شناسهٔ خبر: 47271525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

کاهش ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 27 اردیبهشت) شاخص کل بورس در سومین روز کاری خود در هفته جاری در ابتدای معاملات با ریزش 1428 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 187 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۶۷۳ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۳۰۵ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۱۳۵ واحدی معادل ۱.۰۱ درصد، عدد ۴۰۶ هزار و ۵۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۸۰ واحدی به رقم ۲۶۳ هزار و ۵۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۱۲۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۴۴۴ واحد کاهش به رقم ۸۶۰ هزار و ۳۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۴۴۰  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شبندر به ترتیب با 1351، 261، 247 و 136 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، بركت - گروه دارويي بركت، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، وامید، شستا، شپنا، شتران و شبندر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو و نوری ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌ با ۴.۶۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ونیکی، سشمال، بوعلی، وپست و سخوز بود. همچنین نماد معاملاتی سدور(سیمان‌ دورود) با ۴۰.۵۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسهرمز، وصنا، آپ، وسلرستا، ولپارس و پتایر قرار گرفتند و با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۲ هزار و ۹۳۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۳  هزار و ۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 26 اردیبهشت) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۸۹ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد به یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۲۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۵ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد به رقم ۳۰۸ هزار و ۸۴۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۲۰۴ واحدی معادل ۱.۰۱ درصد، عدد ۴۱۰ هزار و ۷۰۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷۲۵ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۲۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۰۳۶ واحد کاهش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۶ واحد کاهش به رقم ۸۷۴ هزار و ۶۹۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۸۷  هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کگل، کویر و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، کچاد و خودرو ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۴۸ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما