شناسهٔ خبر: 47260625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوشش لحظه به لحظه تحولات غزه در هفتمین روز عملیات «شمشیر قدس»؛

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری بدون توجه به درخواست‌های جهانی برای توقف درگیری‌ و خشونت همچنان ادامه دارد اما با پاسخ مقاومت روبروست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری ۲۱۸ تن شهید و بیش از ۵۶۰۰ نفر مجروح شده‌اند. تعداد شهدای غزه به ۱۹۷ تن رسیده که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن حضور دارند. کشور‌های جهان را به درخواست‌های توقف درگیری و برقراری آتش‌بس فوری واداشته است، مسئله‌ای که از سوی مقامات سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و همچنان خواستار تجاوزگری و نقض قوانین بین‌المللی و انسانی هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز طی شش روز مقاومت در برابر رژیم کودک‌کش، حملات موشکی گسترده و غافلگیر کننده‌ای به سراسر اراضی اشغالی داشته و باهدف قرار دادن فرودگاه‌های این رژیم مانع در کمک رسانی کشور‌های غربی به تل‌آیو و توقف پرواز‌های مستقیم به آن شده‌اند.

اذعان صهیونیست‌ها به هراس و وحشت در برابر حملات موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۳۱۰۰ موشک طی این مدت و درخواست برای پایان دادن به این درگیری‌ها نشان دهنده موفقیت محور مقاومت در مقابله با اشغالگران است.

آخرین تحولات در اراضی اشغالی و جزئیات تکمیلی درباره عملیات «شمشیر قدس» را در ادامه بخوانید:

پادشاه اردن: اقدامات تحریک آمیز اسرائیل منطقه را به سوی بحران بیشتر پیش می برد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۷:۵۷

عبدالله دوم، پادشاه اردن در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: اقدامات تحریک آمیز اسرائیل علیه فلسطینی ها باعث تشدید تنش ها شده است و منطقه را به سوی بحران بیشتر پیش می برد.

اردوغان: صهیونیستها نماد تروریسم هستند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۷:۴۰

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب در سخنانی در آنکارا گفت: ۸۴ میلیون مردم ترکیه به دفاع از قدس ادامه خواهند داد. از روز نکبت تاکنون, قتل و کشتار یکجانبه در فلسطین وجود داشته و این جنایت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اسرائیل قوانین بین المللی را نقض می‌کند و در نتیجه شمار زیادی از بیگناهان در فلسطین کشته شده اند. سیاستمداران اسرائیلی به قتل و کشتار افتخار می‌کنند و تحولات فلسطین، نماد تروریسم و نقض حقوق بشر است. ما نباید در قبال این تخلفات ساکت بمانیم. ماه مبارک رمضان همیشه شاهد حملات به بیگناهان در اماکن مقدس هستیم. ما هرگز در مقابل کشتار بیگناهان سکوت نخواهیم کرد و به دفاع از حقوق ملت فلسطین و قدس به عنوان پایتخت فلسطین ادامه خواهم داد.

اردوغان در پایان تصریح کرد: ما پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ادیان سه گانه را برای تغییر رویکرد اداره اماکن مقدس توسط اسرائیل مطرح کرده ایم.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از حملات رژیم صهیونیستی به مقر رسانه ها
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۷:۱۷

وزاری اتحادیه اروپا از ادامه درگیری ها در غزه ابراز نگرانی کردند و خواستار توقف حملات به مقر رسانه ها شدند. 

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز گفت: ایمنی روزنامه نگاران بسیار ضروری است و رسانه ها باید بتوانند در محیطی آزاد کار خود را انجام دهند. 

با این حال، اتحادیه اروپا از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه امتناع کرد. پیش تر برخی کشورهای اروپایی مانند اتریش به نشانه همبستگی پرچم این رژیم را در ادارات دولتی خود به اهتزاز در آورده بودند. بسیاری از کشورهای اروپایی راهپیمایی مردم در دفاع از مردم غزه را ممنوع اعلام کرده اند. 

هشدار مقام نظامی آمریکایی درباره ادامه جنگ فلسطین
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۶:۵۰

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: خشونت بین اسرائیل و فلسطینی‌ها به درجه بسیار بالایی رسیده است و ادامه این جنگ به مصلحت نیست.

وی افزود: تداوم جنگ، باعث بی ثباتی در مقیاس گسترده‌تر و مجموعه‌ای از پیامد‌های منفی خواهد شد. توقف تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها در این مرحله، اقدامی هوشمندانه از سوی همه طرف‌ها خواهد بود.

بیش از 20 حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۶:۲۷

جنگنده های اسرائیلی سحرگاه سه شنبه بیش از 20 بار مناطقی را در شرق و شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

هاشم صفی الدین: شانه به شانه برای ریشه کن کردن غده سرطانی اسرائیل در کنار ملت فلسطین می ایستیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۶:۱۰

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: از روح فرمانده بزرگ مان حاج قاسم سلیمانی که همراه حاج عماد مغنیه و فرزندان مخلص فلسطین, لبنان و محور مقاومت مغز متفکر پایه ریزی معادله موشکی در میدان بودند, قدردانی می کنیم و بر ملت فلسطین که به خاطر دفاع از کرامت خود و مسجد الاقصی و شرافت امت اسلامی قیام کرده است, درود می فرستیم.

وی افزود: امروز محور مبارزه ملت فلسطین, دفاع از قدس و هویت آن است و قدس, شرف امت و نقطه اتکای آن است و این نبرد با سایر نبردها تفاوت دارد. دفاع از فلسطین و قدس دفاع از همه امت است. نبرد قدس نبرد امت است و هیچ جایی برای بیطرفی و حاشیه سازی های سیاسی در این خصوص وجود ندارد. ملت فلسطین باید بداند همه فرزندان ملت با آنها هستند. ما شانه به شانه برای ریشه کن کردن غده سرطانی اسرائیل و محو آن در کنار ملت فلسطین می ایستیم.

جعفر الحسینی: مقاومت عراق از موشک فلسطینی "قاسم" علیه نظامیان آمریکایی استفاده کرده است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۵:۴۹

جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین گفت: مقاومت عراق از موشک "قاسم" ساخت گروه های فلسطینی علیه نظامیان و پایگاه های آمریکایی استفاده کرده است. شهید قاسم سلیمانی بر ساخت موشک هایی که مقاومت علیه آمریکایی ها استفاده می کرد, نظارت داشت.

وی افزود: همه ملت ها با دیده افتخار به تحولات کنونی در نوار غزه نگاه می کنند. تحولات اخیر فلسطین نماد یک حماسه واقعی است و مهمترین بخش این حماسه, ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن در همه عرصه هاست. هدف از استقرار پایگاه های آمریکایی در عراق تا حدودی به خاطر جلوگیری از دفاع عراق از مسئله فلسطین است. مقاومت عراق معتقد است مرحله مقابله با اسرائیل فرا خواهد رسید. مقاومت فلسطین رویکرد قهرمانانه ای دارد و ما نیز پشت آنان هستیم و هرگز ملت فلسطین را رها نخواهیم کرد.

