شناسهٔ خبر: 47293064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش جمعیت جوان برای جامعه خطرناک است

امام جمعه بوشهر گفت: اگر روند کنونی کاهش جمعیت ادامه یابد، جامعه جوان که موتور حرکت جامعه است، کم می‌شود و این موضوع برای مملکت بسیار خطرناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در وبینار تبیین طرح جوانی جمعیت و سلامت خانواده بیان کرد: مقوله مدیریت جمعیت و رشد متناسب آن نقش مهمی در استقلال کشور در تمدن آفرینی و عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی حوزه‌های علم و فناوری دارد.

او  با اشاره به اینکه در متون فاخر دین در تمام ادیان الهی به ویژه اسلام بر داشتن جمعیت مناسب و جوان تاکید بسیار شده است، افزود: بحث جمعیت را می‌توان از منظر‌های مختلف بررسی کرد که همه این منظر‌ها یک نقطه مشترک دارند و آن این است که جمعیت، بستر تمدن آفرینی و بستر جامع رشد و پیشرفت است یعنی تمامی عرصه‌های پیشرفت، توسعه و تمدن آفرینی در جغرافیای جمعیت صورت می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر جوانان را موتور حرکت جامعه عنوان کرد و گفت: اکنون طبق آخرین آماری که مراکز پژوهشی و رسمی ارائه کرده‌اند میزان باروری و رشد جمعیت خیلی کاهش پیدا کرده است و اگر روند کاهش جمعیت بیشتر شود جامعه رو به پیری می‌رود و جامعه جوان کم می‌شود که این موضوع برای یک مملکت بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

صفایی بوشهری بیان کرد: ایجاد بستر‌های مختلف برای رشد جمعیت، توانمند سازی جمعیت و استفاده از آن برای تمدن آفرینی فوق العاده مهم است به همین علت باید در نهادینه کردن اهمیت رشد جمعیت در جامعه بسیار تلاش شود.

او بیان کرد: باید حوزه‌های بهداشت و تغذیه، اقتصاد خانواده‌ها و به کارگیری صحیح جمعیت در عرصه‌های مختلف باید به عنوان یک منظومه لحاظ شوند تا رشد جمعیت در بستر خود قرار گیرد تا به عنوان عامل اقتدار بین المللی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود و این نگاه رهبر معظم انقلاب است که بار‌ها بر آن تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/ک

نظر شما