شناسهٔ خبر: 47286905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم کمبود سوخت در آمریکا؛ بهای بنزین در بالاترین سطح هفت سال گذشته

تهران- ایرنا خبرگزاری رویترز با اشاره به تعطیلی "خط لوله انتقال سوخت کلونیال" در پی حمله باج افزاری نوشت: قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا روز دوشنبه به بالاترین سطح طی هفت سال اخیر رسید و بسیاری از پمپ بنزین ها همچنان بدون سوخت مانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، در پی حمله یک باج افزار به خط لوله کلونیال که بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا به شمار می رود، هنوز وضعیت در ایستگاه های سوخت آمریکا به شرایط عادی بازنگشته است.  

گفته می شود تعطیلی این خط لوله پنج هزار و ۵۰۰ مایلی (۸۹۰۰ کیلومتری) بدترین حمله سایبری ثبت شده اعلام گردیده که مانع از انتقال میلیون ها بشکه بنزین، گازوئیل و سوخت جت به سواحل شرقی از سمت تگزاس شده است.

این تعطیلی درست در آستانه "روز یادبود" (آخرین دوشنبه ماه می) صورت گرفته است که مصادف با آغاز سفرهای تابستانی و افزایش تقاضا برای سوخت است.

گزارش ها حاکی از آن است که در اثر حمله هکرها به این خط لوله، جنوب شرق کشور بیشترین خسارت را متحمل شده، زیرا این منطقه تقریبا بدون پالایشگاه است. از سوی دیگر هراس از کمبود سوخت سبب شده تا ۹۰ جایگاه های سوخت در واشنگتن دی.سی به تعطیلی کشیده شوند.

بر اساس داده های بدست آمده از "انجمن اتومبیل آمریکا" (AAA)، قیمت سوخت روز دوشنبه به ۳.۰۴۵ دلار در هر گالن رسید که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۱۴ (مهر ۹۳) است.

این در حالی است که «جنیفر گرنهلم» وزیر انرژی پیشتر تاکید کرده بود که وضعیت این بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا به زودی به حالت عادی بازمی گردد.

از سوی دیگر، گروه هکری "دارک ساید" که این حمله باج افزاری به خط لوله کلونیال متوجه اوست، اعلام کرده که به تازگی چهار شرکت دیگر را هم هک کرده است.

نظر شما