شناسهٔ خبر: 47270011 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با ریزش ۱۴ هزار واحدی شاخص؛

عقب نشینی خریداران بورس را قرمزپوش کرد/ ۲۸ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سهام

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۴ هزار واحد افت در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد قرار گرفت و ارزش کل معاملات بازار سهام به حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام برای امروز دوشنبه و باز هم قرمز پوش شد و نمادها با افت قیمت آغاز بکار کردند.

معاملات بازار در روز میانی هفته با عقب نشینی خریداران و افزایش عرضه‌ها ادامه یافت و حتی نمادها و گروه‌هایی هم که مثبت بودند در پایان با افت قیمت مواجه شدند و فشار فروش ساعات پایانی معاملات محسوس است.

 
معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۴۴۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۷ میلیارد و ۲۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی بود.
 
ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۲۷ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان رسید اما ارزش معاملات خرد سهام حدود ۲۶۸۳ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۴۶۲ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند.
 
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۱ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با ۴۱۳۵ واحد نزول به ۴۰۶ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.
 
معامله گران امروز در بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۳۷۴ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۳۴۳ هزار نوبت و به ارزش ۶۷۲۱ میلیارد تومان را معامله کردند.
 
ارزش روز شرکت‌های بورسی امروز  به بیش از ۴۶۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.
 
نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند و در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشت.
 
 
شاخص کل فرابورس ایران امروز با ۸۹ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۷۵۷ واحد رسید.
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۱۹۹ هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله گران در فرابورس بیش از ۹۲۰ سهم و اوراق مالی را در ۱۰۶ هزار معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، زغال سنگ پروده طبس و شرکت آهن و فولاد ارفع با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص فرابورس نقش بیشتری داشتند و در مقابل نمادهای پتروشیمی تندگویان و ذوب آهن اصفهان با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
 
انتهای پیام

نظر شما