور بیانیه شورای امنیت درباره جنگ غزه شد

واشنگتن برای سومین بار پیاپی از صدور بیانیه مشترک شورای امنیت در راستای دعوت به برقراری آتش بس بین فلسطین و اسرائیل ممانعت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، منابع خبری امروز(دوشنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کردند که آمریکا به بهانه لزوم صرف زمان بیشتر برای تلاشهای دیپلماتیک، مانع صدور بیانیه شورای امنیت در این خصوص شده است.

لحظه به لحظه با آخرین اخبار غزه (دوشنبه): ۶۰ حمله اسرائیل در ۳۰ دقیقه / حمله راکتی به دو شهرک «اوواکیم» و «نتیفوت»

نظر شما