شناسهٔ خبر: 47274108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنرانان وبینار بین المللی فلسطین:

رژیم صهیونیستی رو به زوال و افق پیروزی مردم فلسطین روشن است

اسلام‌آباد- ایرنا- سخنرانان در وبینار بین‌المللی فلسطین با تاکید بر برتری جبهه مقاومت دربرابر تهاجم رژیم اسرائیل و تغییر توازن قدرت به نفع فلسطینیان، گفتند:رژیم صهیونیستی رو به زوال و افق پیروزی مردم فلسطین روشن است، اما کشورهای مسلمان نیز برای انزوای اسرائیل، روابط خود با این رژیم را تعلیق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وبینار بین المللی همبستگی با مردم فلسطین به همت بنیاد حمایت از فلسطین در شهر کراچی پاکستان و مجمع پارلمانی فلسطین، کشمیر و روهنگیا با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی از جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، فلسطین، ترکیه، لبنان و برخی از اعضای حماس و جهاد اسلامی برگزار شد.

«عباس گلرو» رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی سخنرانی در این همایش مجازی گفت: تداوم کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی که مرتکب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع می‌باشد، برای جامعه جهانی شرم آور است.

رژیم صهیونیستی رو به زوال و افق پیروزی مردم فلسطین روشن است

وی افزود: برخی از کشورهای عرب منطقه با عادی‌سازی روابط با اسرائیل مرتکب خیانت به آرمان‌های فلسطین شدند درحالی که به باور ما، حمایت از فلسطین و آزادی قدس تعهد شرعی، اخلاقی و انسانی ما است که جمهوری اسلامی ایران بهای سنگینی برای آن پرداخته است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس افزود: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قاطعیت تمام از جنبش آزادی فلسطین حمایت کرد و همزمان امام خمینی (ره) نیز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کردند که یک امر مهم در زنده نگه داشتن مساله فلسطین به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: برگزاری همه پرسی، راهکار اصلی برای تعیین سرنوشت فلسطین توسط ساکنان اصلی این سرزمین است. ما اطمینان داریم که افق پیروزی فلسطین در برابر نیروهای اشغالگر قدس روشن است و رژیم صهیونیستی نیز به سوی زوال حرکت می‌کند.

رژیم صهیونیستی رو به زوال و افق پیروزی مردم فلسطین روشن است

رژیم صهیونیستی دشمن اسلام و مسلمانان است

خانم «شیرین مزاری» وزیر امور حقوق بشر پاکستان نیز گفت: رژیم آپارتاید در سرزمین‌های اشغالی، طرح کشتار مردم فلسطین را کلید زده و این روند همچنان ادامه دارد. درحالی که اوضاع فعلی یک درگیری نیست بلکه نسل کشی مدیریت شده فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی اسرائیل، فلسطین نیست بلکه دین و مذهب آنان است. صهیونیست‌ها به دنبال تخریب اسلام و نابودی مسلمانان هستند و از هیچ اقدامی نیز برای از بین بردن امکانات متعلق به اسلام و مقدسات مسلمین دریغ نکرده است.

مزاری اظهار داشت: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی علیه بشریت شده و کنوانسیون ژنو را با توسعه طلبی و الحاق غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی، نقض کرده است. متاسفانه این جنایات در قرن بیست و یکم رخ می‌دهد، جایی که صهیونیست‌ها تمام جنایات و اقدامات ضدانسانی خود را با افتخار مخابره و پخش می‌کنند.

وی تاکید کرد: کشورهای عرب دست از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بردارند. سازمان همکاری اسلامی برای محافظت از قدس شریف تشکیل شده و باید به وظایف خود عمل کند و جامعه بین المللی نیز برای اجرای قوانین جهانی و حفاظت از حقوق ملت فلسطین نقش آفرینی کند.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان افزود: حمله به مسجد الاقصی و تجاوز به غزه تنها مربوط به فلسطین نیست بلکه این حمله به امت اسلامی و مسلمانان است بنابراین همه مسلمانان باید برای توقف تروریسم دولتی در سرزمین‌های اشغالی زیر یک چتر جمع شوند.

آمریکا، حامی اصلی جنایات اسرائیل

«باسم نعیم» وزیر بهداشت سابق در غزه و عضو روابط بین الملل حماس گفت: فلسطینیان با عزت تمام به جنگ علیه اشغالگران ادامه می‌دهند. مسجد الاقصی، سرزمین متعلق به مسلمانان است و همه آنان بخشی از مبارزات فلسطین هستند.

وی اظهار داشت: اوضاع در غزه و دیگر نقاط فلسطین به شدت وخیم و در موقعیت انفجار قرار دارد اما هیچ واکنش فعال و موثری از سوی جامعه بین الملل علیه تجاوزات رژیم اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین مشاهده نشده است.

این شخصیت فلسطینی با سرزنش از کارشکنی آمریکا در مسیر جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم، تاکید کرد: غزه رنج زیادی را متحمل شده است و ما نمی‌توانیم رویداد «نکبت» دیگری را بپذیریم.

رژیم صهیونیستی رو به زوال و افق پیروزی مردم فلسطین روشن است

سناتور «مشاهد حسین سید» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان نیز طی سخنرانی در وبینار بین المللی همبستگی با فلسطین، گفت: سیاست کلی پاکستان در حمایت از فلسطین و برائت از اشغالگری رژیم صهیونیستی در زمان تشکیل کشور پاکستان به رهبری «محمدعلی جناح» تعریف و ابلاغ شد و این سیاست هرگز تحت تاثیر نگاه سازمان همکاری اسلامی و یا اتحادیه عرب به قضیه فلسطین قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: ما در پاکستان نسبت به مساله فلسطین بسیار متعهد هستیم و همواره جنایات جنگی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را محکوم می‌کنیم. ما به جبهه مقاومت در فلسطین افتخار می‌کنیم و به زوی شاهد خواهیم بود که فشارهای داخلی در اسرائیل این رژیم را به تسلیم شدن در برابر آتش بس مجبور خواهد کرد.

سناتور مشاهد حسین افزود: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه و اندونزی باید گام‌های هماهنگی برای افشای استاندارد دوگانه غرب از جمله آمریکا در قبال فلسطین بردارند. مساله اول و اولویت باید نجات فلسطین و پایان دادن به محاصره غزه باشد.

وی تاکید کرد: معامله قرن زیر آوار دفن شده است. مردم پاکستان قاطعنامه در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌اند و ما هرگونه تلاش برای به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل را رد می‌کنیم.

«لیاقت بلوچ» نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان، «صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در کراچی، «حسن توران» نماینده پارلمان ترکیه و «حامد میر» از چهره‌های مشهور رسانه‌ای در پاکستان از دیگر سخنرانان وبینار بین المللی فلسطین بودند که بر وحدت جهان اسلام برای مقابله با توسعه طلبی اسرائیل و کمک به تامین منافع فلسطین تاکید کردند.

آنان با تاکید بر اینکه توازن قدرت به نفع فلسطینیان در حال تغییر است، افزودند: کشورهای مسلمانی که دارای روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید این مناسبات را در جهت تقویت انزوای تل آویو تعلیق کنند.

نظر شما