شناسهٔ خبر: 47282466 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

امروز و فردا آسمان کدام مناطق کشور بارانی است؟

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز در شرق استان تهران، سمنان، بخش‌هایی از اصفهان، شمال و شرق فارس، غرب یزد و کرمان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم رگبار پراکنده رخ می‌دهد، ادامه داد: روز پنجشنبه برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرم پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر انتظار بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از امروز بعد از ظهر و طی روز چهارشنبه در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین و مرکزی وزش باد پدیده غالب است و که گاهی همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز در بیشتر مناطق استان‌های غربی کشور هم وزش باد شدید پدیده غالب است، اظهار کرد: روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل با این شرایط رو به رو هستند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور شاهد روند تدریجی افزایش دما هستیم و بالا رفتن دمای هوا در سواحل شرقی دریای خزر محسوس‌تر است، عنوان کرد: این افزایش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه است و روز چهارشنبه با کاهش محسوس دما در شرق دریای خزر مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه از امشب تا پایان شرق دریای عمان مواج و متلاطم است، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر برای آن افزایش ابر و افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای این شهر ۳۴ است و حداقل دمای آن فردا صبح به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما