شناسهٔ خبر: 47286847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کریمی قدوسی از پاسخ های وزیر صمت قانع شد

نماینده مردم مشهد از پاسخ های وزیر صمت در مورد افزایش قیمت فولاد و سیمان قانع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۷اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مورد افزایش قیمت فولاد و سیمان از وزیر صنعت ،معدن و تجارت مطرح شد که پس از پاسخ های وزیر ،کریمی قدوسی اعلام کرد که از پاسخ های وزیر قانع شده است و نیازی به رای مجلس نیست.

جواد کریمی قدوسی در طرح سوال خود از وزیر صمت گفت:  امروز 30 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود که بر این اساس 50 میلیون تن سنگ آهن از معاون کشور استخراج می شود، از این 50 میلیون تن انفال، چه میزانی از آن به بیت المال تعلق دارد؟ اختیار این انفال برعهده نظام اسلامی است که اگر 50 میلیون تن سنگ آهن با قیمت هر تن 150 دلار و با دلار 20 هزار تومانی محاسبه کنیم، رقم آن 150 هزار میلیارد تومان خواهد شد. در حالی که نماینده در برابر وزیر برای اختصاص قیر مورد نیاز برای 5 کیلومتر راه روستایی، خم و راست می شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:  150 هزار میلیارد تومان از بیت المال به جیب باند فامیلی قدرت و ثروت می رود؛ در حالی که بارها به آقای نادران و پورابراهیمی تاکید کردم که آقایان بیایید حق انفال را در بودجه احیا کنیم. دولت حق انفال را از معادن در بودجه 1400 در حدود 6 هزار میلیارد تومان آورد که   کمیسیون تلفیق با یک اقدام انقلابی این 6 هزار میلیارد را به 10 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی با بیان اینکه  کشور کره جنوبی حتی یک تن هم سنگ فولاد در کشور خود ندارد، گفت:  این در حالی است که در این کشور سنگ آهن از کشورهایی همچون ایران خریداری شده، از اقیانوس ها رد شده و نهایتا فراوری می کنند و با قیمت های چندین برابر به کشورهایی همچون ما صادر می کنند! اگر ما نیز در کشورمان چنین معادن خدادادی را نداشتیم، مجبور بودیم چنین اقدامات مشابهی انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد:  در حال حاضر  70 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود،  هر تن سیمان 600 هزار تومان انفال برای بیت المال دارد، در حالی که حقوق مالکانه آن در بودجه تنها 500 ریال است.

 

پایان پیام/33

نظر شما