شناسهٔ خبر: 47291749 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگيري 217 نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتدار

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: 217 نفر از اراذل و اوباش در طرح اقتدار با تلاش پلیس امنیت تهران دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای نخستین مرحله از طرح اقتدار که امسال اجرا شد، گفت: در این طرح 113 محله و مکان از جمله پارک‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها که پاتوقی برای اوباش شده بود، رصد و پاکسازی شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به رسیدگی به 118 پرونده اوباشگری در این طرح گفت: 86 پرونده شامل موارد شرارت، درگیری، قدرت‌نمایی و ضرب و جرح، 19 پرونده مربوط به مزاحمان نوامیس و ایجاد مزاحمت در پارک‌ها، 9 پرونده مربوط به عاملان سلاح غیر مجاز و چهار پرونده مربوط به مشروبات الکلی و مواد مخدر است.
سردار رحیمی افزود: در این طرح 217 نفر از اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب و نزاع، مزاحمان نوامیس، حاملان سلاح غیر مجاز، توزیع‌کنندگان مشروبات و مواد مخدر و گردانندگان مراکز قمار و فساد بازداشت شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برجسته‌ترین پرونده‌های پلیس امنیت تهران بزرگ هم گفت: دو گروه شش نفره از اوباش محلات یافت‌آباد و شهرک ولیعصر که بار‌ها تیراندازی و تعدادی از مردم را مجروح کرده بودند، بازداشت شدند؛ این متهمان در آخرین اقدام خود بعد از ضرب و جرح مردم و تخریب خودرو‌ها با فرار به شهر چالوس، در آنجا مشغول خوش‌گذرانی بودند که با تلاش پلیس امنیت تهران بزرگ بازداشت شدند و دو قبضه کلت کمری و 13 عدد فشنگ کشف شد.
وی افزود: همچنین اراذل و اوباشی که به صورت خانوادگی در منطقه فلاح؛ اوباشگری، ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم عمومی می‌کردند و در آخرین اقدام اوباشگرانه ضمن توهین به مردم و قدرت‌نمایی، تعدادی از شهروندان را مجروح کرده بودند، بازداشت شدند.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کشف 109 قبضه سلاح جنگی، شکاری و شبه‌سلاح همچنین 163 قبضه سلاح سرد در این طرح، گفت: 53 واحد صنفی شامل سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی که محل پاتوق اوباش و شرارت‌گری شده بود، پلمب شد.
سردار رحیمی افزود: در این طرح 58 تارنما که به ترویج اقدامات اوباشگری، لات‌بازی و کُر‌ی‌خوانی می‌پرداخت، شناسایی شد که 32 مورد از آن‌ها مسدود و متهمان آنان بازداشت شدند.
رئیس پلیس تهران ادامه داد: مشکلی برای گردانندن اوباش نداریم، در یکی، دو مورد نیز اخیرا این کار با هماهنگی با مقام قضایی انجام شده است و اقدامات نیروی انتظامی براساس مُر قانون انجام می‌شود.

نظر شما