شناسهٔ خبر: 47262637 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در حضور وزیر صمت انجام گرفت؛

بررسی طرح ایجاد مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها در شورای هماهنگی صنایع وزارت صمت

طرح ایجاد مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای هماهنگی امور صنایع وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در جلسه شورای هماهنگی امور صنایع وزارت صمت که شب گذشته در محل دفتر وزارتی با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، طرح ایجاد مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها بررسی شد.

این طرح توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و با رویکرد بهره گیری از ظرفیت کلینیک های کسب و کار و بکارگیری ظرفیت مشاوران هدایت سرمایه گذاری در راستای ایجاد و راه‌اندازی بنگاه های جدید، افزایش بهره وری و رقابت پذیری تدوین شده است.

در قالب طرح ایجاد مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها، مشاوران تخصصی متقاضیان سرمایه گذاری را در تمامی فرآیند راه اندازی کسب و کار اعم از اخذ مجوزها، نصب سوله، تامین مالی و راه اندازی ماشین آلات همراهی می کنند.

تسریع و تسهیل در فرآیند ایجاد و راه اندازی کسب و کار جدید از طریق ارائه خدمات مشاوره و آگاهی بخشی به سرمایه گذاران و ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی با بهره وری و رقابت پذیری بالا از طریق ارائه خدمات مشاوره ای از جمله ویژگی های این طرح به شمار می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از ارائه گزارش طرح ایجاد مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها توسط مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در راه اندازی کسب وکارهای جدید را یکی از مهمترین رویکردهای این وزارتخانه برشمرد و بر لزوم تلاش در جهت تحقق این مهم تاکید کرد.

رزم حسینی افزود: ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی به صاحبان کسب و کارها و سرمایه گذاران می تواند به افزایش بهره وری واحدهای موجود و راه اندازی بنگاه های جدید با رقابت پذیری بالا کمک شایانی کند.

نظر شما