شناسهٔ خبر: 47263074 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شکست شورای امنیت در محکومیت صهیونیست ها با مانع تراشی آمریکا

شورای امنیت سازمان ملل برای سومین بار در طول یک هفته نتوانست برای محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی ها رای صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای امنیت برای سومین بار  در یک هفته نشستی را در سطح وزیران درباره وضعیت فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار کرد، این شورا نتوانست بیانیه ای برای محکومیت جنایت های صهیونیست ها و توقف حملات این رژیم به فلسطینی ها صادر کند.

 

چین از اقدام آمریکا برای جلوگیری از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها ابراز تاسف و اعلام کرد: باید تلاش های بین المللی بیشتری برای توقف این خشونت مستمر درحق فلسطینی ها انجام شود.

 

پس از موفق نبودن شورای امنیت در صدور بیانیه، نروژ، تونس و چین در بیانیه مشترکی خواستار توقف اقدامات خشونت بار و خرابکارانه شدند.

 

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که ریاست دوره ای شورای امنیت را در نشست اخیر برعهده داشت، گفت: متاسفانه تنها به دلیل ممانعت یک کشور، شورای امنیت توانست به یک صدای واحد برسد.

 

شورای امنیت نشست فوق العاده ای را روز گذشته(یکشنبه 26 اردیبهشت) در سطح وزیران امور خارجه از طریق ویدیو کنفرانس به درخواست کشورهای تونس، چین و نروژ برای بررسی تنش در فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

 

باوجود اینکه این جلسه در سطح وزیران برگزار شد، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی به نمایندگان خود در سازمان ملل اکتفا کردند.

 

در این نشست شورای امنیت، آمریکا از رژیم صهیونیستی برای توقف حملات نظامی اش به نوار غزه درخواست نکرد، اما در مقابل از جنبش حماس و گروه های فلسطینی خواست تا به سرعت حملات موشکی خود را متوقف کنند.

 

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل گفت: درصورتی که دو طرف برای آتش بس تلاش کنند، آمریکا آماده حمایت و پشتیبانی از آنهاست.

پایان پیام/44

نظر شما