شناسهٔ خبر: 47262779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعتصاب کامل در کرانه باختری و فلسطین ۴۸ برای نخستین بار پس از چندین دهه

گروه های مختلف فلسطین در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به قدس شریف و نوار غزه از روز سه شنبه اعتصاب عمومی را آغاز می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، اتحادیه های مردمی، دانشجویی و تجاری در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی سال 1948 برای نخستین بار پس از چندین دهه اعتصاب عمومی اعلام کرد.

 

شوراهای صنفی دانشجویی در دانشگاه های فلسطین در کرانه باختری  با انتشار بیانیه ای روز سه شنبه(28 اردیبهشت) را اعتصاب عمومی اعلام کردند.

 

در این بیانیه آمده است: شوراهای صنفی دانشجویی از همه گروه های فلسطینی خواست تا در این اعتصاب همه جانبه برای حمایت از مردم پایدار در قدس و  نوار غزه شرکت کنند.

 

تشكيلات دانشجويي جنبش فتح (الشبيبه الفتحاويه) در کرانه باختری: اعتصاب عمومی در دانشگاه های فلسطین را روز سه شنبه اعلام کرد و از خواستار مشارکت در فعالیت های ملی و درگیری ها در مناطق مختلف با اشغالگران شد.

 

فروشگاه های تجاری و مغازه ها در شهر رام الله از روز شنبه اعتصاب کامل خود را آغاز کردند. این اعتصاب در همبستگی با خانواده هایی که فرزندانشان در مناطق مختلف شهید شدند، و در اعتراض به حملات شهرک نشینان یهودی و نیروهای امنیتی صهیونیستی در شهرها و روستاهای فلسطین انجام شده است.

 

کمیته پیگیری عالی مردم عرب در سرزمین های اشغالی سال 48 شب گذشته(یکشنبه 26 اردیبهشت) اعلام کرد: همه شهرهای فلسطین داخل خط سبز اعتصاب کامل را از روز سه شنبه در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی آغاز می کنند

پایان پیام/44

نظر شما