احیای فعالیت گردان های شهدای الاقصی با برگزاری رژه نظامی در رام الله
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۵:۳۰

گردان های شهدای الاقصی دوشنبه شب با برگزاری رژه نظامی در خیابان های رام الله در کرانه باختری پس از 16 سال, با صدور بیانیه ای اعلام کرد پس از مدت ها دوری از میادین، فعالیت خود را احیا می کند و طعم مرگ را به صهیونیست ها خواهد چشاند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دفتر امور اسرا و مجتمع دولتی الانصار
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۵:۰۸

جنگنده های رژیم صهیونیستی ساختمان امور اسرا و مجتمع دولتی الانصار را نزدیک منطقه الکتیبه در غرب نوار غزه هدف قرار دادند.

این جنگنده ها همچنین مناطقی را در شرق نوار غزه بمباران کردند.

حماس: به زودی شاهد زوال رژیم صهیونیستی خواهیم بود
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۴:۵۵

اسامه حمدان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در همایش اعلام همبستگی با قدس و نوار غزه که به درخواست حزب الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت و با حضور زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین برگزار شد، گفت: مقاومت، ملت فلسطین را از بحر تا نهر متحد کرده است. اکنون مسئله اصلی، آزادی همه ملت فلسطین است و این یکی از دستاورد‌های مقاومت در این روز‌ها است. اتاق عملیات واحد عملیات سیف القدس علیه دشمن اشغالگر اسرائیل را هدایت می‌کند و این اتاق عملیات از هر زمان دیگری قویتر است.

وی افزود: هیچ طرح سیاسی یا پیشنهاد مذاکره با دشمن مطرح نیست بلکه تنها طرح ما، مقاومت است. مقاومت از مرحله واکنش و پاسخ به مرحله ترسیم معادلات و تحمیل آن بر دشمن منتقل شده است. در حال حاضر، معادله ما مقاومت به خاطر آزادی سراسر فلسطین و نه تلاش برای مذاکره است. مقاومت همچنان اقدامات غافلگیرکننده زیادی با خود همراه دارد.

داود شهاب: مقاومت ادامه دارد و پیروز خواهد شد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۴:۳۹

داود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی اعلام کرد: تا وقتی رژیم صهیونیستی به قدس و اهالی آن تعرض می‌کند، مقاومت نیز برای ادامه اقدامات خود تا آزادی قدس آمادگی دارد. این جنگ در مقابل رژیم اشغالگر به اهداف خود رسیده و قدس بار دیگر جایگاه واقعی خود را نزد اعراب و مسلمانان پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: مقاومت به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد، بنابراین مردم فلسطین هر جا که هستند و در همه جبهه ها، برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی با یکدیگر متحد می‌شوند. مسئله دیگر این که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و مقاومت نیز به پایداری خود ادامه می‌دهد و می‌خواهد غرور و شاخ نتانیاهو و حکام این رژیم را بشکند. این رژیم در برابر حملات مقاومت دچار سردرگمی شده است و می‌خواهد جبهه شکست خورده خود را ترمیم کند و خود را پیروز نشان دهد، اما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد، زیرا مقاومت به ایستادگی خود ادامه می‌دهد و حملات موشکی ادامه دارد و انگشت‌ها روی ماشه است.

مورخ یهودی: اسرائیل عامل آتش افروزی است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۴:۲۵

یاکوب راپکین، مورخ یهودی و استاد دانشگاه مونترال کانادا رژیم صهیونیستی را عامل اصلی آتش افروزی در فلسطین توصیف کرد و از جامعه بین المللی خواست این رژیم را به سبب ارتکاب به جنایت جنگی تحت پیگرد قرار دهد.

وی افزود: جامعه جهانی حملات اسرائیل را به فلسطینیان نادیده می‌گیرد و تاکید می‌کند که این اقدام حق تل آویو برای دفاع از خود است. اما در واقع اسرائیل جنایتکاری است که ژست قربانی را می‌گیرد. حوادث حدود ۲۰ سال پیش، هنگامی آغاز شد که آریل شارون نخست وزیر وقت اسرائیل به مسجدالاقصی رفت و باعث آغاز انتفاضه دوم شد؛ بنابراین ما به وضوح می‌توانیم استنباط کنیم که اسرائیل عامل آتش افروزی است. نتانیاهو از دو قطبی شدن در جامعه اسرائیل بهره می‌برد.

درخواست پارلمان اردن برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۴:۱۲

قانونگذاران اردنی روز دوشنبه به اتفاق آرا در اقدامی از دولت این کشور خواستند در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، سفیر این رژیم در امان اخراج شود.

پس از جلسه پارلمان اردن که درباره «اوضاع در فلسطین و جنایات علیه فلسطینیان در قدس و غزه» برگزار شد، عبد المنعم العودات رئیس پارلمان اردن این اقدام را به صورت زنده در تلویزیون اعلام کرد.

وی گفت: در میان توصیه های اصلی مطرح شده، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی مورد تاکید قرار گرفت. در نامه ای به دولت خواستار اقداماتی علیه تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین هستیم و در نهایت تصمیم نهایی باید از سوی نخست وزیر گرفته شود. 

هجوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غرب غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۳:۲۱

برخی منابع خبری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ساختمانی در غرب غزه خبر دادند.

 

تکذیب ادعاهای رژیم اشغالگر درباره برج الجلاء از سوی حماس
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۳:۱۴

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: ادعای رژیم اشغالگر اسرائیل را مبنی بر وجود دفاترمان در برج الجلاء در نوار غزه را قاطعانه تکذیب می کنیم.

ادعای رژیم اشغالگر با هدف توجیه جنایت حمله به این برج غیرنظامی صورت می گیرد و حمله به برج الجلاء بخشی از سلسله جنایت های جنگی رژیم اشغالگر در نوار غزه است.

 

پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه/ شلیک ۲۵۰ موشک از نوار غزه از صبح دوشنبه تا کنون
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۳:۱۲

الجزیره از پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق مختلف نوار غزه خبر داد.

پایگاه خبری صابرین نیوز به نقل از کانال ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز نوشت: از صبح روز دوشنبه تا کنون ۲۵۰ موشک از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است.

 

نامه هنیه به رهبر انقلاب/ جنایات رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نمی‌ماند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۳:۰۶

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای جدید به رهبر انقلاب نوشت:

در پی تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های بسیاری با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آن‌ها درخواست کردیم تا مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند.

طی این تماس‌ها هشدار دادیم که این جنایات رژیم صهیونیستی قطعا از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نمی‌ماند.

اصرار سران جنایتکار اسرائیل بر تداوم تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار غزه بود.

در حال حاضر امروز دشمن اسرائیلی با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی آن هم بصورت شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند.

این رژیم منحوس در کنار اقدامات خود فجیع‌ترین جنایات را در حق تظاهرکنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ مرتکب می‌شود.

ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع و اجبار دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، هستیم.

ما خواستار توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن از یک سو و همچنین پایان دادن به هرگونه تعدی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم.

 

بایدن بار دیگر پشت اسرائیل درآمد/ رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود محق است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۳:۰۶

خبرگزاری رویترز نوشت: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده است.

بایدن در این تماس که ساعاتی پیش وعده آن را داده بود بار دیگر بر حق اسرائیل درباره دفاع از خود تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر و بدون اشاره به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، حملات راکتی حماس علیه شهر‌های مختلف در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

وی همچنین در ادامه از مشارکت آمریکا با مصر و دیگر کشور‌ها بمنظور دستیابی به آتش بس خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به نقل از کمیته رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از تصمیم این رژیم برای تکمیل عملیات بازیابی امنیت برای شهروندان اسرائیلی (صهیونیست‌های غاصب فلسطین) خبر داده است.

 

شلیک سه فروند راکت از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغال/ بمباران مقر هلال احمر قطر توسط رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۱:۵۳

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی در لبنان اعلام کرده است که، سه فروند راکت از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین اطلاع‌رسانی تعداد راکت‌های شلیک‌شده را ۶ فروند اعلام کرده است.

هلال احمر قطر طی گزارشی خبر از بمباران مقر سازمان هلال احمر قطر در غزه توسط رژیم صهیونیستی  خبر داد.

باز شدن پناه‌گاه‌های شهرهای نزدیک به مرز لبنان/ شلیک ناوهای جنگی رژیم صیهونیستی به سمت غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۱:۳۴

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داده است که، رژیم صهیونیستی دستور داده است تا پناه‌گاه‌های شهرهای نزدیک به مرز با لبنان گشوده شود.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که، مبدأ شلیک راکت از لبنان به سمت فلسطین اشغالی را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده ایم.

خبرنگار شبکه الجزیره  از شلیک ناوهای جنگی رژیم صیهونیستی به سمت غزه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که، صدای انفجار در شهرک "کریات شمونه" در شمال سرزمین های اشغالی شنیده شده است.

فعال شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغال
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۱:۰۰

برخی منابع خبری از فعال شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی و در نزدیکی مرز با لبنان خبر دادند.

 گزارشات منتشر شده از شلیک راکت از منطقه میسگاوآم در شمال فلسطین اشغالی حکایت دارد.

طبق گزارش خبرنگار الجزیره، سه راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

سرایا القدس نیز دقایقی پیش اعلام کرده است که با تعداد زیادی موشک «سدیروت» و نقب غربی را هدف قرار داده است.

 

از غافلگیری صهیونیست ها تا پیاده روی گردان‌های القسام در خیابان‌های رام‌الله
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۰:۴۸

طبق گزارش الجزیره، فرمانده جبهه داخلی ارتش اسرائیل اذعان کرده است که، ما آمادگی کامل را برای رویارویی با مقاومت, نداشتیم.

وی افزود: روند شلیک موشک و راکت از نوار غزه بی سابقه است و ما را غافلگیر کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرده است که، شورای امنیت سازمان ملل تصمیم دارد تا برای گفتگوهای جدید پیرامون مسائل خاورمیانه در روز سه شنبه جلسه غیر علنی برگزار کند.

از سوی دیگر فعالیت بزرگترین مرکز تست کرونای غزه به دلیل ویرانی‌های ناشی از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

«تساحی دافوش» خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: حماس طی یک هفته ۳۶۰۰ موشک به عمق فلسطین اشغالی شلیک کرده است که این آمار بیشترین تعداد موشکی است که از زمان تشکیل اسرائیل به آن شلیک شده است.

حماس ۷۵ درصد از ساکنان اسرائیل را مجبور کرد که به داخل پناهگاه‌ها بروند.

خبرنگار المیادین گزارش داد: گردان‌های القسام طی ۱۶ سال گذشته برای نخستین بار در خیابان‌های رام‌الله راه‌پیمایی کردند.

اذعان فرمانده ارشد صهیونیست به غافلگیری در مقابل موشک باران حماس
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۳:۵۴

فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما برای رویارویی آمادگی کامل نداشتیم. روند شلیک موشک و راکت از نوار غزه بی سابقه است.

آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکنون: ۲۱۲ شهید و ۱۴۰۰ زخمی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۳:۴۰

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون ۲۱۲ نفر از جمله ۶۱ کودک و ۳۶ زن به شهادت رسیده و ۱۴۰۰ نفر زخمی شده اند.

توقف فعالیت آزمایشگاه تست کرونای غزه به دلیل حملات صهیونیست‌ها
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۳:۳۴

فعالیت بزرگترین مرکز تست کرونای غزه به دلیل ویرانی‌های ناشی از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی متوقف شد.

نتانیاهو: حمله به غزه را ادامه خواهیم داد
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۳:۳۴

بنیامن نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از اتمام نشست کابینه امنیتی اعلام کرد رژیم تحت امر او حمله به مواضع گروه‌های مقاومت را در غزه ادامه خواهد داد.

او مدعی شد: «هدف قرار دادن مواضع را در غزه ادامه خواهیم داد. این عملیات را هر اندازه که برای بازگرداندن آرامش لازم باشد ادامه خواهیم داد.»

حملات موشکی گردان های قسام و قدس به سدیروت و عسقلان
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۳:۲۶

الجزیره گزارش داد، گردان های قسام شهر سدیروت و گردان های قدس شهر عسقلان را هدف حملات موشکی و راکتی قرار دادند.

همچنین گردان های المقاومه الوطنیه (شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) از حمله موشکی و راکتی به منطقه نظامی "کیسوفیم" در شرق نوار غزه خبر داد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۳:۱۴

مقاومت فلسطین لحظاتی پیش حملات گسترده موشکی علیه شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه انجام داد.

هلاکت ۱۰صهیونیست در حملات مقاومت
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۲:۲۰

سخنگوی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات راکتی مقاومت از ابتدا تا این لحظه ۱۰ اسرائیلی کشته شده‌اند.

اذعان به زخمی شدن ۳۱۱ صهیونیست در حملات موشکی مقاومت
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۲:۰۰

الجزیره به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز شلیک موشک‌ها از نوار غزه به سوی شهر‌ک‌های اشغالی تاکنون ۳۱۱ اسرائیلی زخمی شده اند.

تجمع بزرگ حمایت از مردم مظلوم فلسطین در لبنان
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۱:۴۴

 مردم لبنان و نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه در ضاحیه جنوبی بیروت، پايتخت لبنان تجمع بزرگی برپا کردند.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای سیاسی حزب الله، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اعضای ارشد جنبش حماس و نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی لبنان در این تجمع حضور داشتند.

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی قدردانی کرد.

بمباران هلال احمر قطر در غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۱:۳۳

هلال احمر قطر از بمباران مقر خود در نوار غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی و شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر خبر داد.

هلال احمر قطر با اشاره به تخریب مقر خود در نوار غزه، تاکید کرد که این جنایت نقض قوانین بین‌الملل است و با این وجود همچنان به امدادرسانی به فلسطینیان ساکن غزه ادامه می‌دهد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۱:۳۲

گردان‌های قسام شهرک ناحل عوز را هدف حمله راکتی قرار داد.

شلیک بیش از ۱۹۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۱:۲۷

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه بیش از ۱۹۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

شهادت ۱۰ فلسطینی در حملات هوایی امروز
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۰:۲۹

الجزیره اعلام کرد: در حملات هوایی امروز اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون ۱۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

شهادت ۴ فلسطینی دیگر در حملات به غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۲۰:۰۵

الجزیره اعلام کرد که در حملات اخیر جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه ۴ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

هشدار شدید گردان‌های قسام درباره بمباران تل آویو
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۹:۵۳

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی گفت: دشمن صهیونیستی بمباران خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی در غزه را در ساعات اخیر شدت بخشیده، بنابراین ما به این رژیم هشدار می‌دهیم که اگر همین الان دست از بمباران خانه‌های فلسطینیان برندارد، ما موشک‌باران تل آویو را از سر خواهیم گرفت و این شهر مجددا زیر آتش موشک‌های ما خواهد بود. ما هشدار خود را دادیم!

هدف قرار گرفتن مجدد دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۹:۳۱

گردان‌های قسام مجددا دو پایگاه نظامی رعیم و حتسور را هدف حمله راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام پیش از این اعلام کرده بود که پایگاه هوایی «تل نوف» رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۹:۱۹

خبرنگار الجزیره از حمله موشکی دوباره به شهر اشغالی اشدود خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین به ویژه اشدود، عسقلان و بئر السبع هم اکنون آماج حملات موشکی شدید قرار گرفته‌اند.

تظاهرات گسترده در سوریه برای اعلام همبستگی با مردم غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۵۹

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۵۸

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش حماس به صورت تلفنی با پدر محمد طحان، شهید لبنانی که چند روز پیش به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در مرز این کشور به شهادت رسیده بود، صحبت کرد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۴۵

هواپیما‌های شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی یک ساختمان شش طبقه به نام برج «المهند» و چند آپارتمان را در غرب غزه بمباران کردند. این هواپیما‌ها همچنین یک منزل مسکونی در روستای «عبسان الکبیره» را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه بمباران کردند.ارتش رژیم صهیونیستی یک ساختمان اداری متعلق به وزارت کشور فلسطین را در نزدیکی برج المهند بمباران کرد‌.
شبکه المیادین اعلام کرد ارتش اشغالگر بمب‌های صوتی و دودزا در حجر الدیک پرتاب می‌کند.
آژیر خطر برای چندمین بار شهرک اشدود و شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمد.

 

عضو کمیته مرکزی فتح: در برابر تجاوزگری اسرائیل، متحد شدیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۴۳

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت، تجاوزگری رژیم صهیونیستی باعث شد گروه‌های فلسطینی، اختلافات خود را کنار بگذارند و با یکدیگر متحد شوند.
احمد حلس گفت: تجاوزگری اسرائیل، این هدیه را به فلسطینی‌ها داد که با کنار گذاشتن اختلافات شان، درباره مقاومت متحد شدند.

حلس از همه گروه‌های فلسطینی خواست در مواضع خود بازنگری کنند تا همه فلسطینی‌ها به دیدگاه روشن و متحد برسند. انتفاضه در کرانه باختری آغاز شد و به نظر من متوقف نخواهد شد، زیرا فقط خودجوش نیست و همه گروه‌های فلسطینی از آن حمایت می‌کنند.

محمد البخیتی: اسرائیل در برابر مقاومت فلسطینیان ناتوان است
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۴۲

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: اسرائیل در برابر مقاومت فلسطینیان ناتوان است.
محمد البخیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: اسرائیل از نظر نظامی قادر به مقابله با مقاومت فلسطینیان نیست بنابراین به هدف قرار دادن زیرساخت‌ها برای افزایش هزینه انتخاب "گزینه پایداری و مقاومت" متوسل می‌شود. در نتیجه اگر ملت‌های مسلمان نقش خود را در جلوگیری از این تجاوز‌ها با تحریم کالا‌های آمریکایی که می‌توان از آن‌ها بی نیاز بود ایفا نکنند بدان معنی است که این ملت‌ها تفاوتی با رژیم‌های مزدور ندارند.

جنگنده‌های ارتش اشغالگر یکی از منازل مسکونی خان یونس را با موشک GBU-39 هدف قرار دادند.
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۳۸
<div id="video-display-embed-code_13979577"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7759392/13979577?width=400&height=300"></script></div>
تشیع فرمانده سرایا القدس حسام ابوهربید در شمال غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۳۶
<div id="video-display-embed-code_13979576"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7759392/13979576?width=400&height=300"></script></div>
گردان‌های القدس، رژیم صهیونیستی را به ادامه حملات موشکی تهدید کرد
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۳۴

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با انتشار کلیپی با عنوان ”اگر حمله کنید، حمله خواهیم کرد“، رژیم صهیونیستی را به ادامه حملات موشکی تهدید کرد.
در این کلیپ آمده است: همه بنادر، همه فرودگاه ها، همه مخفیگاه‌های شما را هدف قرار خواهیم داد. بشنوید و بدانید مردان خدا در‌های جهنم را به روی شما باز کرده اند.
همچنین تصاویری از شلیک موشک‌ها به طرف شهرک‌ها و مواضع نظامیان ارتش اسرائیل پخش شد.

موشک‌های حماس تمامی ندارد
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۳۰

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد حماس هنوز هم موشک‌های کافی برای حمله به اسرائیل در طول مدت زمان طولانی، در اختیار دارد.

خبرنگاران شبکه الجزیره مستقر در غزه خبر دادند هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی برای آماده‌سازی بمباران کامل یک ساختمان در غزه، یک موشک هشدار دهنده را به این ساختمان در غرب این منطقه شلیک کردند.

گردان‌های المجاهدین اعلام کردند دو شهرک نتیف عتسرا و یاد مرخای و پایگاه نظامی ایزر را با موشک هدف قرار دادند.

تلاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی مسجد و قبرستان الاستقلال در حیفا
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۲۵

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

نماینده حماس: تصمیمی برای ایجاد جبهه جدید در جنوب لبنان نداریم
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۲۴

احمد عبدالهادی [ابویاسر]نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین [حماس]در گفتگو با خبرنگار این وبسایت گفته است در فلسطین هیچ تصمیم و تمایلی برای درگیری نظامی در جبهه جنوب [لبنان]وجود ندارد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۰۶

جنگنده‌های صهیونیستی به روستای «القراره» در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کردند. در جدیدترین این حملات عصر امروز هواپیما‌های این رژیم منزل خانواده «الکفارنه» را در شمال نوار غزه با خاک یکسان کردند.
در همین حال، حملات موشکی جدید نیرو‌های مقاومت به شهرک‌های اطراف غزه به تلافی حملات هوایی رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

نفرت از یهودیت در شهرهای آلمان
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۸:۰۰

رویترز اعلام کرد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تنش‌ها در خاورمیانه به صورت تلفنی صحبت کرد.

در این گفتگوی تلفنی مرکل به نتانیاهو گوشزد کرد که در تظاهراتی که در شهر‌های این کشور ضد جنایات رژیم صهیونیستی انجام می‌شود نفرت از یهودیت افزایش یافته است.

اقدام نمادین رئیس جمهور تونس در حمایت از ملت فلسطین
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۷:۵۸

قیس سعید، رئیس جمهور تونس در حالی راهی پاریس می‌شود که در اقدامی نمادین، اما بسیار پرمعنا و مفهوم، پرچم فلسطین را به نشانه ابراز همبستگی خود با فلسطینیان بیگناه و بی دفاعی که هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند؛ بر روی یقه کت خود تعبیه کرده است.

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

تظاهرات گسترده‌ای در شهر‌های صنعا، ذمار و الحدیده یمن در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت فلسطین شکل گرفته است.
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۷:۳۳

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۷:۳۲

یک شهرک نشین بر اثر جراحت‌های سنگین وارده به او در درگیری با جوانان فلسطینی در شهر اشغالی «اللد» به هلاکت رسید. این شهرک نشین هفته گذشته زخمی شده بود و بر اثر جراحات به هلاکت رسید.

شبکه القدس در خبری از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر داد.

بیانیه پیشنهادی چین، تونس و نروژ به شورای امنیت درباره جنگ غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۷:۱۸

منابع دیپلماتیک گفتند چین، تونس و نروژ پیش نویس بیانیه‌ای را به اعضای شورای امنیت ارائه کردند که در آن درباره اوضاع نوار غزه ابراز نگرانی شده است.
به گفته این منابع دیپلماتیک، پیش نویس این بیانیه، بر لزوم توقف خشونت و احترام به قوانین بین المللی انسانی و حمایت از غیرنظامیان تاکید کرده است و از همه طرف‌ها می‌خواهد به شرایط تاریخی مسجد الاقصی احترام بگذارند.

گفتنی است دولت آمریکا تاکنون از صدور بیانیه از شورای امنیت درباره جنگ غزه و اوضاع فلسطین و قدس جلوگیری کرده است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۶:۵۶

حملات هوایی رژیم اشغالگر صهیونیست به مناطق مسکونی در شمال غزه ادامه یافت. در جدیدترین این حملات عصر امروز هواپیما‌های این رژیم منزل خانواده «الکفارنه» را در شمال نوار غزه با خاک یکسان کردند.

حملات موشکی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس به شهرک صهیونیست نشین کریات ملاخی ادامه دارد. بعد از اعلام پرتاب موشک گردان‌های عزالدین القسام به شهرک «هرتزیلیا» در شمال تل‌آویو دود و آتش از این منطقه مشاهده می‌شود، هرتزیلیا یکی از مهم‌ترین مناطق رژیم صهیونیستی است که خانه مسئولان این رژیم واقع در آن است.

فلسطینیان با اشغالگران در باب الزاویه در مرکز الخلیل درگیر شدند.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد در سوگ شهید حسام ابوهربید، فرمانده گردان‌های القدس در منطقه غزه شمالی عزاداری می‌کنیم.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۶:۴۲

رسانه‌های عبری گزارش دادند مقامات صهیونیستی خیابان ۳۴ واقع چهارراه «الیخینی» در اراضی اشغالی را به دلیل اصابت موشک مقاومت تا اطلاع ثانوی بسته‌اند.
گردان‌های عزالدین القسام پایگاه یگان سایبری ارتش رژیم صهیونیستی «اوریم» و «نتیفو» را هدف حمله گسترده موشکی قرار دادند.
صدای آژیر خطر بار دیگر در شهر‌ک‌های ناحل عوز، افیجدور، بئر توفیا، کفار فربورج، کریات ملاخی، شافیرا و عین تسوریم به صدا در آمدند.
گردان‌های القسام به سما «کریات ملاخی» موشک پرتاب کردند.

حمله زیر دریایی حماس به ناو جنگی صهیونیست ها
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۶:۱۴

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد یک زیردریایی هدایت شده حماس تلاش کرد یک ناو نیروی دریایی اسرائیل را هدف قرار دهد.
پیش از این گردان های القسام یک ناو جنگی رژیم صهیونیستی را در سواحل غزه هدف قرار دادند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند مقامات صهیونیستی خیابان ۳۴ واقع چهارراه  «الیخینی»در اراضی اشغالی را به دلیل اصابت موشک مقاومت تا اطلاع ثانوی بسته‌اند.

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کردند پایگاه نظامی «تنصت» و «نتیفوت» را مورد هدف قرار دادند.

 

جلسه فوری رئیس رژیم صهیونیستی با مسئولان مناطق نزدیک و مجاور به نوار غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۶:۰۶

رئیس رژیم صهیونیستی با مسئولان مناطق نزدیک و مجاور به نوار غزه یک جلسه فوری تشکیل داد.
این در حالی است که شمار مجروحان در اراضی اشغالی به سبب اصابت موشک های مقاومت به ۱۲ تن رسید ۸ تن از این مجروحان از شهرک اشدود هستند.
ارتش اشغالگر نیز در واکنش متقابل تعدادی از کامیون‌های کشاورزی را در جنوب غزه مورد هدف قرار داد.

بلینکن: از اسرائیل درباره حمله به دفاتر رسانه‌ها در غزه توضیح خواستیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۶:۰۵

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن از اسرائیل درباره هدف قرار دادن برج مسکونی در نوار غزه که دفاتر رسانه های خارجی در آن قرار داشت، توضیح خواسته است.

بر اسرائیل و فلسطین واجب که صلح را جایگزین کنند. از طرفین درگیر دعوت می‌کنیم اقدامات نظامی را کنار گذاشته و آتش‌بس اعلام کنند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۵:۵۷

سرایا القدس از پرتاب موشک به سمت منطقه «هرتزلیا» خبر داد.
رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند دود آتش از برخی مناطق هرتسلیا بلند شده است. آن‌ها به شنیده شدن صدای انفجار بزرگ در هرتزلیا اذعان کردند.
در اثر اصابت موشک به اشدود و نتیفوت ۹ صهیونیست به شدت زخمی شدند.

معامله ۷۳۵ میلیون دلاری بایدن با رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۵:۵۰

واشنگتن پست نوشت: دولت جو بایدن یک معامله نظامی با رژیم صهیونیستی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار، امضا کرده است.
قسمت بزرگی از این معامله به موشک‌های نقطه زن مربوط می‌شود.

حمله گردان‌های القسام به دو پایگاه نظامی صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۵:۴۷

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کردند «نتیفوت» و دو پایگاه نظامی صهیونیستی «حتسریم و تسلیم» را با موشک هدف قرار دادند.
مقاومت اسلامی فلسطین بئر السبع را نیز هدف حمله موشکی قرار داد که ۸ صهیونیست زخمی شدند.

تصاویر اصابت موشک اشغالگران به استراحتگاه مالدیو در غرب غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۵:۴۳

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

تصویر ماهوار‌ه‌های فضایی از وجود چندین ناو جنگی رژیم صهیونیستی در نزدیکی آب‌های غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۵:۱۴

ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد یکی از ناو‌های جنگی مستقر در آب‌های نزدیکی غزه هدف قرار گرفته است.
گردان‌های القسام اعلام کردند یکی از ناو‌های جنگی را هدف قرار دادند.

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

حمله موشکی مقاومت فلسطین به ناو صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۵:۰۳

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد در پاسخ به حملات شدید موشکی شب گذشته و امروز به نوار غزه، حملات گسترده موشکی را آغاز کرد.
آن‌ها یک کشتی جنگی صهیونیست‌ها را در نزدیکی ساحل غزه هدف قرار دادند. پایگاه نظامی حتسریم رژیم صهیونیستی نیز هدف حمله موشک قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی حمله موشکی به یکی از کشتی‌های جنگی این رژیم در سواحل نوار غزه را تایید کرد، اما مدعی شد این حمله تلفاتی نداشت.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۴:۴۵

در پی حمله موشکی به بئرالسبع، آژیر خطر در این شهرک صهیونیست نشین به صدا درآمد.
در حمله هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه یک خودرو هدف قرار گرفت و سه فلسطینی شهید شدند.
گردان‌های عزالدین القسام اعلام کردند پایگاه نظامی حتسریم را موشک هدف قرار دادند.

الجزیره: نیز گزارش داد رسانه‌های دولتی مستقر در غزه اعلام کردن بیش از ۱۰۰هزار نفر از ساکنان این منطقه با شروع تجاوزات رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۵

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن گفت: تا زمانی که فلسطینی‌ها به حقوق شان دست پیدا نکنند، امنیت و ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد.
مسکو نیز از افزایش تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه و هدف گرفتن رسانه‌های بین‌المللی ابراز نگرانی کرد.

صهیونیست‌ها از سلاح ممنوعه فسفری علیه مردم غزه استفاده کردند
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۴:۳۲

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد اشغالگران علیه مردم فلسطین از اسلحه ممنوعه فسفری استفاده می‌کنند و مرتکب جنایت جنگی شده‌اند‌.
در همین حال منابع خبری اعلام کردند گردان‌های القسام، پایگاه نظامی مارس در اراضی اشغالی را هدف قرار دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد فرمانده بخش شمالی جهاد اسلامی را ترور کرده است.

انتقال دست کم 9 صهیونیست به بیمارستان
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۴:۰۹

خبرنگار الجزیره اعلام کرد دستکم ۹ صهیونیست که به سبب حملات موشکی اخیر از غزه زخمی شدند بودند، به بیمارستان منتقل شدند.

۴ شهید و زخمی در حمله موشکی به خودرویی در غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۴:۰۵

 بر اثر حمله موشکی به یک خودرو در چهارراه ابو حصیره غزه یک فلسطینی شهید و ۳ نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: حمله موشکی جنگنده های صهیونیست به یک خودرو نزدیک ساحل غزه، عملیات ترور بود و چند نفر در این حمله شهید شدند.

خودروی مورد هدف متعلق به شهید «حسام ابوحربید»، فرمانده تیپ شمال در تیپ القدس است. المیادین حمله موشکی جنگنده‌های صهیونیست به این خودرو را عملیات ترور نامید.

<div id="video-display-embed-code_13978562"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7759392/13978562?width=400&height=300"></script></div>
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۵۶

هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی منزل خانواده المصری نزدیک مسجد سلیم در بیت لاهیا را با سه فروند موشک هدف قرار دادند. در این حمله شماری از افراد زخمی شدند.

برخورد موشک مقاومت فلسطین به «کیسوفیم»
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۵۳

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

حمله القسام به شهرک صهیونیستی عسقلان
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۴۵

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی به شهرک عسقلان در پاسخ به تجاوزگری مستمر اشغالگران در حق غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه خبر داد.

درخواست اردوغان از پاپ برای آتش‌بس در فلسطین
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۳۲

خبرگزاری فرانسه از استانبول نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خطاب به پاپ گفت: باید به کشتار فلسطینی ها به دست اسرائیل پایان داد.

اشتبه: تجاوزگری و تامین امنیت در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۳۱

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل نمی‌تواند تجاوزگری و تامین امنیت را در کنار یکدیگر قرار دهد.
اشتیه افزود: برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به همراه یک هیئت فلسطینی به نوار غزه تلاش می‌کنیم. از جامعه جهانی می‌خواهیم برای متوقف کردن تجاوزگری اسرائیل وارد عمل شود.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۲۹

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد پهپادهای رژیم اشغالگر مناطق اطراف پایگاه القدس در شمال غرب خانیونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

یورش صهیونیست‌ها به قبرستان باب الرحمه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۲۹

الجزیره نوشت: دهها نفر از شهرک نشینان افراطی با حمایت نظامیان اشغالگر، وارد قبرستان باب الرحمه در کنار مسجد الاقصی شدند.

مقامات صهیونیست از ترس حملات موشکی به نوار غزه، تاکنون اجازه ورود این شهرک نشینان به داخل مسجد الاقصی را نداده‌اند.

یک شهید و چند زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جبالیا
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۲۵

شبکه تلویزیونی العالم‏، در حمله جنگنده‌های صهیونیست به خانه ای در منطقه القصاصیب در جبالیا‏، شمال نوار غزه‏‏‏، یک فلسطینی به نام «عائد احمد مسعود» شهید و چند نفر زخمی شدند.

شهید و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰۰ فلسطینی/ کشور‌های جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۲۲

 آتش سوزی در کارخانه اسفنج سازی در اردوگاه جابالیا، پس از آنکه هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت، مهار شد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۲۲

مقامات صهیونیست از ساکنان شهرک‌های هم مرز با نوار غزه خواستند تا اطلاع ثانوی از پناهگاه‌ها خارج نشوند.

صدای آژیر‌های هشدار در مجموعه شهرک‌های اشکول در غرب نقب در نزدیکی شرق نوار غزه شنیده می‌شود.

هشدار رئیس شرکت برق غزه درباره قطع برق به علت کمبود سوخت
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۰۵

سخنگوی شرکت برق غزه اعلام کرد ارزیابی‌های اولیه حاکی از خسارت هشت میلیون دلاری به زیرساخت‌های برق نوار غزه است.

او گفت: خواهان اعمال فشار بر اشغالگران برای بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم و ورود سوخت به نوار غزه هستیم. به علت حملات هوایی اسرائیل به جاده ها، کارکنان شرکت ما نمی‌توانند به مناطقی که هدف حمله قرار گرفتند، دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی شرکت برق غزه افزود: سوخت موجود فقط برای تامین برق دو و حداکثر سه روز نوار غزه کافی است.

ارتش رژیم صهیونیستی: به بیش از ۱۱۰۰ هدف در نوار غزه حمله کردیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۲:۵۹

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد به هزار و ۱۸۰ هدف در مناطق مختلف نوار غزه حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک سه هزار و ۱۶۰ موشک و خمپاره از نوار غزه خبر داد.

استفاده از بمب‌های سمی فسفردار از سوی رژیم صهیونستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۹

مدیر دفاع مدنی در شمال غزه اعلام کرد:از صبح امروز توپخانه رژیم اشغالگر ۸ گلوله حاوی مواد سمی فسفر شلیک کرده است.

او افزود: اشغالگران مکان حضور تیم‌های دفاع مدنی را هدف قرار می‌دهند تا مانع کار آن‌ها شوند. ما کمترین امکانات را هم نداریم و تل‌آویو از ورود تجهیزات و کمک برای ما جلوگیری می‌کند.

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

برپایی تظاهرات در ایلینوی - شیکاگو  در آمریکا
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۵۱

شماری بسیاری از مردم در همبستگی با غزه و رد تجاوزات صهیونیست‌ها در ایلینوی - شیکاگو  در آمریکا تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

ناکامی نتانیاهو از نتایج مورد انتظارش در حمله به غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۴۹

خبرگزاری فلسطینی شهاب نوشت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی بود تا نتایج حملات به نوار غزه را جشن بگیرد، اما پس از درک این موضع که به نتایج متوسطی دست یافته است، درحالی که شلیک موشک همچنان ادامه داشت از تصمیم خود منصرف شد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۲۰

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۶۰ موشک حد فاصل ساعت ۷ عصر تا ۷ صبح از غزه شلیک شد که برخی از آن‌ها رهگیری شدند.

تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین در استان میسان عراق
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۴

شمار زیادی از مردم عراق در استان میسان با برگزاری تظاهراتی گسترده ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر و مخالفت با عادی سازی روابط، حمایت خود را از ملت فلسطین که خواستار زندگی با عزت و کرامت در سرزمین خودش است، اعلام کردند.

حیدر الساعدی خبرنگار شبکه تلویزیونی دجله گزارش داد: هزاران تن از شهروندان استان میسان عراق با برگزاری تظاهراتی گسترده، حمایت خود را از قدس و مسجدالاقصی و حق فلسطینیان برای داشتن زندگی با عزت و کرامت در سرزمین خود، اعلام کردند.

شرکت کنندگان پرچم فلسطین و دست نوشته‌های حاوی شعارهای حمایت از فلسطین در دست داشتند و در حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی شعار می دادند.

عراقی ها این تظاهرات را همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مناطق مسکونی نوار غزه برگزار کردند.

درگیری فلسطینیان و نیرو‌های رژیم اشغالگر در مناطق مختلف کرانه باختری
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۲

مناطق مختلف کرانه باختری شاهد درگیری فلسطینیان و نیرو‌های رژیم اشغالگر بود که به شهادت تعدادی از فلسطینیان و زخمی شدن ده‌ها نفر از آن‌ها منجر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نیرو‌های اشغالگر حضور خود را در پاسگاه‌های نظامی در سراسر کرانه باختری تقویت کردند.

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه در کرانه باختری همراه با پخش تصاویری از درگیری‌های ساعات اخیر در کرانه باختری گفت: در این درگیری‌ها دو نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. بیشتر درگیری‌ها در شهر‌های رام الله و الخلیل بود و مناطق تماس در این شهر‌ها به میدان واقعی جنگ تبدیل شد.

جمال الطویل، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مهم این است که مقاومت مردمی به بهترین وجه انجام شود. مسئولان نیز با توقف هماهنگی‌های امنیتی با رژیم اشغالگر می‌توانند در مقاومت مردمی مشارکت داشته باشند و دست مقاومت مردمی را باز بگذارند.

تظاهرات در رام الله از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست مواضع شفافی در خصوص جنایاتی که رژیم اشغالگر در نوار غزه مرتکب می‌شود اتخاذ کند که مهمترین آن‌ها توقف هماهنگی‌های امنیتی با رژیم اشغالگر و پایان دادن به توافقنامه‌های امضا شده با آن است. ملت فلسطین بار دیگر ثابت می‌کند مقاومت قدس را هدف گرفته است.

واصل ابویوسف، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح  نیز گفت: این همه ویرانی و به خاک و خون کشیدن افراد باید متوقف و از ملت فلسطین حمایت شود و رژیم اشغالگر نیز به سبب این جنایات باید محاکمه شود.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۰۶

آژیرهای هشدار در تمامی شهرک های صهیونیست‌نشین اطراف غزه به صدا در آمده است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۰:۳۸

خبرنگار المیادین اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه «الخالدی» در شمال غربی شهر غزه را تخریب کردند.

حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به خانه های فلسطینیان  در شرق رفح منجر به وقوع آتش‌سوزی در تعدادی از خانه ها شده است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۰:۳۷

شبکه خبری قدس در حساب کاربری توئیتر خود از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الصفطاوی در شمال غزه خبر داد.

تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی در گلاسکو
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۰:۰۶

شبکه تلویزیونی راپتلی در گزارشی از برگزاری تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی در گلاسکو خبر داد.

صد‌ها نفر از شهروندان در گلاسکو در بحبوحه تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی به اعتراضات در حمایت از فلسطینیان پیوستند و با مردم فلسطین ابراز همدردی کردند.

معترضان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «آزادی برای غزه». آن‌ها همچنین شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

افسران پلیس معترضان را زیر نظر داشتند و آن‌ها بمب‌های دودزایی را با رنگ پرچم فلسطین روشن کردند.

«ساندرا وایت» سیاستمدار بازنشسته حزب ملی اسکاتلند در این تظاهرات حضور داشت. او در سخنانی گفت: فکر می‌کنم هر کسی که قلب داشته باشد و به عدالت و برابری اجتماعی اعتقاد داشته باشد امروز در اینجا حضور خواهد داشت. دو تن از اعضای سازمان «غذا نه بمب»نیز در این تظاهرات شرکت کردند. آن‌ها اعلام کردند: ما اینجا هستیم تا از مردم فلسطین حمایت کنیم و نسل کشی انجام شده توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم نماییم. 

بیش از ۱۰۰ حمله به غزه در شب گذشته
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۰:۰۵

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از دیشب بیش از یکصد بار نوار غزه را هدف حمله قرار داده‌اند.

هدف قرار دادن کارخانه اسفنج سازی در غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۵۳

رژیم صهیونیستی کارخانه اسفنج سازی با نام (فومکو) را در شرق جباليا  در شمال غزه هدف قرار داد.

شعله‌های آتش و دود به آسمان برخواسته و نیروهای آتش‌نشانی برای اطفای حریق در محل حاضر شده  و نیروهای امدادی نیز مشغول فعالیت هستند.

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

 

ممانعت مجدد آمریکا از صدور بیانیه در شورای امنیت
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۳۳

واشنگتن برای سومین بار مانع صدور حکم شورای امنیت مبنی بر اعلام آتش‌بس بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شد.

حمله مجدد صهیونیست ها به مجتمع دولتی انصار
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۳۲

خبرنگار الجزیره اعلام کرد رژیم صهیونیستی بار دیگر متجمع دولتی انصار در غرب غزه را هدف قرار داد.

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۲۶

تحقیقات شبکه الجزیره نشان می‌دهد بمب‌هایی که جنگنده‌های صهیونیستی برای هدف قرار دادن ساختمان‌های مسکونی و تاسیسات غیرنظامی در غزه استفاده کرده‌اند، در واقع برای بمباران اماکن نظامی خیلی مستحکم استفاده می‌شود.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۲۳

سخنگوی رژیم صهیونیستی: آخرین حملات موشکی از غزه بئر السبع، عسقلان و شهرک‌های اطراف غزه را هدف قرار داد که تا اکنون بدون زخمی بوده است.

تصاویری از تجمع مردم قبرس در حمایت از فلسطینیان
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۲۳

شماری از مردم  قبرس در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در این کشور تجمع کردند.

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

شهید و زخمی شدن بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی/ کشورهای جهان خواستار آتش‌بس فوری هستند

قطع برق و خاموشی در بیشتر مناطق شهر غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۴

سخنگوی شرکت برق غزه اعلام کرد خاموشی گسترده در بیشتر محله‌های شهر در نتیجه حملات شدید رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۲

آژیر خطر در گذرگاه کرم ابو سالم در جنوب شرق غزه به صدا درآمد.

شکایت خبرنگاران بدون مرز از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۰

سازمان خبرنگاران بدون مرز با ارائه مدارکی از هدف قرار دادن مرکز‌های رسانه‌ای بدست رژیم صهیونیستی، از این رژیم شکایت کردند.

به نقل از الجزیره، سازمان خبرنگاران بدون مرز با ارائه کردن مدارکی در دادگاه کیفری بین‌المللی از هدف قرار گرفتن مراکز رسانه‌ای در غزه به وسیله جنگنده‌های صهیونیست‌ها شکایت کرد.

سخنگوی این سازمان با طرح شکایت علیه رژیم اشغالگر گفت: اسرائیل با هدف قرار دادن مراکز رسانه‌ای در غزه جنایت جنگی مرتکب شده است، طبق پیمان‌نانه روما هدف قرار دادن خبرنگاران، مراکز رسانه‌ای، تجهیزات رسانه‌اس جنایت جنگی محسوب می‌شود.

سخنگوی خبرنگاران بدون مرز افزود: اسرائیل ۲۳ مرکز رسانه‌ای بین‌المللی و محلی را از بین برده است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی مانع از پخش اخبار بمباران غزه می‌شود چرا که این بمباران‌ها به طور جدی و مستقیم بر غیرنظامیان تأثیر می‌گذارد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۸:۳۷

سخنگوی ارتش صهیونیستی ادعا کرد: در خلال ساعات گذشته ۹ خانه که متعلق به فرماندهان حماس بودند را در غزه مورد هدف قرار دادیم.

اکرم الکعبی: مأموریت ما آزاد کردن قدس و بازگرداندن صاحبان این سرزمین به آنجاست
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش شبکه تلویزیونی النجباء اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجباء عراق تاکید کرد: وقتی تاسیس گردان‌های جولان را اعلام کردیم برای آن بود که رژیم صهیونیستی به خوبی بداند در برابر گروه‌های تکفیری که به نمایندگی از آن می‌جنگند تا آن‌ها امنیت داشته باشند، تسلیم نخواهیم شد.

او گفت: نقش ما حتی پس از نابود کردن گروه‌های وابسته و مزدور آن‌ها به پایان نخواهد رسید بلکه باید بدانند هدف امت جهادی ما پس از نابود کردن گروه‌های تکفیری، ریشه کن کردن وجود آن‌ها (صهیونیست ها) و آزاد کردن سرزمین (فلسطین) و بازگرداندن آن به صاحبان آن و آزاد کردن قدس شریف از لوث وجود شماست.

الکعبی افزود: راه قدس، راه مقاومت است و زمینه را برای حکومت عدل الهی آماده خواهد کرد. سلاح ما ایمان و عزم راسخ ماست. پس بترسید از روزی که پرچم‌های ”یا زهراء“ را به دست بگیریم که در آن روز دیگر حیفا و تل آویو از صحرای آتاکاما در آمریکای جنوبی قابل شناسایی نخواهند بود. ما مردان عمل هستیم. ما مردان میدان و جهاد هستیم و آنچه را می‌گوییم انجام خواهیم داد.

تجمع معترضان حامی مردم فلسطین در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۸:۳۲

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از تجمع معترضان حامی مردم فلسطین در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

بر اساس این گزارش، ده‌ها نفر در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تجمع کردند و از سازمان ملل متحد خواستند در بحبوحه تشدید قابل توجه درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی، برخی اقدامات را در پیش بگیرد و از فلسطینیان حمایت کند.

تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند: فریاد بزنید و از فلسطین حمایت کنید.  آن‌ها همچنین اعلام کردند فلسطینی‌ها در بحبوحه خشونت‌ها میان رژیم صهیونیستی و غره به کمک، سرپناه، غذا و دارو احتیاج دارند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و خواستار پایان درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شدند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۸:۳۱

خبرنگار الجزیره اعلام کرد رژیم صهیونیستی به محله تل الهوی در جنوب غزه حمله کرده و جنگنده‌های صهیونیست شهر رفح را بمباران کردند.

افزایش آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری به ۲۱۸ تن
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۸:۱۹

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی در حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن از جمله قدس اشغالی طی یک هفته گذشته به ۲۱۸ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۶۰۷ نفر افزایش یافت.

طی یک هفته گذشته ۱۹۷ نفر از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن در نوار غزه شهید و ۱۲۳۵ نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری را ۲۱ نفر از جمله یک کودک و شمار زخمی‌ها را ۴۳۶۹ نفر اعلام کرد.

 

نظر شما